Silnik
: Silnik niezawodny, mocna konstrukcja, można powiedzieć, że pancerna. Jak na pierwsze auto to tylko 1.9 TD/TDI. Może mocy nie ma tyle co "beemka" w gazie ale TIRa wyprzedzi pod górkę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza, rdza i jeszcze raz rdza
Inne
: Czasami jakaś pierdoła lubi się popsuć.
4,0
Całokształt
Jak na 20 letnie auto nie jest tragicznie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik igła, można powiedzieć. Wystarczy regularnie wymieniać filtry i OLEJ !. Leje 10W40 i jest ok.
3,0
Skrzynia biegów
Problem z jedynką, prawdopodobnie wybierak do wymiany.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie po paru latach już robi się luźne ale tragedii nie ma.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę skrobanie od środka, wiosna/jesień parowanie szyb to standard. Ale da się przyzwyczaić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W wersji 3 drzwiowej jak dla mnie jest wystarczająco miejsca i z przodu, i z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Do 90/100km/h jest ok, dalej już robi się uciążliwe klekotanie na trasie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie jak barszcz, chłodnica = 100 zł, termostat = 25 zł, rozrząd z wymianą = 300-350 zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak za auto warte 3 tysiące lepiej być nie może.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakieś tam pierdoły typu, nie działająca wycieraczka z tyłu, jakieś przewody chłodnicze do wymiany.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez dwa lata nic poważnego się nie stało, najwięcej roboty było przy chłodnicy, ale 4 godzinki pod blokiem i 200 zł zaoszczędzone za wymianę. Niestety mojego 20 letniego golfa zjada już pomału ruda i trzeba się za to zabrać bo kolejny właściciel będzie miał masę roboty. :) A mi nie uda się go sprzedać, no chyba, że za 1000 zł handlarzowi.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 75KM 55kW
[l/100km]