Silnik
: Spodziewałem się więcej problemów od tak starego auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza na błotnikach i tylnej masce.
Inne
: słabej jakości zamienniki tylnych łożysk
5,0
Całokształt
Podejrzewam, że gdyby nie trafiło się okazyjne auto od znajomego, nadal jeździłbym golfem do pracy. Wg mnie jest to dobry samochód za małe pieniądze. Jeśli ktokolwiek narzeka, to przepłacił lub nie sprawdził dokładnie auta przed kupnem.
Gdybym miał możliwość kupienia golfa III z potwierdzonym małym przebiegiem (oczywiście za sumę adekwatną do jego wieku) nie zastanawiałbym się nawet chwilę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Myślę, że to bardzo dobra i niezawodna jednostka napędowa. Kupiłem auto od człowieka z Niemiec. Miał na liczniku 178000 choć tak naprawdę, to pewnie więcej, bo zauważyłem później korektę cyfry na jednym z przeglądów. Wynika z tego, że był cofnięty o około 60000. Sam zrobiłem resztę i to na gazie i oprócz jednego incydentu z zablokowanym termostatem jeździ bezproblemowo. Odpala w największe mrozy. Byłem nim na kilku trasach za granicą i nie było najmniejszego problemu.
5,0
Skrzynia biegów
Bezproblemowa. Wg mnie niezniszczalna.
4,0
Układ jezdny
Nieco za twardy. Częste wymiany łożysk z tyłu. Kilka razy wymieniałem też końcówki z przodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto stosunkowo małe, więc i manewrowanie bezproblemowe.
5,0
Ergonomia
Uważam, że jak na ten rocznik zastosowane rozwiązania są świetne. Wyposażenie wnętrza jest naprawdę z dobrych materiałów. Przy tak dużym przebiegu nie mam żadnych otarć na tapicerce czy siedzeniach, a wcale go nie rozpieszczałem i różne rzeczy były przewożone. Regulacja siedzeń czy rozmieszczenie przełączników intuicyjne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak opcji ogrzewania szyby i nóg równocześnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wersja 3drzwiowa, więc z tyłu nieco niewygodnie. Mały bagażnik, tym bardziej, że mam w nim butlę na gaz.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na 32 litrach gazu przejeżdżam 360 - 380 km. Myślę, że to przyzwoity wynik. Co ciekawe, spalanie nie zwiększa się drastycznie przy bardziej agresywnej jeździe czy jeździe na krótszych dystansach.
Mam też diesla 2.0 Astrę II która spala duuużo więcej, kiedy jest używana na krótkich dystansach.
5,0
Stosunek jakość/cena
6 lat temu kupiłem to auto za równe 1000 euro czyli ok 4 tys.+ 650 zł opłaty +1,5 tys zł gaz. Oprócz jednej przygody z termostatem (po 80 tys przejechanych przeze mnie,)wymiany wydechu , i amortyzatorów, nie było problemów. Przejechałem nim w sumie 125000.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezproblemowo. wykonany z solidnych materiałów. Plastiki nie trzeszczą, nic się nie urywa. Do dziś bezproblemowo działają wszystkie \"urządzenia pokładowe\" (tylna wycieraczka, tylny spryskiwacz itp.) które w tak starych autach często są już tylko atrapą. Podkreślam, że nie bawiłem się w naprawianie czegokolwiek.
Myślę, że problemem jest rdza na tylnej klapie, i przednich błotnikach. Nawiasem mówiąc, nie lakierowałem tych części; wychodziłem z założenia, że to wół roboczy a nie cacko do picowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza jednym przypadkiem, kiedy zablokował się termostat (co śmieszne, po dolaniu wody otworzył się i można było wrócić na własnych siłach do domu), auto właściwie nie sprawiało żadnych problemów. Wymienić musiałem: wydech 2X, uszczelkę pod głowicą (po awarii termostatu), amortyzatory.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW
[l/100km]