Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf III Hatchback

olafart@o2.pl, 15 lat temu
Silnik 2.0 116KM 85kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 275 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf III Hatchback 2.0 116KM 85kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : silnik mimo pojemnosci 2litrów i sporego momentu (166Nm) dysponuje tylko 115KM- miałem bardoz duze obawy, czy auto będzie wystarczajaco szybki, zryne i elastyczne, ale przyjmneie sierozczarowałem- jest dobrze przy w miarę niedużym zużyciu paliwa
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza pojawia siew konkretnych miejscach- opisanych powyżej
Układ elektryczny : zacianaja się elektryczne szyby i szyberdach
Układ hamulcowy : tylny zacisk potrafi siezapiec= nie działajacy ręczny
5,0
Całokształt
Dla mnie, 25latka, jest to auto idealne. W 2 osoby spokojnie można pojechać na dłuższe wakacje przy tym spalanie w trasie nie poraża, a podróż z dużymi prędkościami to nie problem. Dodatkowo do auta można kupić naprawdę masę dodatków (reflektory, środek, lampy tylne, grille itd) przez co każdy może niewielkimi kosztami spersonalizować samochód pod siebie!
Wrażenia
4,0
Silnik
nie jest to demon prędkości, ale elastyczność i przyspieszenie są na dobrym poziomie (w końcu to 2.0). Silnik (jak jego poprzednicy i następcy) nie do zajechania przy prawidłowym użytkowaniu. Mój ma nabite ponad 275tys km i jeżdżę na full syntetyku Mobil 1 5W50- nie dolewam nic pomiędzy wymianami!!!
2,0
Skrzynia biegów
Jak to skrzynie w golfach- od mk1, do mk4 włącznie- najbardziej zawodny element w tych autach- bardzo często padają. Zdarza się że na światłach są problemu z wrzuceniem 1szego biegu. dodam że moja skrzynia byłą regenerowana- wymieniono na nowe też wszystkie cięgna. te same wady zauważyłem w mk2 i mk4, którymi od czasu do czasu się poruszam.
4,0
Układ jezdny
wg mnie- jest dobrze, chociaż promień skrętu jest tragicznie duży. Na seryjnym zawieszeniu auto jest dość komfortowe, dobrze wybiera nierówności, ale polecam wrzucić sportowe zawieszenie (oczywiście sprawdzonych marek jak np. Bilstein B6, czy Koni)- wtedy auto jedzie jak po sznurku w każdych warunkach!
Komfort
5,0
Widoczność
Nie zauważyłem żadnych wad- słupki tylne nie utrudniają cofania, lusterka są duże i asferyczne- wszystko w nich widać wzorowo! Widoczność zza kierownicy do przodu również jest na super poziomie!
5,0
Ergonomia
W GTi mam reg. kierownicę + reg. głębokość fotela- nie ma problemu ze znalezieniem odpowiedniej pozycji za kółkiem. Obsługa przycisków i pokręteł jest intuicyjna- każdy odnajdzie się w try migi:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadając normalny nawiew latem było ciężko- szczególnie w nogach kierowcy był niemiłosierny gorąc. Teraz mam zamontowany oryginalny climatronick- w aucie, przy 30st na zewnątrz, po wejściu od razu jest przyjemny chłodek. Clima bardziej wydajna niż w nowej Hondzie Civic-UFO moich rodziców....
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Każdy widzi jaki,na przestrzeni lat, samochody klasy compact (czyli C) urosły- wystarczy postawić nowego Golfa (mk6) obok mk3... Mimo wszystko ani kierowca, ani pasażer nie będą mieć problemów z zajęciem miejsca i z dużą ilością przestrzeni w nogach. Tylna kanapa też nadaje się na dłuższa podróż- i na pewno nikt nie będzie się czuł jak szprotka.
3,0
Wyciszenie
Auta trochę już lat mają stad wyciszenie przy nowych samochodach, jest słabe. Silnik słychać- szczególnie powyżej 150km/h, pęd opływającego powietrza też daje o sobie znać. Ale nie jest też tragicznie- nie problemu ze słuchaniem radia z normalnym poziomem głośności, podczas dalekich podróży z większymi prędkościami
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wartości z włączoną klimatyzacją (oprócz najniższej- tam typowa jazda na oszczędność, 100 km/h bez klimy) 50/50 trasa/ miasto. Generalnie- silnik nie do zajechania, dość oszczędny jak na tę pojemność i a miarę zwinny. W moim aucie jest bardzo elastyczny- wyprzedanie na trasie nie stanowi problemu. Spalanie do 7,5 przy jeździe do 130km/h. 220km.h tym silnikiem spokojnie do osiągnięcia (oczywiście wszystko zależy od skrzyni). W mieście spalanie wynosi ok 10,5- 11 przy staniu w korkach i od czasu do czasu depnięciu w gaz.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wg mnie najlepszy w klasie starszych (92-97) compactów. Już za około 9tys. można kupić full wyposażonego golfa w bardzo dobrym stanie. Warto zwracać uwagę na golfy wyprodukowane po 94roku, bo w nich, często 2 poduszki, wspomaganie, szyberdach + full elektryka to standard, często dochodzi tez klimatyzacja manualna. Warto poszukać wersji specjalnych, jak np. Bon Jovi, Europe, czy wersji usportowionych- GT i GTi- te maja bardzo często full wyposażenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
najczęstszą usterka a mk3 jest lewa prowadnica szyberdachu- po prostu się łamie. Do tego można dodać często zacinające się elektryczne szyby. Mk3 bardzo słabo odporne są na korozję- na tylnej klapie, nad szybą przednią i na rogach drzwi- tam prawie każdy egzemplarz ma \"rudą\". w autach na gazie często pada przepływomierz oraz silnik krokowy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jeżdżę ok 10tys rocznie, wiec niewiele, ale auto mnie nigdy nie zawiodło- żadnych większych problemów z nim nie było.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf III Hatchback 2.0 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
10,2
l/100km
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf III Hatchback