Szukałem auta które będzie w miarę tanie w utrzymaniu i przede wszystkim bezawaryjne. Polecam młodym (mającym chociaż odrobinę rozsądku w głowie) osobom, dla których będzie to pierwsze auto. Znaleźc zadbany egzemplarz to jak w wygrac w lotta, ludzie z reguły golfów w dobrym stanie nie chcą się pozbywac. Mój został sprowadzony z Włoch także blacha trzyma się bardzo dobrze, a i zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie. Golf niestety ma opinie w naszym kraju taką jaką ma, w większości dzięki amatorom agrotunigu, dla których montaż tuby basowej jest ważniejszy niż wymiana oleju czy rozrządu - temat nie wymaga komentarza. Jeżeli ktoś użytkuje auto zgodnie z zaleceniami i zdrowym myśleniem to posłuży na długo. Kupiłem na chwilę, ale zostało na dłużej i dopóki będzie sprawowało się tak jak obecnie to zostanie jako kolejne auto w rodzinie :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Bezawaryjny o ile oczywiście jest odpowiednio serwisowany. Zamontowana instalacja gazowa drugiej generacji pracuje bezproblemowo. W miarę dynamiczny, do miejskiej jazdy wręcz idealny. Natomiast na trasie powyżej prędkości rzędu 120km/h, wyprzedzanie nie należy do przyjemności.
3,0
Skrzynia biegów
Jedynka tragicznie krótka, czasami różnie ciężko wchodzi trzeci bieg, ogólnie bez większych zastrzeżeń
4,0
Układ jezdny
Jak na samochód mający już 17lat prowadzi się naprawdę dobrze. Przy wyższych prędkościach czuc jednak, że auto nie jest duże i trzeba mocno trzymac lejce. Hamulce zaskakująco dobre.
Komfort
5,0
Widoczność
Wersja trzydrzwiowa bez zagłówków z tyłu - czy można chec czegoś więcej? :)
5,0
Ergonomia
Prawdziwy VW. Wszystko w idealnym położeniu, pomijając niezbyt szczęśliwe umiejscowienie włącznika świateł awaryjnych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dałbym maksymalną ocenę, jednak mój egzemplarz nie posiada klimy, także w lato trzeba kombinowac. Natomiast zimą bije na głowę nowe samochody, rozgrzewa się do wulkanicznych temperatur w mgnieniu oka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ilośc miejsca całkowicie wystarczająca nawet dla wyższych osób (mam prawie 190cm wzrostu), z tyłu miejsca jest chyba więcej niż w 5d, jednak przeważnie podróżuję sam także nie ma problemu. Bagażnik wystarczający żeby w dwójkę pojechac na wakacje.
3,0
Wyciszenie
Fabrycznego wygłuszenia praktycznie nie ma w standardowych wersjach, bo z samej folii w drzwiach można się jedynie pośmiac. Użytkownikom polecam nawet podstawowe wygłuszenie drzwi czy elementów podłogi - różnica kolosalna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Golf w utrzymaniu jest bardzo tani. Nie polecam jednak stosowac najtańszych zamienników bo różnica cenowa jest marginalna a jakościowo czasami przepaśc. Średnie spalanie gazu przy mojej jeździe (na trasie bywa szybko) oscyluje w granicach 9.5l/100km, także koszty paliwa są bardzo niskie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wyposażenie jest ubogie, ale bezawaryjnośc i niskie koszty eksploatacji wynagradzają to z nadwyżką.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek zacinający się pneumat centralnego zamka w drzwiach kierowcy, jakieś małe ogniska rdzy, nie działający/zapchany spryskiwacz tylnej szyby, opadający materiał podsufitki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukac auto nigdy mnie nie zawiodło w czasie jazdy, absolutnie bezawaryjne, a zostało kupione do pokonywania sporych przebiegów
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 75KM 55kW
[l/100km]