Silnik
: Jak na tą moc, potrafi zaskoczyć :) Osiągami i spalaniem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Wiadomo, że to nie Golf 3, ale blacharka też się sypie...
4,0
Całokształt
Ogólnie przyjemny samochodzik :) Lubię nim jeździć, ale fotele w wersji CL - porażka. Plecy bolą po dłuższej trasie.
Czasem potrafi podku*wić... Wtedy się człowiek zastanawia czemu nie ma lepiej wykonanego samochodu. Ale jak się nie ma co się lubi... No właśnie :)
Kupiłbym takie auto, ale w wersji GTI dla celów hobbystycznych, na zloty :)
Tuning ze smakiem i potrafi się niekiedy ktoś za nim obejrzeć.
Prawda jest taka, że tak twardego samochodu już nie wyprodukują. Ileż to on znosi moich kaprysów i głupi jeździ...
Wrażenia
4,0
Silnik
1.6TD na EKO-Pompie. Fabrycznie zdławiony katalizatorem.
Przy skrzyni 4S (na 5-tce przy 3000 obr/min - 100 km/h) jak na ten moment obrotowy bardzo elastyczny. Przyspieszenie bardzo zadowalające :) Silnik ciągnie od samego dołu, jednak przy wyższych obrotach już dostaje muła. Ale jest czym wyprzedzić, nie narzekam :)
Bardzo trzeba dbać o układ chłodzenia. Przez głupi korek od zbiorniczka można łatwo go przegrać i zwalanie głowicy murowane. Powodem też jest szmaciana uszczelka, która szybko pada.
Jeśli o silnik się dba, wymienia olej należycie i filtry, przeleci bez remontu 400-500 tysięcy.
Ogólnie nie ma co narzekać, bezawaryjny. Zero elektroniki, wszystko da się zrobić samemu. Bez komplikacji.
3,0
Skrzynia biegów
Mogłaby być dłuższa, dużo jeżdżę w trasie. Przy 120 km/h już zaczyna się robić głośno i pali więcej.
Zgrzyta przy włączaniu 2-go biegu.
Należy dbać o jej poduszkę i dobre ustawienia drążka, a wtedy będą wchodzić gładko :)
3,0
Układ jezdny
Czasem za twardo, a czasem za miękko.
Wychyla się na boki, ale nie jest źle. To nie Astra :) W miarę komfortowe, aczkolwiek na wybojach wszystko w środku co plastikowe - skrzypi.
Proste zawieszenie, wymienić większość rzeczy można samemu, bez jakichś skomplikowanych narzędzi.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra. Do przodu, do tyłu i na boki. Nic więcej dodawać nie trzeba.
3,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu :)
Bez udziwnień. Aczkolwiek mogłoby być trochę nowocześniej, ciszej. Bo plastiki trzeszczą, szczególnie jak się ma twardą deskę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, szyby nie parują. Jest dobrze :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń. Wystarczająca ilość miejsca z tyłu jak i z przodu. W trójkę z tyłu trochę ciasno, ale to chyba jak w każdym samochodzie tej klasy :)
3,0
Wyciszenie
Głośno. Szczególnie jeśli się ma diesla. Do 100 w miarę, powyżej słuchać szum wiatru, silnik... W końcu mało aerodynamiczny samochód :) Radio w tym momencie zdaje egzamin. Przyzwyczaiłem się.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj duży plus. 4.5 litra ropy na setkę to mistrzostwo świata. 6 litrów po mieście. Przy katowaniu trochę z baku schodzi, ale nie mierzyłem ile :)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem jakiś bezpiecznik się spali, a to coś puknie w maglownicy... Nie ma co narzekać ;) To konstrukcja z końca lat '80 ;)
Najbardziej kednak denerwująca jest woda na podłodze. Szczególnie z tyłu. Zapchane odpływy w drzwiach i brak folii pod boczkami - jezioro z tyłu murowane.
Z przodu też nie najlepiej. Po stronie pasażera, woda zlatuje tez nieszczelny nadmuch...
Nie chcecie wiedzieć ile było syfu, grzybu i pleśni w rurach nadmuchowych.
A ja się cały czas zastanawiałem czemu dychram - jestem uczulony na pleśń i wilgoć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez większych, poważniejszych usterek. Są bardziej zawodne samochody.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD 60KM 44kW
[l/100km]