Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf III Hatchback

Łukasz J., 17 lat temu
Silnik 1.8 90KM 66kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 237 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Byłoby doskonale, ale 14 lat robi swoje. Jednak polecam każdemu ten samochód. Pomimo iż mankamentem jest rdza na tylnej klapie, co i mnie nie minie (zaczyna się pojawiać). Jednak zadbany model to będzie ciężko znaleźć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik idealny dla Golfa III, bez jakichkolwiek problemów, jedyny (-) to może to że "bierze" olej ale to zależy od stylu jazdy przy spokojnch przejazdach na trasie minimalnie, przy jeździe agresywnej ok. 1l/5000km.
5,0
Skrzynia biegów
Jak dot tej pory nie było żadnych problemów.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się świetnie, jak na polskie drogi zawieszenie świetnie zestrojone, dobrze trzyma się drogi w zakrętach i na prostej. Przejechałem prawie 70000 km po naszych drogach na jednym komplecie amortyzatorów i jak narazie ok. Trochę za mało skuteczne hamulce, ale to chyba kwestia przebiegu gdyż nigdy nie były wymieniane tarcze i są już dobrze wyślizgane.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu niezbyt dobra, ale nie jest najgorzej. Trzeba uważać na parkingach.
5,0
Ergonomia
Po prostu VW. Wszystko na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemów. Parują szyby, zwłaszcza z tyłu w deszczową pogodę. Trzeba regularnie wymieniać filtr przeciwpyłkowy. Pomimo instalacji LPG zeszłej zimy przy -30 w samochodzie ciepło po przejechaniu 4-5km. Dla mnie ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca sporo, w mojej wersji GT fotele kubełkowe więc podróżuje się przyjemnie. Z tyłu jedynie rosłe osoby odczują dyskomfort.
3,0
Wyciszenie
Należałoby lepiej wyciszyć komorę silnika i drzwi. Przy 110 i więcej już za głośno ale do zniesienia, głowa jeszcze nie boli na długiej trasie. Dla mnie komfort jazdy odnośnie wyciszenia kończy się przy 140. Ale to odczucie subiektywne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobrze, a nawet dobrze +. Średnio pali w tej chwili ok. 9l/100km LPG na benzynie ok. 8l. Długa trasa bez szaleństw (do 100km/h) to 7.7l LPG i 6.8l bezołowiowej. Dla mnie OK. Gaz wyregulowany. Wcześniej palił nieco więcej LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Utrzymanie samochodu tej klasy jest stosunkowo tanie. Części poza ASO w bardzo rozsądnych cenach i nie ma problemu z ich dostępnością. Kupuję części od producentów, którzy wykonują je na pierwszy montaż, ostrożnie z podróbami, faktycznie są sporo tańsze lecz jakościowo odpadają. Sam się przekonałem m.in. na przewodach zapłonowych. Kupiłem polskie polecane do LPG za 80zł i wytrzymały ledwo 9 miesięcy. A mogłem kupić od razu BERU za 130 i nie było by zonka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest nie źle, ale denerwują skrzypienia tapicerki oraz inne mało istotne z punktu widzenia jazdy samochodem rzeczy (zepsute oświetlenie wewnętrzne auta).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria pompy paliwowej (spuścizna po poprzednim właścicielu), awaria aparatu zapłonowego i wreszcie po 14 latach zrobiła się dziura w rurze kolektorowej.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf III Hatchback