Inne
: Silnik i hamulce. I jedno i drugie bardzo mocne.
4,0
Całokształt
Jak na swoje lata auto bardzo fajne. Szybkie, ekonomiczne, raczej bezawaryjne. Dobrze utrzymane ładnie wygląda i mimo, że bryła już się dość postarzała to nie przeszkadza to szczególnie. Po drobnych modyfikacjach potrafi w zakrętach (wersja GTI) niejedno teoretycznie szybsze auto przegonić. A i bez modyfikacji prowadził się bardzo dobrze. Nawet przy 215km/h jedzie bardzo pewnie. Dużą zaletą jest to, że samochód jest przewidywalny. No i części tanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo elastyczny i ekonimiczny silnik. Bardzo podatny na tuning. Bez problemu ani szczególnych kosztów udało się zrobić 140KM.
Zalety:
-szybki
-ekonimiczny
-bezawaryjny
Wady:
-niska kultura pracy
3,0
Skrzynia biegów
Ogólnie słabo. Po 160tys musiałem wymienić skrzynię bo się kompletnie posypała. Biegi wchodzą czasem ze zgrzytem. Piątka za krótka. Mam wrażenie, że auto mogłoby pojechać szybciej, gdyby albo piątka była dłuższa albo był 6 bieg.
4,0
Układ jezdny
Mam limitowaną wersję GTI TDI. Prowadzi się bardzo procyzyjnie i przewidywalnie. Bardzo dużo dają dobre opony. Są jednak i wady. Za duże przełożenie układu kierowniczego (jak na GTI), bardzo duża podsterowność - przez diesla z przodu. Ogólnie jest czym po zakrętach poszaleć ale mogło by być lepiej. Jak na dawne czasy było ok ale teraz belka skrętna to zabytek.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma żadnego problemu z cofaniem. Nawet moja dziewczyna potrafi nim parkować. Przy włączonej klimie szyby bardzo szybko odparowują.
5,0
Ergonomia
Ogólnie bardzo dobrze. Jedyna wada to włącznik awaryjnych za kierownicą. Poza tym wszystko intuicyjnie. Mogło by być jeszcze sterowanie radia z kierownicy ;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Diesel strasznie wolno się rozgrzewa. W duże mrozy potrzeba czasem dobrych kilku minut jazdy, żeby z nawiewów poleciało coś co można już zaliczyć do \"ciepła\". Klimatyzacja działa bardzo dobrze i wydajnie.
Słaby nawiew na stopy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze a jak na rozmiary auta doskonale. Zdarzało mi się jechać w 5 osób przez całą Polskę i nikt nie marudził.
3,0
Wyciszenie
Co prawda u siebie zamontowałem przelotowy układ wydechowy ale wcześniej było ok. Tylko diesla trochę słychać. Zwłaszcza jak jest zimny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na styl jazdy to spalanie jest bardzo małe. Podczas ekonomicznej jazdy można nawet osiągnąć spalanie katalogowe czyli 6,8 w mieście i 4 w trasie. Normalnie po mieście (Kraków) pali 8. W trasie 5-6. Spalanie bardzo szybko wzrasta w korkach.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niestety tutaj jest słabo. Płaci się za znaczek VW. Golfy zawsze były najdroższymi autami w klasie. Jak ktoś szuka czegoś lepszego, bardziej zaawansowanego, szybszego to spokojnie w tych pieniądzach można kupić coś takiego. Ale jak chce się mieć pewność tanich części, serwisów na każdym rogu i pewności, że auto zawsze odpali i dowiezie nas do domu to Golf jest dobrym wyborem i warto za to zapłacić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem się coś spierniczy. Np. wentylator nawiewu czy chłodnicy ale wymiana nie jest szczególnie droga a i bez drobiazgów można przecież jeszcze jeździć.
Czasem jakaś gumka od turbo potrafi pęknąć ale przy 13 latach samochodu to już ma faktycznie prawo. Dziwił bym się gdyby się nic nie psuło.
U mnie dość szybko padają łączniki stabilizatora.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mnie nie zawiódł. Może raz jak mi się niespodziewanie urwał pasek rozrządu (mimo małego przebiegu nim) i miałem grubszy remont. Ale nie można tego traktować jako wady samochodu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]