Silnik
: Bezawaryjność, wygoda, zwinnośc i niezawodność to największe atuty tego modelu. Nie ma drugiego takiego, który posłużyłby przez tyle lat.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: progi gniją jak w każdym aucie, trzeba o nie dbać
5,0
Całokształt
Na pierwsze autko nadaje się doskonale. Przyjazne dla portfela, świetnie się prowadzi i jak na starego klonkra jest wyjątkowo mało awaryjne. Do tego możliwość ręcznej regulacji mocy, po prostu bajka. Koszty eksploatacji to grosze, a większość napraw można robić samemu. Jazda nim to czysta przyjemność ;) Do tego pięknie się prezentuje, a części do modyfikacji jest od groma.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tani, niezawodny i bezawaryjny silnik AAZ, brak elektryki i pośrednie wtryski sprawiają, że nie ma się tam co zepsuć. Pełna kontrola prędkości i rewelacyjne hamowanie silnikiem. Turbina na śrubie i wypukła pompa wtryskowa w wymienialnym pinem umożliwiają ręczną regulację dawki paliwa i ciśnienia. Osobiście poprawiłem tak moc o ok. 20 KM. Przy niewielkim wzroście spalania stwarza to wiele bezpieczniejsze warunki do wyprzedzania. Jedynym minusem może byś jego głośność, mi natomiast absolutnie nie przeszkadza.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów przeciętna, a sprzęgło dość mocno się wyrabia. Nie ma tragedii, ale biegi wchodzą jakbym szarpał kij utopiony w bagnie. Jedyne co mi się w niej psuje, to łącznik, którego wymiana de facto kosztuje grosze. Bardzo brakuje szóstego biegu :((
5,0
Układ jezdny
Zaskakująco komfortowy i elastyczny układ jezdy. Świetnie trzyma się drogi dzięki solidnemu i sztywnemu zawieszeniu. A na śliskiej nawierzchni można nieźle poszaleć bokiem :)
Bezpieczny i wytrzymały, ani razu mnie nie zawiódł. Kąt skrętu kół pozwala wymanewrować wszędzie, parkowanie tyłem to czysta przyjemność.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bezproblemowa. Dobrze wyregulowane siedzenie i lusterka wystarczają, by uzyskać maksymalną widoczność. Zawsze wiadomo, gdzie się zmieszczę bez zbędnego wychylania się.
4,0
Ergonomia
Autko z dziecinną łatwościa da się wyczuć, a nad pracą silnika w pełni zapanować. Wszystko jest pod ręką, pełna kontrola. Jazda pozwala się zrelaksować i wypocząć. Minusem jest na pewno awaryjność regulacji siedzenia. Oraz nagłówek fotela, który jest niewygodny.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak klimatyzacji raczej nie zaskakuje, lecz golfik w lecie nie zna litości podczas upałów. W zimie wkładam kawałek kartonu za artapą, bo bez tego bardzo długo się nagrzewa, a nie zawsze jest czas na zagrzanie go w miejscu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak mały samochodzik miejsca jest naprawdę dużo. Kierowca spokojnie może się rozłożyć a z tyłu spokojnie wejdą trzy osoby. Pasażer niekiedy kolanem sięgał skrzyni biegów.
3,0
Wyciszenie
Niektórym hałas może przeszkadzać, mnie aż tak bardzo nie wadzi, chociaż czasem się zastanawiam czy nie dałoby się go wyciszyć bardziej. Ale jest w porządku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia na szóstkę z plusem. Spalanie bardzo niskie, podkręcony do 95KM silnik nie przekracza 7/100, w trasie 5. Częsci za grosze, większość napraw jest bardzo prosta i można je robić samemu, a koszt wymiany rozrządu to ok. 180 zł za części + robocizna.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma wierniejszego, bardziej niezawodnego i tańszego w eksploatacji samochodu za tę cenę. Nie zamieniłbym go na żaden inny. Eksploatacja golfika to czysta satysfakcja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak się dba, to praktycznie nic się nie ma prawa zepsuć. Niezawodność stoi na pierwszym miejscu podium. Drobne usterki takie jak łącznik skrzyni biegów czy pasek wspomagania kierownicy to dosłownie grosze. Multum części zamiennych i ich ogólnodostępność sprawiają wręcz radość. Bezproblemowe autko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki trafiają się raczej z winy innych uczestników drogi.
Najpoważniejszymi usterkami w ciągu trzech lat były nagrzewnica, pompa chłodnicy i spalona skrzynka bezpieczników.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 75KM 55kW
[l/100km]