Kuktura pracy silnika jest dobra, pracuje równomiernie nawet gdy jest zimny ( to między innymi zasługa popychaczy hydraulicznych ). Silnik jest dosyć elastyczny, już przy 2000 obrotów na piątym biegu dobrze się zbiera.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynie oceniam bardzo dobrze, precyzyjnie wchodzą biegi, dzwignia chodzi lekko i pewnie.
5,0
Układ jezdny
Auto ma bardzo dobre zawieszenie, małe nierówności są praktycznie nie odczuwalne, a na zakrętach trzyma się drogi idealnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widzoczność jest dobra.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, bardzo dobre siedzenia ( mam wersje GTD ), tylko jak dla mnie pedały magły być troche głębiej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco.
3,0
Wyciszenie
Mogło być bardziej wyciszone (w końcu to VW).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na diesla przeciętnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Są w cenie, w końcu to VW , a nie jakiś szajs z korei.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nie wiem czy to jest poważna usterka czy tylko drobnostka, ale jest jedna rzecz która mnie dobija, mianowicie w czasie jazdy gdy puszcze gwałtownie nogę z gazu występujom 2 szrpnięcia, potem gdy dodaje znowu gazu znowu to samo, no i przy ruszaniu występują drgania (sam moment ruszania). Jest to także odczuwalne przy zmianie biegów. Byłem z tym u mechanika wymienił mi poduszkę zawieszenia silnika (przednią), ale nic to nie dało. W sumie byłem już z tym u 6-ciu mechaników i nie mogą znaleźć przyczyny.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie porucz w/w wszystko ok.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 75KM 55kW
[l/100km]