Silnik
: Silnik bardzo mało pali i jest przy tym bardzo dymnamiczny, miłe zaskoczenie również w portfelu w kosztach utrzymaina i napraw :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Przecieranie się przewodów na zgięciach tylnej klapy.
Silnik
: Występują pęknięcia miedzyzaworowe w głowicy grubości włosa nie przeszkadzające w ekspolatacji.
4,0
Całokształt
Większość aut jest już mocno wyeksploatowanych, ale jeśli trafimy na zadbany egzemplarz to warto. Nie ma tańszego auta w utrzymaniu i kosztach eksploatacji. Nie wiem czy uda się znaleźć "niecofniętego" golfa II Diesel. Znam przypadki gdy golf chodzil do 500 000 a pozniej wymieniano uszczelnienia w silniku i pierścienie i chodzil dalej. Karoseria jest na pewno bardziej odporna na korozje niż w III kach jeśli auto nie było nieprofesionalnie naprawiane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik chodzi znakomicie, do 130km/h przyśpiesza zadowalająco przy odrobinie wprawy można spokojnie wyprzedzać. Prędkości maksymalna 175 km/h. bardzo dobra elastyczność szczególnie na 1,2,3 biegu. Głośny klekot na zimnym rozruchu ustaje po rozgrzaniu, ale nadal silnik chodzi "twardo". Od wymiany do wymiany (7500km) bierze 0,4 litra oleju. Bezproblemowo przyjmuje OO, lecz szkoda silnika lepiej lać ON.
4,0
Skrzynia biegów
Jak na przebieg 291 tys km chodzi zadowalająco, Czasami haczy przy wrzucaniu 1ego biegu, reszta bez zarzutu chodzi płynnie, nie słychać niepokojących odgłosów.
5,0
Układ jezdny
Jak na tak wiekowa konstrukcje prowadzi sie bardzo dobrze. Bardzo wytrzymała konstrukcja idealna na polskie drogi. Części zawieszenia są bardzo tanie a dostępność zamienników ogromna.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko dobrze pomyślane.
3,0
Ergonomia
Niestety tu widać i to bardzo wiek konstrukcji. Największy problem jest chyba z zapinaniem pasów które są zbyt daleko, trudno jest je sięgnąć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok, zimą bardzo dobrze grzeje i nie ma problemów z szybkim odparowaniem szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Idealna jak na wielkość pojazdu, bije na głowę nowsze fiesty i punto I.
4,0
Wyciszenie
Do 110 km/h jest bardzo cicho, slychać tylko opływające powietrze i szum opon. Powyżej tej prędkości zaczyna być głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu chyba rekordzista. największy atut obok niezawodności. Trasa 4.5 ( ok.100-110km/h) a miasto 6. przy normanej jezdzie. Częśći bardzo tanie, duża ilość zamienników. Początkujący mechanik da sobie radę:)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za dobrą II ke w turbo dieslu trzeba dać od 3tys zł. Ogólną dobrą jakość potwierdzają przebiegi osiągane przez te auta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiek auta robi swoje, zdarzają sie niedomagania instalacji elektrycznej, liczników, oświetlenia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana uszczelki pod głowicą (była jeszcze orginalna) przy 280 000 płyn chłodniczy wyciekał na zewnątrz uszczelki.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD 70KM 51kW
[l/100km]