Zawieszenie
: Na dobrych oponach trzyma się drogi jak przyklejony
4,0
Całokształt
Idealne auto dla młodego człowieka, ekonomiczne, wygodne, łatwe w obsłudze. Szkoda tylko że jest jednym z ulubionych pojazdów pionierów wieś-tuningu
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy może nie jest atutem 1,6D ale reszta w sam raz
4,0
Skrzynia biegów
Prosta 4, na szczęście skrzynie 5 biegowe są stosunkowo łatwe do znalezienia na serwisach aukcyjnych :)
5,0
Układ jezdny
Golfik ładnie trzyma się drogi, jedyne co przeszkadza to trochę słabe hamulce. Nawet brak wspomagania nie jest tu problemem.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę kiepsko widać tylne boki przy parkowaniu bo słupy za szybami są szerokie ale nie jest to w żadnym stopniu uciążliwe.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jak się rozkręci to nie idzie wytrzymać nawet w zimie. Można się poparzyć o gorące powietrze bijące z nawiewów :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest multum, 4 osoby siedzą bardzo wygodnie. Piąta osoba ma trochę mniejszy komfort poprzez chociażby brak środkowego pasa. Przydały by się zagłówki pasażerom.
2,0
Wyciszenie
Materiały w środku trzeszczą to fakt ale da się przyzwyczaić i przestaje to przeszkadzać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Imponujące zużycie paliwa. Nawet nowoczesne silniki nie schodzą poniżej poziomu golfa a większości nawet ciężko się zbliżyć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze nie ma nic lepszego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiadomo-sprzęt ma swoje lata. Czasami się coś poluzuje i trzeba dokręcić, czasami coś zatrzeszczy ale mimo to żaden inny osobowy samochód nie jest w stanie tyle znieść.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik jest podobno nie do zdarcia, mój ma przejechane 266tys. i trzyma się dobrze. Zrobiłem nim do tej pory 3,5tys i muszę powiedzieć że brakuje mi tylko skrzyni 5. Koników też mogłoby być trochę więcej ale od tego są turbo diesle.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D 54KM 40kW
[l/100km]