Dałbym ocenę 5 gdyby byl troszkę mocnieszy. Zdecydowanie brakuje w nim turbiny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Głośny i słaby ale nie do zdarcia i ekonomiczny. Bardzo proste konstrukcje starych dieslów są niezawodne.
Przyspieszyłem nim do 100 w 18 sekund- to mój rekord.
Przy większych i długich podjazdach powyżej 100 kmph nie da się z niego wyciągnąć.
Na niemieckiej autostradzie z dłuugiej górki w 5 osób i z pełnym bagażnikiem pociągnąłem 170.
3,0
Skrzynia biegów
Po 18 latach skrzynka nie nadaje się do obsługi przez delikatne panie. Trzeba mieć trochę siły żeby przerzucać wajchą skrzynki biegów ale przynajmniej czuć, że bieg wchodzi.
Na szczęście mam 5-cio biegową, chociaż piąty bieg oznaczony na gałce jako "E" nie nadaje się zanadto do przyspieszania.
2,0
Układ jezdny
Jak w czołgu. Trzeba być mocnym w rękach żeby kręcić kierownicą, szczególnie na parkingu.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez komentarza
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Powyżej 120 zaczyna się robić nieprzyjmnie. Przy prędkości 140 nie ma najmniejszych szans żeby pogadać z pasażerem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik bezawaryjny, diesel, mało pali. Mam 460 tyś km i nie było żadnego remontu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prawie 100% niezawodności
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero elektroniki=zero proeblemów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D 54KM 40kW
[l/100km]