Jak na 75 koni i lpg to całkiem nieźle chodzi. Były problemy z falowaniem obrotów (łapał lewe powietrze). Teraz jeszcze małe problemy z silnikiem krokowym (założyłem tani zamiennik i muszę wrócić do oryginału). Przy dynamicznym wyprzedzaniu szczególnie powyżej 80 km/h najlepiej zredukować do 3 biegu. Wtedy buczy i huczy ale jedzie.
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi lekko i precyzyjnie. W niektórych nowych autach skrzynia nie chodzi tak precyzyjnie. Żadnych zgrzytów, chyba że sam coś sknocę. Trzeba się przyzyczaić do wrzucania wstecznego, ale z tym nie ma problemu. Według mnie to największy plus tego samochodu.
3,0
Układ jezdny
Dobrze,ale bez rewelacji. Te auto jeździ i to jest najważniejsze. Dla mnie taki niemiecki pancernik. Słyszałem, że zawieszenie gorsze od Focusa. Nie mam porównania bo Focusem jechałem tylko 5 km. Komfort gorszye niż w francuzach, ale te ciągle się psują.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie bardzo dobra (przód i tył). Moja Misiunia mówi, że widoczność słaba jest do tyłu. Dla niższych, a szczególnie kobiet to może być jakiś mały kłopot.
4,0
Ergonomia
Wszystko OK. Fotele są w miarę wygodne. Zmaina biegów nie wymaga takich tricków jak w Astrze I, gdzie 2 bieg szuka się w fotelu kierowcy. Tu wszystko jest na miejscu. Jedynie jak dla mnie wycieraczka tylnej szyby mogłaby inaczej być włączana.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
U mnie dobrze grzeje. Mój kolega, który też ma Golfa 3 marźnie - ma problemy z zatkaną nagrzewnicą. Ja mam szyberdach elektryczny, ale chyba się posuł i można go jedynie otworzyć ręcznie imbusem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem wygodnie się podróżuje w 2 osoby. Ma porównianie do Golfa IV i Octavii. W środku Golfy zdecydowanie górują. W Octavii mocno sie rozczarowalem przestrzenią na nogi. Nawet więcej miejsca niż w Audi A4, choć tam fotele są wygodniejsze.
3,0
Wyciszenie
Słychać stuki i skrzypienia. Mój Golf był rozkładany i to słychać. Wcześniej miałem Cinquecento 700 i po tym każdym samochód jest cichy. W Golfie można śmiało przejechać 300 km i głowa nie boli od hałasu. Przy prędkościach powyżej 120 km/h w środku jest głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po zakupie wymieniłem amorytatory i jeszcze w niego włożyłem ponad 1000 zł (akumulator, rozrusznik, alternator i jeszcze trochę części). Mam nadzieję, że teraz będzie spokój. Spalanie na lpg (po regulacji) trasa 7,5-8 l w zimę. Jeżdzę spokojnie max w lato 120 km/h. W mieście spali oczywiście więcej - pewnie z litr. Przed regulację gazu na trasie palił gazu ponad 10 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Były różne problemy jak to w samochodzie ponad 15 letnim.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Falowanie obrotów i związane z tym gaśnięcie silnika. Łapał lewe powietrze. Naprawa około 300 zł i problem znikł. Wymiana aku i rozrusznika, mam teraz rozrusznik od diesel. Pali nawet w największe mrozy po tygodniowym postoju.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 75KM 55kW
[l/100km]