Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf III Hatchback

baxter, 6 lat temu
Silnik 1.9 TDI 90KM 66kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 330 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1993-1997 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo ekonomiczny i nie psujacy sie.
Karoseria : Wszyscy mowia ze 3ki to zgnitki a moj zdrowy.
Układ elektryczny : Z elektryka nic sie nie dzieje a zarowki mam te same od 5-lat !!! OSRAM 90% plus H4.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Twarde i ciagle nie jest tak jak bym chcial :)
Układ hamulcowy : Ogolnie slabe hamulce, trzeba mocno cisnac.
4,0
Całokształt
Witam. Golfa III 1.9tdi 90km 1Z posiadam od 9 lat. Jest to moje pierwsze auto ale przez te 9 lat nie bylo powodu zeby go sprzedawac i zmieniac na jakis inny. Golf z tym silnikiem jest bardzo ekonomiczny. Przy silniku nic nie robilem przez te lata. Odpalam za kazdym razem w lato jak i w mrozy. W ziemie po odpaleniu troche kopci na bialo i nierowno pracuje ale po 3-4 minutach jest juz dobrze. W niedlugim czasie sprawdze mu wtryski i napewno sterownik pompy jest do czyszczenia i regulacji. Auto extremalnie niezawodne. Robilem nim dlugie trasy i nic sie nie dzialo. Do wymiany byly tylko czesci eksploatacyjne. Stan blacharski jest dobry tzn. podloga i progi sa zdrowe ale gdzieniegdzie pojawia sie korozja w miejscu odpryskow (zaprawki zalatwiaja sprawe). W samochodzie wszystko pracuje jak powinno. Oczywiscie czuc ze samochod jest juz wyeksploatowany ale caloksztalt mocno na plus. Polecam kazdemu na pierwsze auto jak i osobom szukajacych taniego i trwalego auta. Warunek jest tylko jeden, trzeba trafic na wmiare zadbane auto bo zgnitkow tez jest cala masa. Rozsadna cena to min 3tys w gore.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest bardzo trwaly i oszczedny. 5-6 litrow na 100km to nie bajki. Napewno brakuje mu kultury pracy i ponizej 2tys obrotow praktycznie nie jedzie. Jest tez dosyc glosny ale mozna sie przyzwyczaic. Min predkosc na 5 biegu to 70km/h a na 4ce dobrze sie jedzie 50-60km/h. Na 3ce dobrze sie jedzie 40km/h. Czasem lepiej zredukowac pod gore niz cisnac na gaz, szkoda meczyc silnik. Jeszcze jedna "wada" tego silnika to dlugie rozgrzewanie.
3,0
Skrzynia biegów
U mnie jest slabo. Problemy sprawiaja 1 i 5 bieg. Wsteczny trzeba wbijac z wyczuciem bo haczy. Ogolnie skrzynia dziala prawidlowo ale czuc wyeksploatowanie. Na swiatlach lepiej za wczasu wbic 1ke bo czasem trzeba na 2 razy. Wymiana oleju troche pomogla bo stary byl jak woda.
3,0
Układ jezdny
Przed ostrymi zakretami lepiej zwolnic bo lubi sie uslizgnac przednia oś. Ogolnie moj golf nie lubi zakretow. Zawieszenia zbyt twarde jak dla mnie i byle nierownosc czuc w kabinie. Troche prowadzi sie jak wagon kolejowy. W niedlugim czasie planuje wymiane amortyzatorow na markowe olejowe bo teraz mam gazowo-olejowe Harta :/
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc ogolnie bardzo dobra. Do tylu troche gorzej ale to kwestia wprawy. Bardzo pomagaja duze lusterka.
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie bardzo dobrze. Wszystko na swoim miejscu. Nic nie trzeba szukac.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest bardzo dobra. Wystarczy kontrolowac stan filtra kabinowego i nie ma problemu z parowaniem szyb. Co do ogrzewania to w zimie praktycznie go nie ma ze wzgledu na bardzo dlugie rozgrzewanie sie silnika. Wystarczy nosic czapke i rekawiczki i problemu nie ma :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie ma problemu. Autko jest wmiare szerokie. Nie stykam sie lokciem z pasazerem z boku jak to ma miejsce we fiacie siena/palio. Z tylu tez nie jest zle, ja nie mam problemu ale mierzę 175cm wzrostu. Chce dodac ze tylna kanapa jest bardzo wygodna. Przednie fotele moglyby byc bardziej miekkie.
3,0
Wyciszenie
1.9 tdi nie jest najcichszy a sam samochod nie jest jakos dobrze wyciszony. W dluzszych trasach moze to troche meczyc ale nie ma tragedii.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie bardzo niskie w lecie. W zimie na krotkich odcinkach napewno odczuwalnie wyzsze ale ciagle mniejsze niz w silnkach benzynowych. Czesci bardzo tanie. Wymiana rozrzadu bez pompy wody to 450zl. Za 500-600zl mozna zregenerowac cale zawieszenie. Bardzo duzo czesci mozna kupic na szrotach za grosze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja. Nastepne auto tez pewnie bedzie ze stajni VAG i najprawdopodobniej tez 1.9tdi na starej pompie. To auto jest smiesznie tanie w utrzymaniu ale podstawa to nabyc zadbany egzemplarz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Troche ich bylo. Gdybym nie chcial to bym ich nie robil ale ja lubie miec sprawny samochod.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zużyty automat rozrusznika (23lata mial prawo)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf III Hatchback