Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf III Hatchback

HM, 13 lat temu
Silnik 1.9 TD 75KM 55kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dobry, twardy silnik. Moja wersja TD (bez elektroniki) da sie naprawić przysłowiowym młotkiem i śrubokrętem - to duży atut.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdzewioejące progi, podwozie, nadkola. W sumie całą karoseria łącznie z drzwiami. BRAK OCYNKU niesie za sobą takie efekty
3,0
Całokształt
Auto tanie w ekploatacji. w sumei niezawodne i długowieczne - GDYBY NIE BLACHA. Rdza w aucie z tego rocznika jest największym wrociem. To auto złamie się na pół od rdzy a silnik będzie dalej chodził. BRAK OCYNKU zmniejsza znacząco przewagę nmad francuzami - nawet seicento ma ocynk i sie trzyma. Golf II też go miał i trzyma się do dziś. Trójka niestety za kilka lat zniknie z naszych dróg, bo przerdzewieje do cna. niestety.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bez zastrzeżeń. Auto ma 18 lat i 260 (lub więcej) tys. km przebiegu i w -20 stopni odpala bez większego problemu. Nie kopci, zwłaszcza po usunięciu katalizatora, dodatkowo po tej operacji silnik jest bardziej elastyczny. Właściwie w samym silniku nic się nie psuje, jedynie drobne wycieki oleju, które da się łatwo i tanio naprawić. poza tym tylko eksploatacja olej filtry itp. Z awarii osprzętu silnika: padła pompa wspomagania (zaczęła cieknąć). naprawiono za 250 zł. Wyciek z simeringów skrzyni biegów - naprawiłem za łącznie 100 zł. Silnik to mocna strona tego auta. Obecnie wszystkie usterki naprawiam sam, więc mam info z pierwszej ręki a nie od machanika-naciągacza. Plusem jest duża dostępność części: pasują od VW, seata, Audi, czasem Skody - daje to bardzo duży wybów części używanych i podobnie zamienników. Części oryginalne podobno warto kupować w serwisie Skody - część ta sma a tańsza niż w VW
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia przeciętnie. Zgrzyta czasem dwójka przy dynamicznym wrzucaniu - pewnie synchronizator wytarty juz. Ale jest tak od 2 lat. Po wymienie i uzupełnieniu oleju w skrzyni zgrzyta dużo mniej, więc jezdzę dalej. Jedyne, co może na początku denerwować, to że wsteczny bieg czasem wchodzi zamiast jedynki - trzeba się przyzwyczaić. poza tym przeciętna skrzynia. Sprzęgła jeszcze nie ruszałem a jeżdzą juz 60 tys. Od początku lekko dzwoni łożysko oporowe, ale nie stanowi problemu. Jeszcze jedno: pulsowanie pedału sprzęgła podczas jazdy jest zjawiskiem normalnym w tym samochodzie. Golfy czwórki też tak mają.
3,0
Układ jezdny
Prowadzi się dobrze. można szybko wchodzić w zakręty. nie ma tendencji do zarzucania tyłem - przy zbyt szybkim wejściu w zakręt co najwyżej lekko ucieknie tył, co jest bardzo łatwe do opanowania i nie ma tendencji do wpadania w poślizg. Duża róznica w stosunku do np opla astry pierwszej generacji, w której przy dynamicznym skręcie koła szyrały o asfalt a przód jechał prosto. AWARYJNOŚĆ: sworznie wachaczy wytrzymują około 30 tys. wiadomo zależy jak dużo jeździsz po dziurach. Amortyzatory polecam MAGNUM - mam 3 lata i na przeglądzie pokazują 78% - czyli tyle ile nowy amortyzator. Poza tym przednie awieszenie bez większych problemów. W tylnym jedynie wymiana amortyzatorów co kilka lat - czyli bez zastrzeżen. również duży wybór części zawieszenia w bardzo różnych cenach.
Komfort
5,0
Widoczność
widocznosć świetnie. żaden słupek nie przeszkadza. Lusterka w zupełności wystarczają. Szyby nie parują!
4,0
Ergonomia
Cóż napisać: bez zastrzeżeń. nie ma do czego się przyczepić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze. absolutnie nie ma problemu parujących szyb, mimo, że prawie nigdy nie włączam wentylatora wyżej, niż na pierwszy bieg. w zimie ciepło zaczyna lecieć po 3-5 minutach i w największe mrozy w aucie nie zmarzniesz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez zastrzeżeń. ja mam 178 cm wzrostu i mi wszystko pasuje jako kierowcy. Pasazerowie też nigdy nei narzekali. Polecam wyjęcie deski znad tylnego bagażnika - daje to użyteczną przestrzeń, do której można coś wrzucić, żeby nie latało po kabinie
3,0
Wyciszenie
To Diesel z lat 80/90. Do 100 km/h jest okej. później troche głośno. Powyzej 120 trzeba mówić podniesionym głosem. Ale spójżmy prawdzie w oczy: zdecydowana większość jazdy to miasto, lub mozolna trasa z ciagłymi ograniczeniami prędkości i tak na prawdę to nei przeszkadza. Co innego autostrada...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdże dosć ekonomicznie - czyli rozsądnie. Po prostu nie przyspieszam, jak wiem, że zaraz będę hamował. Wyniki są takie: miasto - 6 litrów (zimą w granicach 6,5-7), Trasa do 100km/h - 5-5,5 litrów. Jazda powyżej 120 to już wuiększy wydatek. Szacuję, że przy 140 spali 7-8 litrów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto w sumei drogie w zakupie. Nadrabia dużą dostępnością niedrogich części i nieiwelkim zużyciem paliwa. idealne auto dla blacharza/lakiernika, który sam sobie naprawi blachę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma co narzekać. Wszystkie zamki w drzwiach działają, szyby się podnoszą. Włąściwie bez zastrzeżeń.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd najpoważniejszą usterką była awaria pompy wspomagania. Poza tym bez zarzutu. Tylko normalna eksploatacja - jak w każdym aucie.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf III Hatchback