Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf III Hatchback

trolski@mac.com, 16 lat temu
Silnik 2.0 GTI 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 60 tys. km
Volkswagen Golf III Hatchback 2.0 GTI 16V 150KM 110kW 1992-1997 - Oceń swoje auto
2,38
42% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Zawsze lubilem zahamowac przed garazem i przesiasc sie na motocykl (mimo, ze niemiecki, ale na szczescie nie VW)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Elektryka (i poczatki w owym czasie elektroniki) do bani. Krocej byloby sporzadzic liste rzeczy, ktore dzialaly, a nie co sie zepsulo.
Karoseria : Skrzypialo i trzeszczalo wszystko co moglo
Zawieszenie : Stuki, puki, luzy. Z jednej strony bardzo mile, bo wialo nostalga opowiesci przodkow o P-70, Syrenach, starych Felicjach i Warszawach, (ale juz nie o solidnych Trabantach)
1,0
Całokształt
Najgorze auto jakie zdazylo mi sie w zyciu popenic. Co gorsza, bylo kupione w miejsce NAJLEPSZEGO auta jakie kiedykolwiek mialem - Golfa II GTI. Golf dwojka GTI byl fantastycznym samochodem, i domyslam sie, ze dobrze utrzymane egzemplarze nadal sa swietne. Czysta inspiracja inzynierow w dobrym, niemieckim wykonaniu. Natomiast Golf III GTI byl cyniczna proba skoku na kase myslac, ze ludzie sa na tyle glupi, ze sie dadza omamic pamietajac dwojke. Ja bylem na tyle glupi i zaluje tych paru lat spedzonych z pelnym zakalcem. ALE --> ku pokrzepieniu serc: nalezy sledzic za nas ineresujacym przemyslem. VW dzis jest bardzo inny niz VW sprzed lat. Po wielu latach marszczenia sie na dziwek skrotu "VW" i obiecujac sobie, ze nigdy nie wroce do samochodu dla ludu, wplacilem wlasnie na nowego GTI. Nowego, ale jednoczesnie starego, bo w marcu 08 bedzie jesdzcze nowszy. Ale - juz raz sie oparzylem i nigdy wiecej nie kupie auta schodzacego z linii jako jedne z pierwszych. Albo sie kupuje auto swiadomie, dla siebie i nie zwaza na roczniki, albo sie placi za nowy bajer dla panienki - ale wtedy sie placi pierw za panienka, a potem za swoj motoryzacyjny grzech
Wrażenia
2,0
Silnik
Slaby w stosunku do wagi auta; zarloczny ; kompletny brak kultury pracy; ale, niezawodny i w miare (tylko) elastyczny
2,0
Skrzynia biegów
wolna; brak precyzji; slabe synchronizatory - szybsze redukcje wymagaly podwojnego wysprzeglenia; 3 razy wymieniana sprezyna lewarka polozenia 3-4
3,0
Układ jezdny
wbrew skrotowi GTI - pewne, ciezkie auto do jazdy glownie po prostej; bezpieczne auto do jazdy po sniegu jesli sie je traktuje jako czolg a nie GTI, tzn. duza stabilnosc na wprost, duza podsterownosc i brak niespodzianek po odjeciu gazu (vide Peugeot 205); za duze bujanie nadwozia; za ciezka buda w stosunku do zawieszenia; zawieszenie:za miekkie, stuki w przekladni kierownicy, zle dobrane do duzej wagi samochodu; dobrze prowadzaca sie stabilna kareta
Komfort
4,0
Widoczność
wszystko OK poki regulacja wysokosci swiatel nie zaczela wariowac
4,0
Ergonomia
swietne siedzenia Reccaro; ergonomia lepsza od aut dzisiejszych - ale to byly czasy, gdy jeszcze zwracano na to uwage - nie tak jak dzis, kiedy forma przerasta tresc
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK; dmuchalo, wialo, klima OK, podgrzewanie siedzien dzialalo - wszystko OK poki nie wkraczala elektryka, kiedy to okna i dach sie nie otwioeraly
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jescze raz - swietnie siedzenia Reccaro; zawieszenie miekkie ku zadowoleniu pasazerow, mniej kierowcy; bagaznik wystarczajacy
3,0
Wyciszenie
silnik, wbrew mizernej checi do ciagu, brzmial dobrze; glowne odglosy to trzeszczenie plastikow wnetrza; dobijanie tylnego zawieszenia nawet z jedna osoba na tylnym siedzeniu (to ma byc twardsze zawieszenie GTI?)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na te czasy to zuzycie paliwa bylo w porzadku; cen przegladow nie pamietam, ale mily service pamietam - zawsze podczodzono do mnie z sympatia (dzis domyslam sie, ze wynikala ona glownie ze wspolczucia do jeszcze jednego idioty, ktory dal sie wpuscic w reputacje VW)
1,0
Stosunek jakość/cena
Byl to drogi samochd, jeszcze drozszy w utrzymaniu i reperacjach i nikt go nie chciial kupic oproch karkow z Wolomina. Jednak zwazywszy na ulge jaka sie odczuwa po pozbyciu sie takiego balastu - jest to super auto! (Ale tylko w momencie sprzedazy). Ogolnie, z perspektywy czasu: samochod zle wymyslony, zle zrobiony, zawstydzajacy dobre imie VW i, co dzis widac, zle zaprojektowany z zewnatrz i wewnatrz - dzis wyglada obrzydliwie.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciagla walka z drobiazgami - glownie elektryka. Kupilem nowego GTI jako jednego z pierwszych z linii i teraz wiem, ze w zlym momencie historii. Dawne NRD przeszlo ma linie produkcyjne, a VW przezywal najwiekszy kryzys, To odczulem na moim aucie. Co moglo to trzeszczalo albo/i sie trzeslo a co napedzane pradem to nie dzialalo. Przezylem i zaplacilem za najlepsza lekcje - NIGDY NIE KUPUJ AUTA Z FIRMY PRZEZYWAJACEJ (na ogol tymczasowy) KRYZYS I NIGDY JEDNEGO Z PIERWSZYCH Z LINIJI PRODUKCYJNEJ. Jesli masz nieodpata chec na konkretny samochod to odczekaj przynajmniej rok... albo kup japonskie.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Service w Warszawie spisywal sie bardzo dobrze i uczciwie (Szewczyk), ale nie zazdroszcze reprezentowania VW w tym kiepskim dla VW okresie. Nie bede wymienial, bo lista za dluga - co moglo to sie psulp. Najgorsze byly wyjazdy nieco dalej. Samochod stal w warsztatach w Austrii, Niemczech, Francji i we Wloszech. Ja w tym czasie placilem nietylko za naprawy zeby dojechac, ale i za nocelgi, samoloty, etc.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 GTI 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf III Hatchback