Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf II

mikipromont, 13 lat temu
Silnik 1.6 72KM 53kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 222 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volkswagen Golf II 1.6 72KM 53kW 1986-1991 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : cos pieknego - cichy , dynamiczny, oszczedny i bezproblemowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Aktywator przepustnicy gaznika Pierburg 2 EE
Karoseria : W zasadzie wnetrze - grzechoty plastikow - nie do wytepienia nawet przy wielkich staraniach :)
5,0
Całokształt
biorac pod uwage wiek i lata pochodzenia samochodu - zyczyc tylko aby nowe samochody byly tak bezproblemowe !
Wrażenia
4,0
Silnik
Gaznik 2EE - wtajemniczeni wiedza o co chodzi ;) Stad pływanie wolnych obrotów ( choc w zasadzie to nie wina silnika ale aktywatora przepustnicy) Sam silnik jako taki - idealny ! Zero problemów, nie bierze oleju, przyzwoity moment obrotowy juz w dolnym zakresie obrotów co pozwala nim jezdzic niemal jak dieslem , a jednoczesnie lubi tez wysokie obroty i mozna na II biegu jechac 30 i 120 km/h .
4,0
Skrzynia biegów
lubi zgrzytnac przy wlaczaniu wstecznego , kiedy obroty zilnika sa powyzej jałowych. Praca precyzynja choc mechanizm zmiany biegów mogłby pracować lżej.
4,0
Układ jezdny
Dobre trzymanie sie drogi, trwałość elementów swietna - koncówki wahaczy i amortyzatory wymienione po 18 latach ( były oryginalne !) Zamienniki juz po 2 latach zaczynaja szwankowac :/ Komfort jazdy średni - na naszych dziurach zawieszenie okazuje sie zbyt twarde.Hamulce niezbyt skuteczne a do tego wymagaja sporej siły nacisku na pedał hamulca.
Komfort
5,0
Widoczność
kanciasta zwarta bryła i duzo szkła - wszystko widac jak na dłoni.
5,0
Ergonomia
Wiem ze to brzmi dziwnie dla tak starego auta ale....taka prawda !:) Wszystko przejrzyste i pod reką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja wydajna i w miare cicha; ogrzewanie ze pomarzyc! W najwieksze mrozy juz po przejechaniu kilometra wystarcza 3/4 mocy i to na I biegu dmuchawy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonale - jak na te wymiary zewnetrzne i lata projektowania - nawet wiele dzisiejszych kompaktów ma poprostu duzo ciasniejsze wnetrze.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
głowne zrodło halasu to odgłos toczenia opon i powyzej 110 km/h szum opływajacego nienajbardziej opływowe ;) nadwozie .
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochod niezawodny, w miare wygodny,dosc dynamiczny i co wazne niedrogi w eksploatacji. Zuzycie paliwa bardzo ok, ceny czesci zamiennych wrecz smieszne ( np. reflektor kompletny - ok 25 PLN, tłumik 50-70, wymiana sprzegła z dociskiem Sachs + robocizna - ok 450 -500 PLN )
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ten zakichany aktywator ...;) srednio co 2 lata trzeba wymienic ale koszt 150 zł wiec da sie wytrzymac . Zwraca sie w paliwie szybko bo uszkodzony potrafi podciagnac zuzycie do 10 -11 dm3/100 km
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK. Po prostu BRAK i tyle. Wymiana sprzed\\gla z dociskiem po 200 tys km ( fabryczne było Sachs) . Zero awarii unieruchamiajacych w drodze. Zadbany samochód po prostu jest godny zaufania.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 72KM 53kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf II 1.6 72KM 53kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
11,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf II