Ogólnie jeżeli nie jesteś osobą wymagającą, masz określony budżet na zakup auta + chcesz coś w miarę taniego w utrzymaniu jest to auto dla Ciebie. Pomimo swoich wad, można go polubić i cieszyć się pokonywanymi kilometrami. Poszukaj zadbanego egzemplarza a będziesz bardzo zadowolony. Niestety mój był trochę zaniedbany, ale doprowadziłem go do stanu używalności i naprawde nie narzekam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do wszystkich osób, które chcą posiadać/posiadają takiego oto Golf\'a III w tej wersji silnikowej.. TO JEST NAJWIĘKSZY PLUS TEGO AUTA !! Stary, dobry, nie do zabicia Diesel - konstrukcja z lat \'70, która nie ma sobie równych... Bez turbiny, dzięki czemu jest bardzo żywotny.. Bez elektroniki, która by tylko go popsuła.. Jeżeli zadbasz o dobry Akumulator, Świece, Altelnator (sprawny), oraz Rozrusznik (również sprawny) - to nie ma mrozu w którym by ten wytwór natury nie odpalil.. Jeżeli o Niego zadbasz to odwdzięczy się niezawodną pracą i baaardzo długim żywotem.. POLECAM !!!!
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w miarę dobra.. Warto jednak po zakupie zainteresować się olejem w skrzyni - najlepiej go od razu wymienić i skrzynia będzie chodzić jak nowa ! a jeżeli okazało by się, że skrzynia jest już na wykończeniu, zakup nowej nie zabija portfela (cena używanej - 200-300zł) ;)
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny może nie powala na kolana, ale jest wystarczająco dobry do jazdy z punktu A do punktu B. Trochę twardo na pierwszy rzut oka, ale można się przyzwyczaić. Przy wymianie zawieszenia warto zainwestować w dobrej jakości zamienniki (LEMFORDER), żeby po pół roku nie inwestować w to samo.. (CHIŃSZCZYZNA)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność OK - bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wszystko proste, schludne i pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dobra, ale trzeba pamiętać o wymianie filtra kabinowego chociaż raz na 2-3 miesiące - inaczej brzydko pachnie w kabinie. W zime o dziwo bardzo szybko się nagrzewa i po paru minutach jest dosłownie \"sauna by VW\" ;) o niebo lepiej niż w Oplu, bądź BMW... (Znajmego E36 w porównaniu z moim Golf\'em to jeżdżąca lodówka)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca - coś czego nie ma w przyszłych generacjach tego auta. Zanim to docenisz - wsiądz przed zakupem w Golf\'a IV a potem w III.. bez porównania.
3,0
Wyciszenie
...i tutaj jest problem. Mój Golf nie był bity, znam jego całą historię od początku i tak naprawdę nie wiem dlaczego, ale w kabinie jest głośno... plastiki trzeszczą, zawieszenia słychać, silnik przy większych prędkościach potrafi zagłuszyć muzykę z radia.. Można się do tego przyzwyczaić, jednak jest to jak dla mnie największa bolączka tego auta..
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na pełnym baku i przy ekonomicznej jeździe - 1100km :) jest dobrze.. Dużo jeżdże (3000km/miesiąc) i jest to także jeden z większych atutów tego auta :) wlewasz, jedziesz i nie martwisz się o to, że przy większym naciśnięciu pedału gazu spali Ci 20/100km :)
4,0
Stosunek jakość/cena
J/W
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety drobiazki zawsze jakieś się znajdą, bo przecież nie jest to auto nowe, jednak można je jakoś zwalczyć nie dużym kosztem. Oprócz tego jest jeszcze jeden problem - rdza... i tutaj zaczyna się temat rzeka. Rozpoczynając od błotników, po progi aż do klapy - blachy rdzewieją (brak ocynku) nawet jeżeli są od nowości nie ruszane. Ten typ tak ma i trzeba się już z tym pogodzić. Przy naprawie warto wymienić cały element niż bawić się w jego szpachlowanie, naprawianie i lakierowanie, i tak prędzej czy później wyjdzie od nowa, także nie warto się w to bawić.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawiódł mnie tylko raz, w zimię kiedy po 4 dniach chciałego go odpalić i spalił mi się rozrusznik razem z bendixem... Poza tym incydentem jest bardzo dobrze. Warto sprawdzić po zakupie stan rozrusznika, szczotek alternatora i czy mamy dobre ładowanie, ja tak nie zrobiłem ale mam nauczkę na przyszłość.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 65KM 48kW
[l/100km]