Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf III Hatchback

Andrzej Warszawa, 12 lat temu
Silnik 1.8 90KM 66kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
3,23
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : W miare dynamiczny ale bardzo elastyczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Komputer nie daje rady z gazem
Układ hamulcowy : Mało wydajne hamulce - jak potrzeba wcisnąc nie ma czym!!!
Karoseria : Rdzewieje na potegę od bocznych listew w dół w zasadzie wszystko z wyjątkeim felg!
3,0
Całokształt
Samochód miał już swoje lata przy zakupie - 1993 rok produkcji zakup w 2005 roku i na liczniku 165 000 km - i to chyba najgorszy przebieg do zakupu auta - trzeba było wymienić wszystkie części eksploatacyjne - sprzęgło, pasek rozrządu, pompe wody, tarcze i klocki hamulcowe, z czasem poleciał komputer. Jeździło się w mieście całkiem dobrze - mały zwinny zwrotny, na trasie znacznie gorzej - na długiej prostej ok - ale wąskie drogi gminne to już 45 km/h bo na zakrętach wyprawiał cuda. Wiem ze co do trakcji rozpieścił mnie poprzednik Ford Scorpio - no ale choć minimalnych właściwości jezdnych można by się spodziewać po tym samochodzie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, w mieście nie trzeba tak mocno zmieniać biegów - jak się z głową jedzie to na 4-5 da radę. W miarę dynamiczny, ale do wyprzedzania sprawnego troszkę za mułowaty - lubi wysokie obroty, ale wtedy dość mocno hałasuje.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie ok - trochę taki rozbiegany ten lewarek -- no i 2 czasami z małym zgrzytem.
3,0
Układ jezdny
Przód ok - ale głośne w środku odgłosy teleskopów gazowych. Tył skacze na garbach. Bardzo czuły na boczny wiatr, no i większe zakręty to do 45 km/h bo inaczej lubi zarzucić tyłem - bardzo niebezpieczne zachowanie. Hamulce delikatnie mówiąc mało wydajne - trzeba było mocno nacisnąć pedał żeby zahamować.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu ok, ale na boki - mocno zasłania szeroki słupek - trzeba sie wyginac i wyglądać żeby pieszego czy nawet rowerzysty nie przegapić.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Fotel kierowcy wygodny mimo że dość twardy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Parują szyby, a nawiew nie daje z nimi rady. Nagrzewa się szybko - po 10-15 minutach przy -20 st. C. Bez klimy nie piszę o chłodzeniu bo go po prostu nie ma.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, z tyłu też - mam 170 cm wzrostu.
4,0
Wyciszenie
Silnika jak się nie wkręca prawie nie słychać - na trasie słychać fajny pomruk.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik nie wysilony 1,8, ale pali sporo - w Warszawie na Puławskiej z zimnego startu na dystansach 15 km w jedną stronę pali nawet 12 litrów na setkę w zimie.
2,0
Stosunek jakość/cena
VW Golf bardzo \"przereklamowany\", jedzie na opinii wersji II - stosunek ceny do jakości ma najgorszy z dotychczasowych moich aut.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów w zasadzie nic się nie zepsuło nigdy - jeździłem 4 lata i zrobiłem ponad 50 kkm.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj już znacznie gorzej. Problem z korozją - nadkola, podwozie, nawet całe przewody hamulcowe + pompa hamulcowa (wymiana 800 pln) . Dwa razy padał komputer - w naprawie bardzo drogi (900pln).

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf III Hatchback