Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf II

Vivax Falciparum, 13 lat temu
Silnik 1.8 90KM 66kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 333 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Golf II 1.8 90KM 66kW 1984-1991 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Auto prowadzi się po prostu świetnie, przy czym szybka jazda po naszych \'niezbyt równych\' drogach nie robi na nim absolutnie żadnego wrażenia.
5,0
Całokształt
Mniej więcej rok temu (Maj 2010), udało mi się znaleźć zadbanego Golfa, wersja Madison, z piękną niebieską tapicerką, felgi pirelli dedykowane do tego modelu, zachowany w oryginale, nie licząc półsekwencyjnej instalacji gazowej. Poprzedni właściciel posiadał go osiem lat, wymieniał wszystko na czas, garażował go, a ja otrzymałem od niego wszystkie (sic!) faktury z napraw wykonanych w tym okresie. Golf kosztował mnie 3300zł - suma za którą jak uważa wiele osób nie da się kupić dobrego samochodu. Golf jest perfekcją, złotym środkiem, pomiędzy tym ile pieniędzy nań przeznaczamy, a tym co otrzymujemy zamian. Auto jest konstrukcyjnie przemyślane, niewiarygodnie tanie w utrzymaniu, a radość z jazdy jest ogromna. Ja używam samochodów dosyć brutalnie, moja noga jest ciężka, a drogi które pokonuje - dziurawe. Golf wytrzymuje wszystko. Polecam to auto, nie ma w swojej klasie konkurencji. Ponadczasowy, klasyczny już wygląd, wewnątrz i zewnątrz. Powszechna dostępność części, prostota konstrukcji. No i jakość wykonania tego samochodu. Na mojej dwójce, po 20 latach nie ma nawet odrobiny korozji. Nigdzie. Musze też dodać, że jest olbrzymia różnica między lepszymi, bogatszymi wersjami, zachowanymi w dobrym stanie, a \'nagusami\', naprawianymi na najtańszych częściach. Jeśli w przyszłości wykażę się takim rozsądkiem, jak przy kupowaniu Golfa, to moje następne auto też będzie pochodzić z grupy VAG i będzie to jedna z konstrukcji z lat 80.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kiedy szukałem tego auta to 90KM nie robiło na mnie wrażenia, posiadałem już inne samochody z większą mocą i właściwie pogodziłem się z tym, że golf nie będzie tak dynamiczny. Myliłem się. Nawet ekonomiczna jazda od 2 do 3 tyś obrotów nie zmusza nas do pozostawania w tyle, wręcz przeciwnie. Zaś po przekroczeniu 3 tyś silnik budzi się się do życia i w miare równo ciągnie aż do odcięcia. To auto pozwala na naprawdę szybką jazdę, z wyprzedzaniem nie ma najmniejszych problemów. W sumie odzwyczaiłem się od spoglądania w lusterko wsteczne. Nikt się tam nie pojawia. Mam półsekwencyjną instalacje LPG, która działa właściwie niezauważalnie. Spadek mocy jest niewielki, auto samo przerzuca się na Gaz, nigdy nie było z tym najmniejszych problemów. Współpraca z LPG jest świetna.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą pewnie, są dokładnie tam gdzie ich oczekujesz. Nie ma mowy aby wbić co innego niż się zamierza. Lewarek chodzi troszke ciężej gdy auto jest zimne, przy minusowych temperaturach. Przełożenia bardzo dobrze dobrane, pozwalają i na szybki start spod świateł i na ekonomiczną jazdę w trasie przy ok 110-120kmh.
5,0
Układ jezdny
Zanim kupiłem Golfa słyszałem, że \'dobrze się prowadzą\'. Rzeczywistość przekroczyła kilkukrotnie moje oczekiwania. Moje kochanie ma zamontowane gazowe amortyzatory Bilsteina (Na tanich zamiennikach jest zdecydowanie gorzej, miałem z nimi do czynienia). Auto prowadzi się wyśmienicie. Jest twarde, twardsze niż przeciętne samochody tej klasy, a jednocześnie nie rzuca nami po wnętrzu samochódu podczas pokonywania nierówności. W zakręty można wchodzić naprawdę szybko, auto zachowuje się pewnie. W moim egzemplażu jest wspomaganie kierownicy, ale nie odcina ono kierowcy od nawierzchni jak w wielu nowszych autach, świetnie czuć co dzieje się z samochodem. Dzięki prowadzeniu tego auta można nim \'objechać\' wiele teoretycznie szybszych samochodów.
Komfort
5,0
Widoczność
Klasyka konstrukcji z lat 80. Jestem w stanie parkować tym autem zachowując kilkucentymetrowe odległości. Super.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Wygodnie i bezawaryjnie. Ilością schowków i półeczek Golf bije na głowę wszystkie samochody z jakimi miałem w życiu do czynienia. Wnętrze jest bardzo dobrze przemyślane, a szczegóły, jak na przykład uchwyty do podnoszenia foteli (w 3-drzwiowej wersji), służące też jako pewnego rodzaju zaczep(?) do pasów, to mistrzostwo projetantów. Auto nie jest do obsługiwania \'jednym palcem\'. Gdy coś robisz, czujesz, że to robisz. Mi akurat bardzo to odpowiada.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze. Jeśli wszystko działa, to latem wieje w miare chłodnym, a zimą gorącym powietrzem. Problem parujących szyb nie istnieje. Co ciekawe, powyżej 70kmh, powietrze z kratek wieje nam samo z siebie, nawet na wyłączonym wentylatorze. : D
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nikt nigdy nie narzekał, trasa Łódź-Gdańsk w 4 osoby, nie stanowi żadnego problemu. Mi jako kierowcy (178cm wzrostu) jest naprawdę wygodnie (fotel z regulacją głębokości, nie wszystkie to mają), kiedy wsiadam do Golfa po jeździe innymi samochodami, to czuje się jak w ubraniu uszytym na miarę.
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie tak. Uszczelki mają swoje lata, no i kanciasty kształt nadwozia daje o sobie znać. Ogólnie nie przeszkadza mi to, zazwyczaj używam dosyć głośnej muzyki, to załatwia sprawę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa przy instalacji LPG nie przeraża. Dodam, że najwyższy wynik osiągam kiedy wskazówka obrotomierza praktycznie nie opuszcza czerwonego pola, więc jak dla mnie jest bardzo dobrze. Ceny przeglądów i napraw? Części do znalezienia za grosze na szrotach, w sklepach szeroki wybór tanich zamienników, bardzo często dostępnych od ręki. Czego w aucie nie zrobimy samemu, to zrobi to za nas \'Pan Rysiek\' z sąsiedniej wsi, za naprawde niewielką opłatą. Rok użytkowania tego samochodu (rzeczy eksploatacyjne, do których po jeździe polskimi drogami zaliczam też elementy zawieszenia) to koszt ok 600zł. Serio. To daje nam średnie wydatki 50zł miesięcznie. Musze dodać jednak, że kupiłem zadbany egzemplarz, nie wymagający na starcie żadnych inwestycji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Perfekcja. Za 3300zł otrzymałem ekonomiczne, niezawodne, niezniszczalne auto, które pozwala mi na naprawdę dynamiczną jazdę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma swoje lata, więc jestem w stanie przeżyć: - Klamki. Klamki są fajne, ale przygotuj się, że co jakieś pół roku czeka cię ich wymiana. Tak już jest i koniec. Na szczęście to groszowa sprawa. (30zł?) - Wykręcająca się śruba mocująca alternator. Jedyna usterka która zatrzymała mojego Golfa. Po prostu wykręciła się do końca. - Wentylator. Skądś dostała się woda, zamarzając zmieniła się w lód i wentylator się zatarł. 20zł wydane na szrocie. - Mechanizm podnoszenia szyby. 30zł na szrocie. I to wszystko. Jak na rok użytkowania 20-letniego auta, to te usterki są po prostu śmieszne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutny brak poważnych usterek.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf II