Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf III Hatchback

hammer, 19 lat temu
Silnik 1.4 60KM 44kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 210 tys. km
Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jestem z tego auta zadowolony. Zdarzały się mi małe awarie, jednak nigdy nie stanąłem na trasie. Przeważnie psują się rzeczy pod wpływem czasu. Największe moje wydatki to: amory, opony, miałem też problemy z łożyskami, ale była to wina krzywych kół (wymieniłem ich chyba ze 3-4 na koło w czasie 4ch miesięcy). Reszta jest opisana powyżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastycznosc super. Na piątym biegu można juz śmigać od 50 km/h, czyli wjeżdżając do miasta nie trzeba redukować biegu. Do jazdy po mieście (dość dynamicznej) wystarcza 3 bieg. 1-szy bieg bardzo krótki. Apropos 5tego biegu, wydaje mi się, że silnik ma jak na swoją pojemność d.dobre przyspieszenie od 90-120 km/h (w porownaniu np Astra 1,4 - którą, żęby wyprzedzić np tira trzeba zredukować do 4ki i podgonić do ok 110 km/h). Po przesiadce z golfa na w/w astre musiałem przejechać ok 100 km żeby się do tej redukcju przyzwyczaić. Silnik ogólnie dość głóśny. Szczególnie powyżej 110 km/h. Najprzyjemniej jeździ się ok 90-100 km/h powyżej zaczyna ryczeć. Wymieniłem pompę wodną - poprostu się zaczęła zużywać. Zauważyłem, że obroty zaczynają skakać. Tak jakby same się wzbudzały. Okazało się, że po wyczyszczeniu przepustnicy wszystko wróciło do normy.
4,0
Skrzynia biegów
Nie miałem problemów. Wymiana sprzęgla po zakupie auta. Czasami udało mi się wybić bieg na luz bez wciśniętego sprzęgła. ;)
3,0
Układ jezdny
Wymieniłem amory. Auto dość twarde. Jeśli się czesto użuwa auta (na codzień) staje się to trochę irytujące. Trzeba mieć nawyk zwalniania na nierównościach - może to i dobrze...
Komfort
5,0
Widoczność
Spoko.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pamiętajcie o wymianie filtru nawiewu kabiny. Ja swój wymieniłem i ujrzałem ... jeszcze oryginalny !!! czyli bez wymiany od nowości. Możecie sobie wyobrazić co w nim było. Po wymianie praktycznie nie trzeba używać wentylatora nawiewu, a powietrze samo wieje do kabiny. Byłem mile zaskoczony.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ok. Wszystkona swoim miejscu.
3,0
Wyciszenie
Strzsznie szumi powietrze na bocznych granicach szyby powyżej 100 km/g. Nie moglem się do tego przyzwyczaić. Kilkukrotnie kazałem mojej żonie podomykać wszystkie okna... ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spaoanie ok. Jeżdzę głównie trasy ok 200 km, i miasto. W mieście duszę (jeśli ostnieje takie pojęcie przy pojemności 1,4). 7l/100km spalił mi w zimie jak stał na dworzu i codziennie dojeżdzałem do pracy ok 4 km na praktycznie zimnym silniku.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wiadomo, droższe, ale nie żałuję wydatku. Używając Golfa ma się wrażenie, że wszystko jest ok i auto nie zawiedzie. Czuje się solidność.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podświetlenie zegarów, dziwne przepalenie obu żarówek, dostawanie się wody do reflektorów i kierunków przednich, zamarzanie zamka, pęknięcie tylnej wycieraczki (przymarzła - podniosłem ją i została mi w ręce).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Spoko, jeszcze nigdy mie nie zawiódł na trasie tzn nie stanął. Jeśli coś trzeba wymienić, to "odzywa" się to wcześniej... Amory, pompa wodna, sworzeń wachacza, ale to raczej rzeczy, które się poprostu zużyły...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf III Hatchback