Silnik
: Bardzo solidny i wytrwały silnik, nieźle sobie radzi z samochodem ważącym 1070 kg. Do setki 10 sekund więc nie jest źle.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: układ wydechowy (dwuzłącze elastyczne)
Karoseria
: rdza rozprzestrzenia się z wiekiem :)
Silnik
: problem osprzętem typu przeplywomierz itp. (sporadycznie)
4,0
Całokształt
Ogólnie samochód godny polecenia, mocny i wytrzymały. Zawieszenie średnio naprawia się co 60000 km - niewielkie koszty. Silnik bardzo wytrwały, podobno najlepsza jednostka benzynowa w Golfie III całkiem dobrze znosi też LPG. Świetny jako pierwszy samochód. Obecnie sporo jeżdżę Golf V TDI ale jak wracam do III to jest całkiem inny świat, prostszy i lepszy :)
Trzeba bardzo dbać o blachy bo ma skłonności do rdzewienia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 115 KM jest naprawdę dobrze, samochód swobodnie przyspiesza już od 2000 obrotów choć tak naprawdę zaczyna żyć od 3200 obrotów. Kultura pracy bardzo wysoka jak to benzyna, bardzo ładny dźwięk podczas przyspieszania.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna i wytrzymała skrzynia biegów, biegi wchodzą praktycznie same, nie trzeba zbytnio nakierowywać lewarka. Jak na te lata, nadal spisuje się bardzo dobrze.
5,0
Układ jezdny
Posiadam wersję GTI więc prowadzenie jest bardzo dobre, sztywne nadwozie, dobrze trzyma się drogi. jedynie jak przesadzimy to robi się trochę podsterowny :)
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń, łatwo można ocenić gabaryty samochodu i przy dobrej widoczności można parkować z dokładnością do kilku centymetrów.
4,0
Ergonomia
Jak to w grupie VW, wszystko na swoim miejscu, bez przesadnej fantazji ( jak to bywa w samochodach lat 90\') ale poręcznie i wygodnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak jest wszystko sprawne, to nie ma problemów z ogrzewaniem, niestety po tylu latach mogą pojawić się pewne problemy z nagrzewnicą i wtedy już nie jest tak ciepło. Wentylacja no niestety bez klimatyzacji jest ciężko, ale gdy mamy 4 elektrycznie opuszczane szyby w korkach możemy się przewietrzyć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy jest wręcz idealna, dużo miejsca na nogi i głowę, mam 190 cm wzrostu i jest bardzo wygodnie, nawet za mną na tylnej kanapie mieści się dorosła osoba, może nie takiego wzrostu, ale zawsze coś. Wiadomo, że nie jest to samochód, którym każdego dnia będzie podróżować 5 osób, ale okazjonalnie czemu nie.
4,0
Wyciszenie
Silnik nie jest w ogóle uciążliwy, pracuje cicho, tylko w momentach przyspieszania daje o sobie znać, ale jest do przyjemny dźwięk. Co do ogólnego wyciszenia nie jest źle ale ponad 120 km/h dokucza trochę szum wiatru.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiadomo, że GTI czasem kusi, dlatego spalanie jest różne. Przy ciężkiej nodze nie trudno przekroczyć 10L w mieście. Ogólnie jeżdżę na LPG więc średnia to 10 litrów gazu w trybie mieszanym i koło 8 na trasie przy spokojnej jeździe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Golf nigdy nie był tanim samochodem w stosunku do konkurencji, ale coś za coś. Większa cena zakupu, ale spokój i frajda z jazdy przez długi czas, nie martwią Cię jakieś drobiazgi, które ciągle się psują.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o drobne usterki, to nie ma się czym martwić. To solidny samochód, w którym nie psują się co chwilę jakieś głupoty. Nie dręczą nas jakieś ciągłe drobiazgi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki to dwuzłącze elastyczne w układzie wydechowym, jest drogie i trudny demontaż. Poza tym lubi może trafić się uszkodzenie przepływomierza, lub silniczka krokowego. Przy dużym przebiegu pojawił się też wyciek oleju ze skrzyni biegów, ale naprawa to ok. 150 zl.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 116KM 85kW
[l/100km]