Zawieszenie
: tuleje wahaczy zuzywają sie dosyć szybko
Układ hamulcowy
: częste problemy z hamulcem ręcznym
Karoseria
: korozja
5,0
Całokształt
O nadzwyczajnej trwałości Golfów 2 generacji słyszał chyba każdy , ja sie o niej przekonałem na własnej skórze. Golfik był moim pierwszym w życiu prywatnym osobistym samochodem i zawsze będę go ciepło wspominał. Samochód nigdy mnie nie zawiódł i zawsze dojezdzał do celu . Niezawodny i bardzo tani w utrzymaniu. Polecam każdemu kto potrzebuje taniego auta choc znalezienie zadbanego egzemplaża graniczy z cudem. Mój golfik był prawie idealny , niestety zaczęła go pożerac rdza (co nie jest typową przypadłością golfów 2) i musiałem go sprzedac. Pozostał mi sentyment do marki i modelu. Dla wielu Golf mkII na równi z mercedesem jest synonimem trwałości samochodów z poprzedniej epoki
Wrażenia
5,0
Silnik
dosyc głośny , zaskakująco żwawy jak na 60 koni , choć demonem prędkości to on nie jest. Jego najlepszą cechą jest chyba legendarna juz trwałość.
3,0
Skrzynia biegów
W moim golfie ciężko wchodziła jedynka, precyzja raczej przeciętna .
3,0
Układ jezdny
jak na samochód bez wspomagania kierownycy całkiem lekko i precyzyjnie. Twarde i głośne zawieszenie , ciężki przód samochodu a więc dosyc podsterowny. Brak drążka stabilizatora w standardzie owocuje sporymi wychyłami na zakrętach i bujaniem na slalomach
Komfort
5,0
Widoczność
Z każdej strony doskonała
5,0
Ergonomia
Ni jest to kosmicznie wyposazony samochód , ale to co jest rozmieszczono bardzo intuicyjnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
o klimatyzacji można pomarzyć, jednak jeśli nie zostawimy samochodu na słońcu to przy odrobinie szczęścia załapiemy sie na chłodny powiew w upalne dni. W zimie przy ustawieniu max temperatury powietrze z nawiewów dosłownie parzy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wewnątrz jest więcej miejsca niż można sie tego spodziewac patrząc na auto z zewnątrz. Zaskakująco przestronny jak na swoje gabaryty
3,0
Wyciszenie
Jest raczej głośno . Głośny silnik oraz zawieszenie , twarde plastiki wewnątrz oraz jakaś aerodynamiczna niedoskonałośc przez która przy prędkości powyżej 80 km/h dosyc wyrażnie słychac pęd powietrza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie niskie . Ceny części zamiennych śmiesznie tanie
4,0
Stosunek jakość/cena
cena jak na ten rocznik rwysoka , ale nie bez powodu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W samochodzie sprzed 20 lat ma prawo zepsuć się cokolwiek . Choc psuje się raczej rzadko
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych rzeczy raczej nic się nie psuło.
Prawde mówiąc samochód jest tak prosty w budowie że niewiele może sie w nim popsuć
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD 60KM 44kW
[l/100km]