Po prawie 380 000 km silnik ma 0 przecieków. zero luzów na zawiechach. Nie bieże oleju silnikowego. Bardzo żadko jestem na stacji beazynowej. Gdyby nie ogniska rdzy na karoserii byłoby super.
Wrażenia
4,0
Silnik
Golfem 2 jeżdziłem 8 lat. Przy większych obrotach silnik był głośny. Nie palił oleju silnikowego. Miał 5 biegów i bez problemów rozpędzał się do 180 km/h.
3,0
Skrzynia biegów
5 biegów. Niekiedy haczy.
4,0
Układ jezdny
Dobrze się prowadzi nawet przy większych prędkościach.
Komfort
3,0
Widoczność
Nie jest źle ale mogło by być lepiej.
4,0
Ergonomia
Kokpit może nie zachwyca disignem ale jest z dobrego materiału i jest bardzo funkcjonalny.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
2 razy wymieniałem wentylator i raz termostat (przez 8 lat). W mrożne poranki po 7 km w samochodzie było gorąco.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają wygodnie. Z tyłu też nie ma na co nażekać.
3,0
Wyciszenie
To stara generacja diesla, więc słychać cały czas ten klekot. Ale mi się to nawet podoba. Po paru godzinach jazdy autostradą z prędkością 180 km/h uszy się trochę męczą.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5 litrów na 100 km to bardzo dobry wynik. Na trasie schodził kiedyś i poniżej 5 l. Naprawiam go sam
4,0
Stosunek jakość/cena
Golfy 2 chodzą po niecałe 10 a niekiedy i po 5 tys. Oprócz tłumika, teleskopów i kielichów (ach te polskie drogi) wymieniam tylko rzeczy które ulegają naturalnej ekspolatacji (oleje, klocki zaciski tarcze bębny rozrząd itp.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Widać ogniska rdzy. 2 razy wymieniałem wentylator. Klamki niekiedy się zacinają (na wysokim mrozie).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdy samochód miał 8 lat od rdzy szczelił tłumik. Orginalny wymieniłem na jakiś tańszy. Po niecałym roku znowu szczelił. Ten który teraz ma jest OK.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D 54KM 40kW
[l/100km]