Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf III Hatchback

MK, 15 lat temu
Silnik 1.8 90KM 66kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 204 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Golf III to bardzo przyjemny samochód z zewnątrz niepozorny w środku przytulny i komfortowy. Dobry silnik i zachowanie auta na drodze.
4,0
Całokształt
Dobre auto jak na swój wiek (golf III 1.8 GT 5d.) 1994 rocznik nie ma się co czepiać jeździ się dobrze i bez zbędnych przygód i nerwów.Ceny należy dobrze weryfikować przy kupnie, jeśli egzemplarz zadbany warto zapłacić więcej niż za konkurencyjne marki(kupować \"głową a nie oczami\" wiele aut tylko ładnie wygląda przy zakupie \"picowany na sprzedaż\" a potem ludzie wstawiają jakieś głupie komentarze że się sypie czy syf. Auta volkswagena są dobrze dopracowane i \"samosie popsuło\" zdarza się bardzo rzadko.Mimo zaawansowanego wieku auta 15lat dobrze się trzyma (korozja występuje ale nie jest uciążliwa czyli nie żre wszystkiego jak popadnie trochę podłogę od spodu i ranty o na progach pod podnośnik korozja powierzchniowa (kamyki odbiły zabezpieczenie podwozia) wystarczy odrdzewić miejscami i zabezpieczyć antykorozyjnie a na to baranka.Klapa tylna przy listwie do jej otwierania \"to niestety standard\") a w razie czego części (wiele dobrych zamienników) są naprawdę tanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo przyjemny silnik 1.8i 90km może nie demon prędkości ale na co dzień super elastyczny, cichy.Nie piłować jak hondy:) (nic to nie daje moment obrotowy nisko jak w dieslach, 145Nm/2500obr., moc przy 5500obr./min silnik \"1.8 ABS 90KM\") będzie super niezawodny i dość ekonomiczny średnie spalanie na 100km (30procent miasto a reszta w trasa 4 osoby) ok.6.5 (ok.50procent miasto jazda w 4 osoby średnia z 2000km według komputera 7.3l/100km z klimą spalanie wzrasta max.o 1 litr).
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma długie przełożenia przez co jeździ się prawie jak z automatem :)biegi: 1-50km/h 2-80km/h 3-120km/h 4-150km/h 5-180km/h
4,0
Układ jezdny
Wersja GT fajnie się prowadzi daje dobre wyczucie auta i pewne trzymanie na zakrętach,sprężyste zawieszenie jest bardzo przyjemne (czuć ze my prowadzimy auto a nie na odwrót jak w \"amerykanach\" :) ), komfort jazdy wysoki (opony 185/65/14). Minusem jest lekko obniżone zawieszenie w tej wersji o ok.1cm na bocznych polnych dróżkach łatwo przetrzeć podwoziem o ziemię lub kamienie.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność we wszystkie strony (poza szerokim słupkiem tylnym który ogranicza pole widzenia przy cofaniu).
5,0
Ergonomia
Doskonałe wykończenie wnętrza nic nie trzeszczy miękka deska rozdzielcza trwałe i w miarę przyjemne w dotyku plastiki, super wygodna regulowana na wysokość kierownica z z Airbag-iem, wszystkie przełączniki pod ręką na swoim miejscu logiczne opisane (dwa minusy to: za słabo podświetlony panel ogrzewania oraz malutki schowek w wersji z poduszkami powietrznymi z przodu) kieszenie na drobiazgi są we wszystkich drzwiach jak i wygodne podłokietniki z poręcznymi uchwytami.Wygodne fotele w wersji GT dobrze trzymają ciało w zakrętach są sprężyste nie męczą pleców nawet po setkach przejechanych kilometrów bardzo wygodna tylna kanapa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w wersji 1.8gt +klima super przy -25st.C po ok. 2min robi się cieplutko nagrzewany jest tylko mały obieg chłodzenia silnika a ciepło oddawane do wnętrza, wiatraki na silniku włączają się dopiero wtedy gdy to jest potrzebne (przy maksymalnym ustawieniu dmuchawy można uzyskać efekt sauny :)\"włącznie z parą na szybach\").Latem klima robi swoje (byle używać jej z głową bo przeziębienie murowane).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Obszerne wnętrze jak na 4 metrowej długości autko (4 osoby o wzroście 170-180cm bardzo wygodnie podróżują.Nie dotykają kolanami przednich foteli.w 5-tkę robi się ciaśniej ale nadal w miarę przyjemnie), bagażnik 330 litrów dosyć ustawny (koło dojazdowe pod dywanikiem nie zajmuje miejsca) po bokach wnęki na drobiazgi.W razie potrzeby składamy kanapę i szafka wejdzie do auta :).Ładowność ok.500kg.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie wnętrza gdyby nie wydech to silnika prawie nie słychać na postoju i niskich obrotach (do ok.140 możliwa rozmowa bez znacznego podnoszenia głosu).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z paliwem jeśli delikatnie jechać na trasie obroty do ok. 3000/min. 5-bieg prędkość do 120km/h wychodzi ok.6l-6.5 na 100km w mieście ok.7-8,5l benzynki(dynamiczna jazda spalanie l,5-2 litry większe (rekord oszczędności 4.5l/100km na 5-biegu nie szybciej niż 80km/h luz,hamowanie biegami, sporo trasy z górki w 4osoby na pokładzie :)).Przy \"szaleństwach 90KM:)\" ok.12L/100km to wynik normalny :)W korkach też nie lubi stać do 10l./100km.Klima dorzuca do 1 litra na każde 100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze mimo zaawansowanego wieku auta nic nie trzeszczy materiały się nie przecierają (poza boczkiem sportowego fotela kierowcy w wersji GT). Golf III jest super na co dzień i już zdania nie zmienię.Dobry uniwersalny kompakt w dobrej cenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Golf III to trwałe auto płyny,klocki hamulcowe,bezpieczniki żarówki czasami silentblock (bo skrzypią niemiłosiernie)piękne nasze drogi nie są bez winy. Po przeszło 200tys.km uszczelniacze zaworów (brzydka chmurka przy odpalaniu i ubytki oleju 0.5l na 3000km).Zepsuty elektryczny szyberdach to niestety standard \"ten model tak ma:(\". Zapiekający się mechanizm hamulca ręcznego(przesmarować i ponad rok spokój :)). To odpukać jak na razie wszystkie usterki i oby tak dalej.Ja jestem zadowolony.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf III Hatchback