Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf II

Herbu, 17 lat temu
Silnik 1.8 i KAT 90KM 66kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 189 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf II 1.8 i KAT 90KM 66kW 1987-1991 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Duża moc, niezawodność, elestyczność i duże spalanie.
4,0
Całokształt
Obecnie jeżdże już Passatem kombi z 1992 roku. Golfa jednak miło wspominam. Gdyby nie spalanie byłby całkiem fajmym autkiem. Zgrabne, szybkie, niezawodne, toporne (co akurat dla mnie jest zaletą).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik świetny. Duża moc dostępna w całym zakresie obrotów. Ciągnie żwawo już od 1500 obr/min, miło przy tym mrucząc. Z zapalaniem nie ma problemów, przynajmniej na benzynie, bo już na gazie bywa różnie, no ale jednak zawsze należy zapalać na benzynie, szkoda silnika. Jak na tą pojemność rewelacyjne przyspieszenie, prędkość max. również wystarczająca (ok. 200 km/h).
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów przeciętna. Jedynka ciężko wchodzi, dwójka również. Dodatkowo coś jest ze skrzynią nie tak, bo łatwo można wbić wsteczny zamiast jedynki. W zimie ciężka praca, ale to wida oleju gęstniejącego w niskich temperaturach. Poza tymi wadami innych nie widze. Dobre zestopniowanie, krótkie skoki lewarka.
4,0
Układ jezdny
Auto jeździ jak gokart. Ale osiągnięte zostało to przez szerokie, niskoprofilowe opony (205/50 R15), oraz twarde zawieszenie. Na zakrętach trzyma się drogi jak przyklejony. Nic nie jest w stanie wyprowadzić go z przyjętego toru jazdy. Niestety wszystko to odbija się znacząco na komforcie. Układ kierowniczy dość bezpośredni, jednaj bez wspomagania bardzo ciężko pracujący. Zdecydowanie nie dla kobiety.
Komfort
4,0
Widoczność
Widać wszystko dookoła. Lusterka trochę za małe. Dzięki kanciatym kształtom doskonale wiadomo, gdzie auto się zaczyna, a gdzie kończy.
3,0
Ergonomia
Niby wszystko na swoim miejscu, ale... Archaiczna konstrukcja przycisków, przełączników, toporna budowa deski rozdzielczej. Do tego wszystkiego stuki, puki, trzaski i chałas przy jeździe po nierównościach. Natomiast wszystkie wskaźniki bardzo dobrze widoczne. Tylna kanapa składana tylko w całości, a na dodatek nie można złożyć siedziska i powstaje wtedy duży próg między bagażnikiem, a kabiną. To duży minus.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzać auto to nie broblem. W zimie juz po minucie jest ciepło, a po kolejnej bardzo ciepło. Nawet przy wielkich mrozach można w środku zrobić sobie saunę. Niestety w lecie trudno się pozbyć gorąca ze środka. Tylko dwie szyby otwierane, brak szyberdachu, wszystko to powoduje, że w upłay jest ciężko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich i tylnych fotelach jest sporo miejsca. O niebo więcej niż np. w Polonezie. Bagażnik również pojemny, głęboki, o dość regularnych kształtach. Fotel kierowcy regulowany w 2 płaszczyznach, komfortowy. Niestety jakość materiałów użytych we wnętrzy jest średnia.
4,0
Wyciszenie
Nie jest za cicho. Silnik wyraźnie słyszalny, choć akurat jego dźwięk jest przyjemny i mi osobiście się podoba. Natomiast bardzo nie podobaja mi się trzaski dochodzące z deski rozdzielczej, tylnej półki o zawieszenia. Ale jak już wspomniałem to wina twardego zawieszenia i niskoprofilowych opon.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ocena tylko 3. A to z powodu zużycia paliwa (gazu). Na trasie 10-11 l/100 km, w mieście 12-14 l/100km. Zdecydowanie za dużo. Obecnie jeżdże już Passatem kombi z takim samym silnikiem i zużycie paliwa wynosi (trasa/miasto): 7-8/9-10 l/100 gazu. To duża różnica, zważywszy na wielkość auta. I dlatego głównie pozbyłem się Golfa i przesiadłem na Passata. Za to wzorowo wyglądają ceny części, napraw itp. Każdy mechanik doceni prostotę budowy Golfa.
5,0
Stosunek jakość/cena
W chwili obecnej ciężko znaleźć lepsze auto za niższą cenę. Legendarna trwałość, niskie ceny części zamiennych. Łatwość dostępu do wielkiej ilości części oryginalnych, zamienników, regenerowanych i używanych. Rewelacja. Gdyby tylko nie to spalanie...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 2 lata nic się nie popsuło. Auto zapalało nawet po kilkumiesięcznym staniu w garażu za pierwszym razem. Z rzeczy, które były do wymiany przy zakupie auta nie dołożyłem nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek również nie zanotowałem.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i KAT 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf II 1.8 i KAT 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
9,6
l/100km
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf II