GTI to samochód raczej dla młodego człowieka. Decydując się na taki model należy dokładnie sprawdzić "co w trawie piszczy", bo łatwo można kupić zajechany egzemplarz.
Jeżeli chodzi o mojego golfika to jestem zadowolony, samochód spełnia moje oczekiwania. Ma niezłe przyspieszenie, można rozbujać go do sporej prędkości, ma atrakcyjny wygląd ( oczywiście bez wieś-tuningu). Jednak teraz już wiem, ze następnym moim samochodem będzie jakaś potężna 3-litrowa machina w turbo dieslu :D
Wrażenia
5,0
Silnik
Posiadam wersję ośmiozaworową, ale mimo tego jestem zadowolony. Czuć, ze jest to wysokoobrotowiec i najlepiej czuje się powyżej 3000 obrotów :)
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest idealna. Czasem są problemy z szybkim przejściem z jedynki na dwójkę
3,0
Układ jezdny
Twardy jak diabli :) Ale cóż, tak to już jest w GTI. Samochód jest fabrycznie obniżony o 10mm w stosunku do zwykłego golfa i do tego dodatkowo utwardzony. Czuć to na każdej dziurze
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie jest idealna, ale być może to przez to, ze jestem przyzwyczajony :)
5,0
Ergonomia
VW - wszystko jasne
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się grzeje/chłodzi. Klima działa bez zarzutu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Relatywnie dużo miejsca jak na takie stosunkowo niewielkie auto
3,0
Wyciszenie
GTI nie kupuje się po to, zeby go nie słyszeć. Tłumik ULTER i stożek K&N robią swoje :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie bomba. Spalanie w mieście wynosi 9-10 litrów gazu( obroty 3000-4000 ). W trasie 8-9 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód posiadam cztery miesiące i jak narazie zmieniłem pasek rozrządu oraz swożnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na szczęście brak poważniejszych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 116KM 85kW
[l/100km]