Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf II

koloko.sdk@gmail.com, 15 lat temu
Silnik 1.6 TD 60KM 44kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 266 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf II 1.6 TD 60KM 44kW 1989-1991 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jednostki 1.6 Diesel i TurboDiesel przy normalnej eksploatacji są wręcz nie do zniszczenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Niestety... radza lubi sobie podjeść progi albo źle wykonane naprawy blacharskie, ale nie wymagajmy od tak leciwego auta zbyt wiele
Inne : Dodatkowe wyposażenie takie jak elektryczne szyby, lusterka fotele, klimatyzacja, tempomat, są wręcz nie do zdobycia na rynku wtórnym. Przy awarii jakiegoś z \"wypasów\" możemy słono zapłacić.
4,0
Całokształt
Auto ma już swoje lata i jest już raczej przestarzałe, ale na ulicach się od nich roi. To dzięki niezawodności i długowieczności tych aut. Części są tanie, silniki diesla wręcz nie do zarżnięcia. Idealny na pierwsze auto i początki przygody z motoryzacją jako kierowca i mechanik. Krótko mówiąc - proste i niezawodne
Wrażenia
3,0
Silnik
Jest to najsłabsza wersja Turbo Diesla - silnik o oznaczeniu 1V z katalizatorem, fabrycznie 60KM. Auto trochę mułowate, irytowało mnie to dlatego zamontowałem pompę wtryskową i intercooler z modelu 80KM - zdecydowana poprawa. Odradzam model 60KM. Kultura pracy? Jak na prawie dwudziestoletniego diesla - żadna, ale jak ktoś lubi klekot diesla (jak ja) nie będzie rozczarowany. Silnik sam w sobie jest niebywale niezawodny i trudno go popsuć. Przez dwa lata spaliły się tylko dwie świece żarowe.
3,0
Skrzynia biegów
Z rzadka problem z wrzuceniem pierwszego biegu i chrobotanie przy wstecznym. Skrzynia o oznaczeniu 4S jest nieco przykrótka i nie nadaje się na dłuższą trasę (3000rpm i ok 100km/h - brakuje VI biegu) Jest idealna do miasta - dość krótkie przełożenia pozwalają na szybkie przyśpieszanie i sprawną jazdę po mieście. Przez 2 lata nie było żadnej awarii.
4,0
Układ jezdny
Przyzwoity nawet bez wspomagania, przy oponach 195 można się troszkę spocić na parkingu. Reaguje natychmiast. Przekładnia kierownicza bez wspomagania praktycznie nie do popsucia.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała, niektórzy mogą przyczepić się do słupka C (w 3 drzwiowym jest szerszy niż w pięciodrzwiowym) Widoczność do tyłu bardzo dobra, do przody bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Jak przystało na niemieckie auto wszystko jest na swoim miejscu, na wyciągniecie ręki. Troche może irytować wysoko zamontowane radio, można jednak kupić konsole środkową z miejscem na odbiornik (niestety jest to spory rarytas) Zegary duże i dobrze widoczne, przełączniki duże i nieskomplikowane. Może trochę przeszkadzać mała liczba schowków.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie: Jeśli jest sprawne, a nie lubi się psuć, to ciepłe powietrze leci już jakąś minutę po odpaleniu silnika. Zimą nie ma żadnych problemów, szyby szybko odparują. Jeśli przesadzimy gorącym powietrzem możemy się wręcz poparzyć. Wentylacja: Latem bez klimatyzacji lub szyberdachu potrafi być naprawdę ciężko. Na pierwszym biegu dmuchawa praktycznie bezgłośna i nawet latem potrafi lecieć powietrze nieco chłodniejsze niż na zewnątrz. Na II-gim biegu, dla niektórych może być nieco za głośna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wersja pięciodrzwiowa pozwala na w miarę komfortową podróż czterech osób. Kanapa jest 3 osobowa ale na dłuższą metę jest wtedy ciasno, natomiast jest więcej miejsca niż w Golfie IV generacji. Jeśli mamy przemieszczać się w 4 osoby - miejsca jest naprawdę sporo.
2,0
Wyciszenie
Niestety jest to słaba stroma tego auta. Silnik przy 3000 rpm generuje spory hałas. Wersje diesel mają mate wygłuszającą pod maską, ale niewiele daje. Uszczelki po prawie 2 latach lubią pękać i nie wygłuszają już tak dobrze dźwięków z zewnątrz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To auto w eksploatacji jest tanie jak barszcz. W mieście spala 6,5l ropy - czasem nawet jeszcze mniej. W trasie można zejść nawet do 5,5. Auto jest bardzo proste konstrukcyjnie, wiele rzeczy można zrobić samemu. Jeśli nie chcemy się brudzić to praktycznie każdy mechanik z odrobiną wiedzy naprawi każdą część.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przyzwoitego Golfa można mieć już za 2-3 tyś. zł. Idealne auto nie tylko dla początkujących, ale ceniących sobie niezawodność. Pamiętajmy jednak o tym, że za 3000 zł auto będzie raczej gołe. Za model z klimatyzacją, elektrycznymi szybami i lusterkami, wspomaganiem, ABS\'em zapłacimy 6-7 tyś zł... Jeśli uda nam się taki model w ogóle znaleźć. Warto też poszukać auta jak najmniej dotkniętego rdzą i jak najmłodszego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi jak to drobiazgi czasem się popsują. Na szczęście są niewiarygodnie tanie. a ich wymiana jest trywialnie prosta. Każdy poradzi sobie w wymianą przełącznika, klamki, czy nawet fotela.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 2 lata użytkowania tego auta jedyną poważną usterką było spalanie się dwóch świec żarowych - wymiana 60 zł. Do poważnych usterek mógłbym podciągnąć zerwanie się linki hamulca ręcznego. Aha... popsuła się jeszcze elektryczna antena i klamka. To by by były 4 najpoważniejsze usterki w tym aucie.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf II 1.6 TD 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf II