Silnik
: cos pieknego - cichy , dynamiczny, oszczedny i bezproblemowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Aktywator przepustnicy gaznika Pierburg 2 EE
Karoseria
: W zasadzie wnetrze - grzechoty plastikow - nie do wytepienia nawet przy wielkich staraniach :)
5,0
Całokształt
biorac pod uwage wiek i lata pochodzenia samochodu - zyczyc tylko aby nowe samochody byly tak bezproblemowe !
Wrażenia
4,0
Silnik
Gaznik 2EE - wtajemniczeni wiedza o co chodzi ;) Stad pływanie wolnych obrotów ( choc w zasadzie to nie wina silnika ale aktywatora przepustnicy) Sam silnik jako taki - idealny ! Zero problemów, nie bierze oleju, przyzwoity moment obrotowy juz w dolnym zakresie obrotów co pozwala nim jezdzic niemal jak dieslem , a jednoczesnie lubi tez wysokie obroty i mozna na II biegu jechac 30 i 120 km/h .
4,0
Skrzynia biegów
lubi zgrzytnac przy wlaczaniu wstecznego , kiedy obroty zilnika sa powyzej jałowych. Praca precyzynja choc mechanizm zmiany biegów mogłby pracować lżej.
4,0
Układ jezdny
Dobre trzymanie sie drogi, trwałość elementów swietna - koncówki wahaczy i amortyzatory wymienione po 18 latach ( były oryginalne !) Zamienniki juz po 2 latach zaczynaja szwankowac :/
Komfort jazdy średni - na naszych dziurach zawieszenie okazuje sie zbyt twarde.Hamulce niezbyt skuteczne a do tego wymagaja sporej siły nacisku na pedał hamulca.
Komfort
5,0
Widoczność
kanciasta zwarta bryła i duzo szkła - wszystko widac jak na dłoni.
5,0
Ergonomia
Wiem ze to brzmi dziwnie dla tak starego auta ale....taka prawda !:) Wszystko przejrzyste i pod reką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja wydajna i w miare cicha; ogrzewanie ze pomarzyc! W najwieksze mrozy juz po przejechaniu kilometra wystarcza 3/4 mocy i to na I biegu dmuchawy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonale - jak na te wymiary zewnetrzne i lata projektowania - nawet wiele dzisiejszych kompaktów ma poprostu duzo ciasniejsze wnetrze.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
głowne zrodło halasu to odgłos toczenia opon i powyzej 110 km/h szum opływajacego nienajbardziej opływowe ;) nadwozie .
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochod niezawodny, w miare wygodny,dosc dynamiczny i co wazne niedrogi w eksploatacji. Zuzycie paliwa bardzo ok, ceny czesci zamiennych wrecz smieszne ( np. reflektor kompletny - ok 25 PLN, tłumik 50-70, wymiana sprzegła z dociskiem Sachs + robocizna - ok 450 -500 PLN )
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ten zakichany aktywator ...;) srednio co 2 lata trzeba wymienic ale koszt 150 zł wiec da sie wytrzymac . Zwraca sie w paliwie szybko bo uszkodzony potrafi podciagnac zuzycie do 10 -11 dm3/100 km
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK. Po prostu BRAK i tyle. Wymiana sprzed\\gla z dociskiem po 200 tys km ( fabryczne było Sachs) . Zero awarii unieruchamiajacych w drodze. Zadbany samochód po prostu jest godny zaufania.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 72KM 53kW
[l/100km]