Samochód jest bardzo solidny i trwały, świetnie się sprawdza w polskich warunkach. Bardzo dużą zaletą jest jego tania eksplatacja, dostęp do części i serwisu. Nie polecłabym jednak silnika 1.6 ze względu na małą moc i słabą elastyczność. Jeżdziłem wersją 1.8 90 KM i jest o niebo lepiej. No i jeszcze przednie siedzenia - wyjątkowo beznadziejne.
Wrażenia
2,0
Silnik
Zdecydowanie za słaby do tego samochodu. Przyśpieszenie pozostawia wiele do życzenia a i elastyczność marna.O wiele lepszy jest 1.8.Zaletą jest to, że bardzo dobrze współpracuje z instalacją gazową.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Pracuje w miarę lekko, całkiem precyzyjnie.
2,0
Układ jezdny
Poza silnikiem to najsłabszy punkt golfa. Zawieszenie przenosi każdą dziurę i koleinę do wnętrza samochodu. Bardzo obniża komfort podróżowania. Stabilność na zakrętach też mogłaby być lepsza.Trzeba jednak podkreślić, że jest bardzo odporne na polskie drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra i nie stwarza problemów.
4,0
Ergonomia
Jak tę klasę samochodu i roku jego pochodzenia, to jest ponadprzeciętnie dobra. Regulacja kierownicy i fotela kierowcy pozwala na zajęcie bardzo dobrej pozycji za kierownicą.Deska rozdzielcza jest wzorowo rozplanowana i bardzo solidnie wykonana. Warto zauważyć, iż po złożeniu tylnych siedzeń, golfem można przewozić spore ładunku np. pralka, rower itp.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie spisuje się bardzo dobrze, do wentylacji też nie mam zastrzeżeń, zwłaszcza, że mam wersję z szyberdachem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To duży plus golfa. Jak na samochód tej klasy to jest w nim du żo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Posiada też stosunkowo przyzwoity bagażnik. Dużym minusem są wyjątkowo niewygodne siedzenia przednie. Przy długich przejazdach tragedia. Lepsze są kubełki w bogatszych wersjach, ale też nie należy spodziewać się cudów.
3,0
Wyciszenie
Silnik jest wyciszony w miarę dobrze. Niestety słychać odgłosy zawieszenia a przy przekroczeniu 130km/h, odgłosy i hałas z zewnątrz nie pozwalają na słuchanie radia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście przy normlnej jeżdzie golf pali 8l benzyny lub 10l gazu. W trasie odpowiednio 6l i 8,5l. Dużym plusem są ceny i dostępnośc części zamiennych tak orginalnych jak i zamienników. Są naprawdę tanie. Naprawy golfa też należą chyba do najtańszych na rynku. Mnóstwo warsztatów zna się na tym samochodzie i potrafi go serwisować.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest wyjątkowo dobrej jakości jak na swoją klasę i rok produkcji. Równie solidnej konstrukcji raczej nie da się znaleźć u konkurencji. Ceny są bardzo przystępne, a duży wybór modeli na rynku pozawala na negocjacje ze sprzedającym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Golf jest wyjątkowo odporny, na drobne, ale utrudniające życie usterki. Osobiście z drobiazgami nie miałem problemów, za to kilka poważniejszych usterek się zdarzyło.Uważam golfa za bardzo solidny samochód odporny na polskie warunki drogowe.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych rzeczy to zepsuły się: silniczek krokowy, sonda lambda, szyberdach, przy 180 tyś. km. wymieniłem gumki zaworowe bo zaczynał palić olej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 75KM 55kW
[l/100km]