Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf III Hatchback

automax, 12 lat temu
Silnik 1.6 75KM 55kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 218 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volkswagen Golf III Hatchback 1.6 75KM 55kW 1992-1997 - Oceń swoje auto
2,92
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : ABS nigdy nie sprawiał problemu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Przeniesienie napędu : wymiana piątego biegu w skrzyni biegów, skrzynia nieszczelna
Zawieszenie : twarde, starej konstrukcji
3,0
Całokształt
Prawdziwa skarbonka... byłem drugim właścicielem w kraju, 4 lata jazdy i zawsze pytanie: co się jeszcze zepsuje? Eksploatacja i naprawy to 40% wydatków na to auto... Już pierwszego dnia był holowany do warsztatu, było zwarcie od zepsutego (jak się później okazało) alternatora i koniec jazdy. Alternator naprawiany był 3 razy (!), choć fakt natrafiłem na elektryka-oszusta. Babka, od której kupiłem to auto, wiedziała co sprzedała, musiała mieć go dość, tak jak i niebawem ja. Co jeszcze naprawiałem: wymiana amortyzatorów (jeden miał pękniętą sprężynę!), akumulatora, tłumika, czujnika Halla, czujnika temperatury, uszczelniacze na zaworach i uszczelka pod głowicą, cewka zapłonowa, piąty bieg skrzyni biegów, pompa układu kierowniczego, linka sprzęgła, magistrala wodna (króciec). Trzy razy holowany na lawecie. Brał olej. Auto do jazdy z puntu A do B i nic więcej, twarde zawieszenie, słabe przyspieszenie, słabe wyciszenie. Nie miałem klimy, więc w upalne dni ukrop. Korozja, choć nigdy nie było dziur, sam polakierowałem i było w porządku. Zamarzające drzwi w zimie, nie raz musiałem wchodzić z tyłu. Plusy: ABS, opłaca się przerobić na gaz, rzadko psuły się drobiazgi, jeśli już to coś poważnego. Prędkość maksymalna: 150 km/h. Gdy go sprzedałem płakałem... ze szczęścia! Wystawiam tę ocenę świadomie, bo mam teraz porównanie. Podsumowując: auto ani niezawodne, ani ekonomiczne, ani ładne. Nie polecam!
Wrażenia
4,0
Silnik
w miarę bezawaryjny, dobry do przerobienia na LPG
3,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
bagażnik jak na hatchback może być, po instalacji LPG wożenie koła zapasowego uciążliwe
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu w porządku, z tyłu mało miejsca
2,0
Wyciszenie
z wyciętym katalizatorem uciążliwie głośny w trasie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dużo zamienników części w przystępnych cenach, w gazie ekonomiczny
2,0
Stosunek jakość/cena
auto przereklamowane, przy zakupie i w utrzymaniu drogi jak na to co oferuje
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgi: pęknięta płetwa od zamka przedniego, zacięta szyba lewych przednich drzwi
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
niska niezawodność, regularne naprawy po kilkaset zł za naprawę

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf III Hatchback 1.6 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
8,3
l/100km
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf III Hatchback