Inne
: niesamowita niezawodność i przemyślane rozwiązania
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: śniedzieją złączki, pękają kabelki
5,0
Całokształt
Uważam zakup tego samochodu za jedną z najbardziej uzasadnionych decyzji swojego życia i nie żałuję tego w najmniejszym procencie. Kupiłem go w listopadzie 2008 roku od gościa, który sprowadził go z Niemiec, z przebiegiem 190 tysięcy kilometrów. Do wymiany była tylna belka (skrzywiona) i lakier na boku do poprawy. Trochę pracy wyeliminowało problemy z elektryką, czujnikami itp, poza tym doinwestowałem autko (nowy kompletny układ zapłonowy, hamulce itp). Nie działa ABS, ale nie planuję go naprawiać. Mam centralny zamek, wspomaganie, Webasto, cztery lampy z przodu. Samochodem zrobiłem w ciągu 10 miesięcy 25 tysięcy kilometrów. Jest niesamowicie niezawodny - dwa razy jakieś drobiazgi padły, ale to takie totalne szczegóły. Leję i jeżdżę nie martwiąc się o to że nie dojadę do celu. Pali dość sporo - ma na to też wpływ fakt że mam coś nie tak z silnikiem, ogarnę to na wiosnę - ale w stu procentach rekompensuje to niezawodność. Nie mam gazu bo nie mam zamiaru w 21 letnim aucie pruć wszystkiego żeby wprowadzić kolejną rzecz, która może się popsuć. Jeśli ktoś szuka niezawodnego auta które zawsze dowiezie - polecam Golfa, aczkolwiek trudno kupić w fajnym stanie od kogoś normalnego. Obiektywnie rzecz ujmując jest to bardzo dobry w tych pieniądzach samochód. Kosztuje tyle co 10 lat młodszy fiat uno czy poldek - jest to całkowicie zrozumiałe. Polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 90 koni rewelacyjne przyspieszenie, dobrze dobrana skrzynia biegów, nie trzeba kręcić go na wysokie obroty żeby dynamicznie śmigać - daję 5.
3,0
Skrzynia biegów
Zdarzają się problemy z wrzucaniem biegów - to kwestia wybieraka raczej bo przy odpowiednim \"ułożeniu\" drążka biegi wrzuca się rewelacyjnie. Tak czy owak bywa to irytujące - dlatego daję obiektywne 3.
4,0
Układ jezdny
Jak na autko z 1988 roku bardzo fajnie się jeździ, dobrze trzyma się drogi, trochę twardy. Promień skrętu OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń - bez problemu wykonuje sie każdy manewr, to przecież małe autko. Lusterka boczne nie pomniejszają.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki bez zbędnych udziwnień. Fotele przednie - mam półkubełki - ekstra trzymają bez niewygody, fotel kierowcy ma regulowaną wysokość, super jest.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa łeb potrafi urwać, samochód nagrzewa się bardzo szybko, latem z szyberdachem i włączonym nawiewem jest znośnie, plusem samochodu jest fakt że przesunięcie \'wajchy\' od nawiewu na niebieskie pole powoduje że leci nam powietrze nieogrzewane co nie jest regułą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Więcej miejsca niż w Polonezie, wszyscy mają wygodnie - nie ma opcji że pięć osób się stricte nie zmieści.
3,0
Wyciszenie
Przy większych niż setka z groszami prędkościach, szumi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Daję czwórkę, bo mimo sporego spalania, jest niesamowicie niezawodnym samochodem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zadbany egzemplarz można kupić za pieniądze w stylu 2 - 3 tysiące złotych, czyli jak za darmo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma opcji żeby autko stanęło na drodze znienacka - zazwyczaj awarie są \'sygnalizowane\' z wyprzedzeniem, a i tak nie psuje się zbyt dużo - bo i co się ma psuć, to taki prosty samochód. Warto przyjrzeć się elektryce - po ponad 20 latach kable które pracują przy samym silniku potrafią pękać. Generalnie elektryka to pięta achillesowa golfów dwójek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zauważyłem poważnych usterek przez 25 tysięcy kilometrów nieoszczędzania samochodu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW
[l/100km]