Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf II

arturro, 12 lat temu
Silnik 1.6 TD 60KM 44kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 882 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volkswagen Golf II 1.6 TD 60KM 44kW 1989-1991 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Na początku wydał mi się tragiczny - ledwo miał ochotę ruszyć z miejscca, na szczęście klucz 13 i śrubokręt płaski thnęły w nieho nowe życie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wrażliwy na przegrzanie.
3,0
Całokształt
Jest to niesamowicie trwałe i odporne auto. Jeśli pojawia się korozja to tylko w w okolicy wlewu paliwa i tylnego zaczepu do holowania. Silnik, jeżeli jest zupełnie seryjny i nie kręcony to jest nieznisczalny. Jedyną jego wadą jest uszczelka pod głowicą, także warto jest szukać egzemplarzy z założoną metalową uszczelką od 1.9. Jeżeli auto było kręcone warto jest zwrócić uwagę na sprzęgło, bo jest to słaby element. Generalnie jest to bardzo dobry i niesamowicie tani w utrzymaniu samochód. Niestety problemem jest masakryczny przebieg większości aut na rynku. Mój ma osiemset tysięcy a wnętrze wygląda lepiej niż u jednego dwustutysięcznika.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik, no cóż, jeśli mam być obiektywny to jest raczej żałosny - motor 1V to jest chyba pierwszy EKO-Diesel na świecie. Ma mniej wydajną pompę wtryskową niż inne silniki 1.6 VW i katalizator. Skutkiem tego są żałosne osiągi (puki turbo nie ładuje ciężko jest dogonić ciężarówkę). Spalanie przez te eko-durnoty jest większe, albo takie samo niż w mocniejszych wersjach tego silnika. Niemniej jednak na plus trzeba tutaj zaliczyć wysoką kulturę pracy (jak na diesla). Mała sekcja i niskie dawkowanie sprawiają, że silnik na wolnych obrotach pracuje niemal jak benzynowy. Wadą tego silnika jest \'szmaciana\' uszczelka pod głowicą, co w połączeniu z awarią włącznika wentylatora (co się zdarza w starym złomie) może oznaczać kosztowną naprawę głowicy (prawie tyle co wymiana oleju w nowoczesnym dieslu). Warto się spytać przy zakupie, czy wymieniono uszczelkę na metalową z 1.9 AAZ, taka modyfikacja czyni silnik odpornym na nawet poważne przegrzanie. Niesamowitym plusem tego silnika jest jego podatność na tuning - wystarczy zamontować turbosprężarkę z starszej wersji tego silnika (oznaczenie JR) i poprzez zwyczajne podkręcenie śróbką dawki paliwa można zwiększyć moc z 60 do prawie 115km, a auto będzie przyspieszać do 100km/h w 8,5 sekundy. Silnik jest lekki i bardzo podatny na tuning - wystarczy wydać niecałe 2000 zł żeby podnieść jego moc ponad trzykrotne.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w wersji z silnikiem 1V ma bardzo krótkie przełożenia i słabe sprzęgło - wystarczy pokręcić doładowanie i dawkę paliwa, żeby sprzęgło zaczęło się ślizgać. Biegi wchodzą średnio, warto założyć ciężarek z Golfa 3. Na szczęście jeśli ktoś myśli o poważnym zwiększeniu mocy silnika, bez problemu można zamontować skrzynię 02A - taką jak w passacie, jak to w vw wszystko pasuje bez problemu, koszt części to niecałe 1000 zł.
4,0
Układ jezdny
W wersji hatchback nie montowano drążka stabilizatora, przez co nadwozie przechyla się na zakrętach. Mimo to układ kerowniczy (jeśli nie ma wspomagania) jest bardzo precyzyjny, a dzięki małej masie auta po zakrętach jeździ się jak gokartem - człowiek odnosi wrażenie, że może przejechać każdy zakręt z dowolną prędkością. Jeśli przepałujemy to samochód reaguje bezpieczną podsterownością, natomiast jeśli wykażemy odrobinę więcej wprawy zachowa się jak auto z napędem na obie osie. Warto dodać, że montaż stabilizatorów jest bardzo prosty i tani.
Komfort
5,0
Widoczność
Cienkie słupki, duże okna - można parkować na \'grubość lakieru\' Tylna szyba odmraża się błyskawicznie.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski rozmieszczone intuicyjnie, radio i nawiew są wysoko pod ręka, niemal nie trzeba odrywać rąk o kierownicy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeżeli jest zainstalowana fabryczna nagrzewnica t oheizung jest fest - gorące powietrze z nawiewów wręcz parzy. Odnośnie wentylacji to niemal każdy mk2 miał szyber dach, wiec w wlecie mimo braku klimatyzacji (w dieslu rarytas) przewietrzanie wnętrza jest na dobrym poziomie. Minus za brak filtra kabinowego. Na szczęście jego montaż jest dziecinie prosty i wymaga zakupu tylko jednej części.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Chyba trudno o bardziej przestronny samochód tej klasy - pasażerowie z przodu mogą spokojnie rozprostować nogi, a i z tyłu nie brakuje miejsca. Bagażnik jest dość obszerny. Minus za wysoki próg załadunku.
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie raczej marne. Duże szczeliny w karoserii.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mato jak mechaniczna pompa - tyle ile wciśniesz - tyle wleje do silnika. Najwięcej udało mi się przejechać 840km na 55 litrach paliwa, po mieście, co daje 6,5 litra na sto, czyli tyle ile jest w instrukcji. Po modyfikacjach, czyli z mocą 150km i sekcją w pompie wymienioną z 8 na 11mm średnicy spala od 7 do 14l/100km. Bez smażenia kapcia da się spalić mniej, ale każdy kto widzi wieśniaka w czapce z daszkiem, w golfie z silnikiem diesla, chce się ścigać na światłach, a jeżdżąc takim autem ciężko jest nie dać nauczki japiszonowi w nowym audi :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny części są śmieszne, olej można lać byle jaki, spalanie i ubezpieczenie są niskie - czego chcieć więcej?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Standard w golfie to wyrobione tylne tulei przednich wahaczy, polecam wymianę na pełne z audi tt.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli zdrowo zagotujecie silnik to pójdzie uszczelka pod głowicą. Także jeśli to ma być auto dla kobity (a wątpię, żeby która go zechciała - to jest typowo męskie auto) to wymieńcie uszczelkę na metalową z 1.9 i dajcie nowy czujnik wentylatora chłodnicy.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf II 1.6 TD 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf II