Inne
: niezawodność jeśli chodzi o poważne usterki i cena części zamiennych.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza
Układ elektryczny
: centralny zamek
Zawieszenie
: gumy na wahaczach w wersji bez stabilizatora
5,0
Całokształt
Ogólnie dobre auto pod warunkiem że uda nam się kupić model w przyzwoitym stanie a o to jest b.trudno. Tani w eksploatacji, mało pali. Dużo miejsca z przodu, mało z tyłu. Nigdy mnie nie zawiódł. Większość usterek są to typowe dla tego modelu i łatwo je usunąć. Niestety lubiany przez złodziei - nie w całości ale na częściami tak więc dla osób parkujących pod chmurką nie polecam bogatszych wersji - szybko pozbędą się halogenów, listw ozdobnych, radia, poduszek powietrznych itd. Przejechałem niem ok 85000km przez 3 lata, na początku musiałem trochę włożyć, ale później był spokój. Super jako pierwsze auto - tanie i w miarę wygląda.
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy (diesel) i elastyczność z tą mocą 75KM pozostawiają wiele do życzenia. Nowe diesle bez porównania lepiej pracują.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrana do silnika - dość krótkie pierwsze biegi - dzięki czemu w miarę przyspiesza i długa 5 - 190km/h to mój rekord
4,0
Układ jezdny
dość sztywny i niezbyt komfortowy, ale fajny na trasie i mało awaryjny (oprócz gum na wahaczach)
Komfort
5,0
Widoczność
Porostu rewelacja
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super - w zimie można w krótkim rękawku jezdzić bez problemu, wentylacja przy wymienionym filtrze kabinowym ok, natomiast chłodzenie bez klimy - raczej brak
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca - wyśmienicie dużo więcej miejsca niż w podobnych autach jak escort, bmw 3, czy civic. Natomiast z tyłu jest tragedia. Auto dla 2 osób ewentualnie 2 + dzieci
4,0
Wyciszenie
Tutaj to samo co z kulturą pracy to jest stary diesel więc na pewno będziemy słyszeć kiedy zgaśnie:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie ok od 5 l przy oszczędnej jeździe do 7,5 przy deptaniu w zimie w mieście. Średnio 5,8-6,5 litra. Ceny części to największy PLUS tego auta:
-kompletny rozrząd z pompą wody - 200zł
-tarcze przód - 45zł/szt
-klocki hamulcowe 40-85zł/komplet
-końcówka drążka- 25-40zł/szt
-pompa hamulcowa - 70zł
-filtr paliwa 25zł
itd. - rewelacja
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest drogie jak na swój wiek i standard wyposażenia, ale na 100% odzyskamy włożony kapitał u mechanika czy na stacji benzynowej, a później również drogo sprzedamy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Regularnie jakieś małe pierdoły
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez trzy lata poważne usterki to:
- wymiana amortyzatorów
- samoregulatory na zaworach
- układ wydechowy
- powoli umiera turbo
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 75KM 55kW
[l/100km]