Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf II

Seba_06, 12 lat temu
Silnik 1.8 i KAT 90KM 66kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 171 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf II 1.8 i KAT 90KM 66kW 1987-1991 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : RP - długodystansowy silnik Zaskoczyło mnie ciśnienie cylindrów - 12,5 bara po 20 latach (norma 10-13)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Problemy z obrotami - wtrysk lub przepustnica
Karoseria : Pojawiają się \"rude wypryski\"
5,0
Całokształt
Bardzo zadowolony z zakupu i myślę, że będę nim długo jeździł bo samochód ma swój charakter jest niezawodny i bardzo mi się podoba.
Wrażenia
5,0
Silnik
W moim Golfie znajduje się pod maską silnik o oznaczeniu RP. Silnik jak dla mnie jest super. Zapewnia dobrą dynamikę do jazdy \"na codzień\". Jeżeli chodzi o elastyczność to dużo zależy od skrzyni biegów (ja mam ATH czyli dosyć długa - 5 bieg = eco). Osobiście bardzo przypadł mi do gustu ten silnik. Jest bardzo trwały - silnik prawdopodobnie nigdy nie przechodził kapitalnego remontu i jedyne co było wymieniane z \"grubych spraw\" to uszczelka pod głowicą i uszczelniacze zaworowe i na dzień dzisiejszy ciśnienie w \"garach\" wynosi 12,5 bara.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ATH jak dla mnie jest ok \"na codzień\" ale gdy ktoś ma nieco ostrzejszy charakter jazdy może się to nie spodobać ponieważ przełożenia są dosyć długie i elastyczność tu nie powala. Bardzo dobrze sprawdza się na trasie (100 km/h = ok. 2500 obr./min). Skrzynia pracuje precyzyjnie jakby z lekkim oporem (mnie się to podoba) ale podczas zimy pojawiają się lekkie problemy na zimnym silniku, biegi wchodzą ciężej w szczególności 2 bieg. Może to być objaw tego że ma swój wiek i pewnie nie zmieniany olej.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny - tu nie mogę za bardzo się wypowiedzieć co i jak na seryjnym dlatego że mam założone sprężyny marki Fintec (nie wiem czy czasem amortyzatory przód nie są także \"sportowe\". Osobiście ta konfiguracja bardzo się podoba. Samochód jest dosyć sztywny i pięknie się jeździ w zakrętach. Trzyma się drogi naprawdę dobrze (dużo zależy od opon). Oprócz tego że dobrze jeździ to i dobrze wygląda - dla mnie ma to same plusy
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w tym samochodzie jest po prostu prawie idealna. Prawie, ponieważ tylny słupek jest dosyć szeroki i może to wprawiać w lekki kłopot kierowców o mniejszym doświadczeniu, ale da się tego nauczyć. Poza tym idealnie.
5,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza wykonana na super poziomie (mam wersje GL - miękka). Wszystko na swoim miejscu. Przejrzyście bez zbędnych bajerów. Przyciski i przełączniki duże bez filozofii.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja - elegancko. Prawie nigdy nie ma zachodzących szyb (jedynie tylna klapa ale od tego jest ogrzewanie szyby). Latem wiadomo luksusu nie ma choć mam klimę ale nie kompletną (szyberdach i el. szyby i da się przeżyć). W zimę ogrzewanie sprawdza się bardzo dobrze. Szybko grzeje - zamarznąć w tym samochodzie jest niemożliwe
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tych gabarytów samochód jest naprawdę dobrze. Z przodu jest dużo miejsca a nawet z tyłu nie ma co narzekać. Bagażnik nie jest zbyt długi ale dosyć głęboki. Po złożeniu tylnych siedzeń mamy już całkiem przyzwoitych rozmiarów \"pakę\" - wada to że nie jest płaska.
4,0
Wyciszenie
Tu niestety nie jest idealnie ale da się przeżyć. Jak na 20 letnie auto to i tak dobrze. U mnie jest trochę głośniej niż seryjnie bo mam końcowy tłumik Hartmann Motorsport. Daje ładny pomruk i \"grzmi\" tylko wtedy gdy trzeba.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik RP do super ekonomicznych nie należy. Przy spokojnej jeździe na krótkich odcinkach po mieście (3-5 km) spala 10,5-11,2 l (zimą przy dużych mrozach więcej - do 13 l). Średnie spalanie to 8 l / 100 km (40% miasto 60% trasa). Minimalne i moje rekordowe spalanie na trasie ok 140 km prędkością 90 km/h w porywach 100 km/h spalanie wyniosło 6,2 l / 100 km. A to wszystko dzięki skrzyni ATH. Części zamienne tanie i dostępne bez problemu nawet oryginały nie straszą ceną. Naprawy tanie i proste o ile trzeba coś naprawiać bo samochód się nie psuje. Spalanie które trzeba uzupełnić wypełniam jakie występuje przy mojej jeździe najczęściej (średnie, miasto, trasa minimum)
5,0
Stosunek jakość/cena
cena/jakość = ocena 6 idealnie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód pod tym względem wypada dobrze - wiadomo jak to przy 20 letnim samochodzie. Jeżeli się dba to się jeździ i jeździ. Jestem zadowolony.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Można powiedzieć brak. Ostatnio miałem problemy z obrotami (zbyt niskie przypuszczam że to wina TPS\'u) ale samo się naprawiło i samochód pracuje znowu idealnie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i KAT 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf II 1.8 i KAT 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
9,6
l/100km
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf II