Silnik
: silnik z ponad 200000 przebiegiem pracuje bardzo ładnie, zero wycieków, przepalania oleju mimo jeżdzi na zwykłej instalacji LPG już sporo czasu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: drobne ogniska korozji
4,0
Całokształt
Autko w tej wersji (3d,1.8)to dla młodych ludzi, którzy chcą autka z historią, niezawodnego, ładnego jak na swój wiek i chcą sami pobawić się w motoryzację. Nie ma części, której samemu nie można byłoby wymienić samemu lub z niewielką pomocą. Prosta konstrukcja.
Wrażenia
4,0
Silnik
Autko ma już swój wiek i na pewno nie ma już fabrycznych 90 KM, tym bardziej że jeżdze na LPG, ale i tak ładnie pracuje. Na benzynce rakieta. Żadnego stukani, wycieków itp. Do bagnetu zaglądam tylko przy wymianie oleju, bo nie ma takiej potrzeby. Jeżeli dba się o niego i na czas wymienia się części eksploatacyjne to odwdzięczy się długą żywotnością i niejeden właściciel się pocieszy.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą płynnie i bez zgrzytu, nawet przy wysokich obrotach. Czasem wsteczny ciężko wejdzie. Żadnych awarii, praktycznie bezobsługowo.
4,0
Układ jezdny
Autko znakomicie się trzyma zakrętów. Niewielkie awarie, jak na przykład tuleje tylne na przednich wahaczach. Może troszkę za twardy, ale to kwestia gustu, przesiadłem się z fiata więc może mi się wydawać.
Komfort
3,0
Widoczność
Trochę przeszkadzają słupki, szczególnie do tyłu.
4,0
Ergonomia
Dobrze wyprofilowane siedzenia, wszystko pod ręką. Fatalny dostęp do pasów bezpieczeństwa z przodu. Jeżdżę trzydrzwiowym i trzeba się gimnastykować trochę. Dużo schowków.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nadmuch ok, w zimę trochę musi się rozgrzać i nawet na rozgrzanym nie daje tak jak powinien.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma sporo miejsca. Pasażerowie też nie narzekają. Uważają nawet że z tyłu wygodniej niż z przodu.
4,0
Wyciszenie
Nie należy do najcichszych, ale nie jest tragicznie, da się jechać bez nerwów. Jest to wina wydechu i powietrza opływającego samochód.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest najgorzej ale mogłoby być lepiej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślałem że cena jest trochę przesadzona, bo to VW, ale jeśli chodzi o VW z początku lat 90-tych to wcale tak nie jest. Później w VW było juz tylko gorzej. Ceny części do mojego golfa są śmieszne. Wszyscy uważają że Golf w utrzymaniu jest drogi a to nie prawda.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi się zdarzają, ale były tak drobne, że już nawet nie pamiętam.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Chyba się nie zdarzyło. Zawsze dowiózł mnie na miejsce, a robie około 4 do 5 tysięcy miesięcznie. Jeżeli na czas wymieni się części eksploatacyjne i w porę zareaguje się na dziwne zachowania to nie powinno się nic zdarzyć. Ja jeszcze nie widziałem golfa rozkraczonego gdzieś na poboczu.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW
[l/100km]