Silnik
: W miare dynamiczny ale bardzo elastyczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Komputer nie daje rady z gazem
Układ hamulcowy
: Mało wydajne hamulce - jak potrzeba wcisnąc nie ma czym!!!
Karoseria
: Rdzewieje na potegę od bocznych listew w dół w zasadzie wszystko z wyjątkeim felg!
3,0
Całokształt
Samochód miał już swoje lata przy zakupie - 1993 rok produkcji zakup w 2005 roku i na liczniku 165 000 km - i to chyba najgorszy przebieg do zakupu auta - trzeba było wymienić wszystkie części eksploatacyjne - sprzęgło, pasek rozrządu, pompe wody, tarcze i klocki hamulcowe, z czasem poleciał komputer. Jeździło się w mieście całkiem dobrze - mały zwinny zwrotny, na trasie znacznie gorzej - na długiej prostej ok - ale wąskie drogi gminne to już 45 km/h bo na zakrętach wyprawiał cuda. Wiem ze co do trakcji rozpieścił mnie poprzednik Ford Scorpio - no ale choć minimalnych właściwości jezdnych można by się spodziewać po tym samochodzie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, w mieście nie trzeba tak mocno zmieniać biegów - jak się z głową jedzie to na 4-5 da radę. W miarę dynamiczny, ale do wyprzedzania sprawnego troszkę za mułowaty - lubi wysokie obroty, ale wtedy dość mocno hałasuje.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie ok - trochę taki rozbiegany ten lewarek -- no i 2 czasami z małym zgrzytem.
3,0
Układ jezdny
Przód ok - ale głośne w środku odgłosy teleskopów gazowych. Tył skacze na garbach. Bardzo czuły na boczny wiatr, no i większe zakręty to do 45 km/h bo inaczej lubi zarzucić tyłem - bardzo niebezpieczne zachowanie. Hamulce delikatnie mówiąc mało wydajne - trzeba było mocno nacisnąć pedał żeby zahamować.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu ok, ale na boki - mocno zasłania szeroki słupek - trzeba sie wyginac i wyglądać żeby pieszego czy nawet rowerzysty nie przegapić.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Fotel kierowcy wygodny mimo że dość twardy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Parują szyby, a nawiew nie daje z nimi rady. Nagrzewa się szybko - po 10-15 minutach przy -20 st. C. Bez klimy nie piszę o chłodzeniu bo go po prostu nie ma.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, z tyłu też - mam 170 cm wzrostu.
4,0
Wyciszenie
Silnika jak się nie wkręca prawie nie słychać - na trasie słychać fajny pomruk.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik nie wysilony 1,8, ale pali sporo - w Warszawie na Puławskiej z zimnego startu na dystansach 15 km w jedną stronę pali nawet 12 litrów na setkę w zimie.
2,0
Stosunek jakość/cena
VW Golf bardzo \"przereklamowany\", jedzie na opinii wersji II - stosunek ceny do jakości ma najgorszy z dotychczasowych moich aut.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów w zasadzie nic się nie zepsuło nigdy - jeździłem 4 lata i zrobiłem ponad 50 kkm.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj już znacznie gorzej. Problem z korozją - nadkola, podwozie, nawet całe przewody hamulcowe + pompa hamulcowa (wymiana 800 pln) . Dwa razy padał komputer - w naprawie bardzo drogi (900pln).
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW
[l/100km]