Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf II

GOLFIK RULES, 16 lat temu
Silnik 1.6 TD 70KM 51kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 460 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Golf II 1.6 TD 70KM 51kW 1983-1991 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ten silnik jest NIEZAWODNY Bez wahania polecam silnik 1.6 TD, tylko wlewać paliwo do baku i jeździć. DOSŁOWNIE. Silnik doskonale chodzi, nawet z dużym przebiegiem ponad 460.000 km, auto jeździ niesamowicie. Jest to solidna niemiecka jakość. Inne silniki innych marek to już dawno byłyby na złomie, nawet dużo młodszych samochodów, np. (golfa III, tam silnik to jest dużo mniej wytrzymały -NIE POLECAM wogóle tego samochodu) ale nie golfa II 1,6 TD. Sam byłem zaskoczony ile ten silnik może i jaki jest wytrzymały pomimo takiego dużego przebiegu, zresztą to samo mówi za siebie. Przyśpieszenie nie powala na kolana jak na dzisiejsze czasy, gdyż do setki ma ponad 16 sekund, ale dotrzymuje kroku innym na światłach jak się umiejętnie wrzuca biegi, obsługuje pedałem sprzęgłem i gazu. Na autostradzie w niemczech, tam gdzie nie ma ograniczeń prędkości, rozspędziłem się maksymalnie po długich kilkudziesięciu sekundach do 173 km/h. To znakomity wynik jak na ten wiek, ale jest strasznie głośno w środku przy tej prędkości. Oczywiście NIE POLECAM tak szybko jeździć, na polskich drogach. Sami widzicie jakie one są, a po drugie u nas w Polsce jest ograniczenie prędkości do 130 km/h max (autostrada). Spalanie jest na bardzo niskim poziomie jak jeździmy oszczędnie -5,5 litra na 100km. Przy ostrej jeździe (na maxa wciskając wskazówke obrotomierza) to spalimy ponad 7 litrów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Warto sprawdzić włącznik świateł, gdyż czasami nie chciał mi w ogóle włączyć świateł. Był problem ze stykami w przycisku i lepiej było wymienić stary przycisk na nowy (przycisk kosztuje grosze) niż męczyć się żeby był właściwy styk. Koniecznie trzeba też sprawdzić, czy działa tylnia wycieraczka, gdyż kable tam mogły się poprzerywać ze starości i trzeba będzie je polutować. Takie drobiazgi.
Silnik : Warto spradzić stan uszczelnik pod pokrywą silnika, czy nie ma przecieków oleju. Nie jest to poważna usterka, ale lepiej żeby nic nie ciekło. Też warto zwrócić uwage na stan poduszek pod silnikiem, są tam 3 poduszki.
Karoseria : Na karoserii, mogą się pojawić małe ślady rdzy przy wycieraczkach z przodu i z tyłu.
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik nie do zajechania, bez strachu można z nim jechac w dalekie trasy. Jeszcze ani razu nic nie było w nim robione, oprócz wymiany uszczelki pokrywą.
4,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf II 1.6 TD 70KM 51kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf II