Inne
: Ceny części, niezawodność jeśli chodzi o poważne usterki, bezproblemowe odpalenie przy -28`C w górach na Słowacji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza
Układ elektryczny
: Skomentuj tę usterkę...
5,0
Całokształt
Ogólnie dobre auto pod warunkiem że uda nam się kupić model w przyzwoitym stanie a o to jest b.trudno a wręcz graniczy z cudem. Jeśli ktoś kupuje grata z Niemiec za 3000zł to nic dziwnego że później musi więcej włożyć niż zapłacił za niego. Golf jest tani w eksploatacji oczywiście pod warunkiem, że ktoś go regularnie serwisuje. Jak się wymienia olej raz na dwa lata czy też nie sprawdza oleju w skrzyni biegów to nie dziwota ze skrzynia do wywalenia tak jak u kolegi. Największy wróg golfa to korozja, ale z reguły jest tak że auto był kilka razy bite, naprawiane przez blacharza, szpachlowane i taki efekt słabej roboty. Mało pali 5-7litrów/100km i bez problemu radzi sobie z polską ropą. Dużo miejsca z przodu, mało z tyłu. Środek według mnie ładny. Nigdy mnie nie zawiódł. Większość usterek są to typowe dla tego modelu i łatwo je usunąć. Jeśli jest serwisowany odpowiednio praktycznie brak poważnych usterek. Niestety lubiany przez złodziei - nie w całości ale częściami tak więc dla osób parkujących pod chmurką nie polecam bogatszych wersji - szybko pozbędą się halogenów, listw ozdobnych, el.lusterek, radia, poduszek powietrznych itd. DOSKONAŁA WIDOCZNOŚĆ!!! Przejechałem nim ok 85000km przez 3 lata, na początku musiałem trochę włożyć, ale później był spokój. Super jako pierwsze auto - tanie w utrzymaniu i w miarę wygląda jeszcze. Polecam to auto, ale tylko z pewnego źródła - handlarzy i komisy omijać z daleka. Aha i jeszcze jedno znalazłem w innych opiniach, że czyjś golf palił 15l/100km - chyba jak ciągnął pod góre zepsutą beemke. Mój rekord spalania to 8,5l cały czas noga w podłodze na autostradzie ile się da.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy (diesel) i elastyczność z tą mocą 75KM pozostawiają wiele do życzenia. Nowe diesle bez porównania lepiej pracują. Jednak jego wytrzymałość i niezawodność to największy plus. Bez problemu na tym silniku można zrobić 600.000 km. Należy zwracać uwagę na temperaturę - duże przegrzanie = wymiana uszczelki pod głowicą. Turbo jest małe i go nie słychać - a jeśli słychać to znaczy że jest jakaś lipa.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrane biegi. Czasem lubi ubywać oleju i to jest b. niebezpieczne i kosztowne w naprawie.
4,0
Układ jezdny
dość sztywny i niezbyt komfortowy, ale fajny na trasie i mało awaryjny (oprócz gum na wahaczach). Polecam amortyzatory gazowe kayaba
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdym kierunku. Duże lusterka. Parkowanie w mieście to żaden problem tym autem. Nawet Pandą jest dużo trudniej.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super - w zimie można w krótkim rękawku jeździć bez problemu, wentylacja przy wymienionym filtrze kabinowym ok, natomiast chłodzenie bez klimy - raczej brak
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy doskonale dla pasażera słabo
4,0
Wyciszenie
Tutaj podobnie jak z kulturą pracy to jest stary diesel więc na pewno będziemy słyszeć kiedy zgaśnie:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie przeglądy/naprawy - bardzo tanie
Mało pali. Wpisywanie przez kolegów że auto pali 12 czy 15l jest zupełnie nie realne. Mój rekord spalania to 8,5l - na autostradzie obroty cały czas powyżej 4000. Rekord minimalnego to 3,6 - 70-80 km/h nocą praktycznie bez dodawania gazu, ok 20km było z górki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest bardzo drogie jak na swój wiek i standard wyposażenia, ale na 100% odzyskamy włożony kapitał u mechanika czy na stacji benzynowej, a później również drogo sprzedamy. Nie polecam jednak wydawać całych oszczędności na zakup mk3 - na pewno soć się znajdzie do roboty mimo że auto będzie "bez wkładu finansowego"
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgów jest trochę: awarię centralnego zamka i elektryki, końcówki drążka, gumy na wahaczach, oświetlenie. Ale większość jest tanie i szybkie do usunięcia
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Praktycznie brak poważnych usterek - jeśli się dba o autko. Należy sprawdzać co jakiś czas ilość oleju w skrzyni, gdyż to jest najczęściej przyczyną ich awarii. Dość drogie w naprawie jest turbo ale bez problemu wytrzyma 200.000. Poważną usterką jest rdza!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 75KM 55kW
[l/100km]