Silnik
: Silnik w tym aucie, mało pali i super dynamika, niskie koszty naprawy, prosta budowa
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Ośwetlenie - zwarcia w niskich temperaturach
Karoseria
: Rdza gdzieniegdzie się pojawi
5,0
Całokształt
Przejechałem tym autem 50 000 przez półtora roku. Mała masa własna i super silnik = pseudosportowiec z bezawaryjnością starych VW
W dzisiejszych czasach bardzo cenione auto, silnik 110 km się nie psuje, ma zwykłą pompę i jest niewrażliwa na polskie paliwo, a w nowych dieslach VW jest masakra...
Trudno jest trafić zadbany egzemplarz, większość nich ma już lata świetności poza sobą i przebiegi powyżej 300 000, zajechane przez dresiarzy
Auto bezwypadkowe oznacza że "ćwiartka nie była wstawiana" ale malowany był.
W porównaniu do nowych VW gdzie koszty serwisu są BARDZO DROGIE, silniki padają po 100 000 km a pompowtryski, koła dwumasowe i turbosprężarki nie wytrzymują nawet 50 000 na ich tle Golf III z silnikiem AFN 110 jest rewelacyjny
Wrażenia
5,0
Silnik
1. Świetne osiągi i małe spalanie szczególnie jeśli 2. Doskonała elastyczność od 50 km/h na 4tym biegu bez problemu
3. W zimę przy - 20 żadnych problemów z odpalaniem ale przez pierwsze sekundy wydobywa się głośny klekot i mocno wibruje, wszystko to po rozgrzaniu ustaje
4. Max prędkość 205 - 210 km/h
4,0
Skrzynia biegów
Czasami haczy 1szy i 3ci bieg, poza tym ok
Skrzynia biegów w 110 km jest taka sama jak w passacie (96-2000 roku)
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutu, do normalnej jazdy wystarczy
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała
4,0
Ergonomia
Jak na auto z początku lat 90tych - dobra
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie zaczyna działać po 5 minutach od odpalenia silnika przy - 20 stopniach, nie jak w nowym Caddy 1.6 TDI gdzie podczas mrozów wogóle nie działa!!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ilość zadowalająca, z tyłu bez rewelacji
Kto chce więcej miejsca z tyłu niech sobie kupi passata
5,0
Wyciszenie
Do 100 km/h jest jak w aucie wyższej klasy
dalej do 160 km/h jest cicho, powyżej tej prędkości już trochę słychać opływające powietrze.
Aby wyeliminować wszelkie wibracje różnych elementów np. plastikowa obudowa filtra powietrza dotyka elementów metalowych karoserii i to powoduje nieprzyjemne odgłosy, trzeba podłożyć gumowe elementy - wszyscy moi znajomi tak zrobili i mają cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1. Spalanie rewelacja!! "prawie" nie zależy od stylu jazdy - dlatego dajcie sobie spokój z eco-drivingien aby oszczędzić 0,5 litra/100 km
Średnio pali 5,5 litra przy jeździe mieszanej.
2. Maksymalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 7 litrów przy 180 km/h przez 500 km (autostrada u naszych zachodnich sąsiadów).
3 Minimalne spalanie 4,5 litra przy 100 km/h
4. Dużo tanich zamienników, porównywalnie części kupujemy 1/3 taniej niż w nowszych autach.
5. Tani w naprawach. Jedynym tańszym autem do usunięcia usterek był golf I i II - dużo rzeczy można zrobić samemu. Budowa tego auta jest prosta jak budowa cepa
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie własności silnika to bym powiedział, że drogo. Za dobrego golfa III trzeba dać 10 000zł wtedy wymieniamy oleje i materiały eksploatacyjne.
Trzeba go zabezpieczyć antykorozyjnie, środki na bazie bitexu i "baranka" załatwiają całkowicie problem korozji - sól sypana na polskie drogi go wykańcza.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwujące zamarzanie zamków - bo przecież auto trzeba czasami umyć nawet w zimie, usterki oświetlenia (styki) , ale wszystko bardzo łatwe w diagnozie i naprawie
Wymiana: 4 tarcze hamulcowe i kpl klocków hamulcowych, świec żarowych, termostatu wody, popekanych przewodów teklanowych od podciśnienia(5 zł za metr)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych problemów z silnikiem, skrzynią, turbosprężarką, pompą i wtryskami (mam niski przebieg 180 000) (jeszcze nigdy nic z tym nie robione, widać że fabryka)
Za to psuje się osprzęt:
- alternator, rozrusznik, padła pompa wspomagania
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]