Tani i pewny środek transportu. LPG pierwotnie zamontowano mi I generację bez żadnej elektroniki, ale postanowiłem zrobić mały upgrade i zamontowałem komputer Voila z Elpigazu i silniczek krokowy. Spaliny są dzięki temu czystrze, silnik pracuje na optymalnej mieszance gazowo-powietrznej przedłużając przez to jego żywotność oraz katalizatora i sondy lambda.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 1,6 to powinien być trochę mocniejszy. Pracuje w miarę cicho, ale osiągi jak na tą pojemność słabe. Podobno są to za to wytrzymałe silniki. Mój ma 157 tys km za sobą i 14 lat i dobrze się trzyma. Pracuje na oleju półsyntetycznym.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą nienajgorzej. raczej bezbłędnie.
4,0
Układ jezdny
Trochę sztywne zawieszenie i przenoszone są wszystkie drgania spowodowane "idealnym" stanem naszych polskich dróg. Na równych drogach bez dziór i nierówności jest OK. Ale na dziurach troche hałasuje.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest jak najbardziej OK, słupki przednie wąskie dzięki czemu niewiele zasłaniają. Z tyłu szyba dosyć obszerna. Bez zastrzeżeń.
3,0
Ergonomia
Brak regulacji położenia kierownicy, wspomagania układu kierowniczego, elektrycznych szyb. Pozatym przełączniki są w zasięgu ręki oprócz włącznika świateł awaryjnych który jest za kierownicą. Fotel regulowany jedynie przód/tył i kąt oparcia. Brak regulacji zagłówka w kierunku przód/tył jest jedynie góra/dół.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa szybko i zimą szybko sie robi ciepło. Ale latem już nie jest tak pięknie. Brak klimatyzacji i szyberdachu czyni z niego "piekarnik". Próba ochłodzenia poprzez opuszczanie szyb skutkuje znacznym podwyższeniem hałasu przy większych prędkościach. Latem w słoneczne dni troche nieprzyjemnie. Polecam modele z klimatyzacją lub chociaż z szyberdachem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód o takich gabarytach jak golf to w środku jest sporo miejsca z przodu i z tyłu. Brak zagłówków na tylniej kanapie.
3,0
Wyciszenie
Najciszej to nie jest. Można conieco wygłuszyć we własnym zakresie ale to dodatkowe koszty.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1. Na benzynie:
a) Miasto ok. 9-10 l
b) Trasa 6-7 l przy prędkości 90-110
2. LPG (2 generacji Elpigaz Voila):
a) miasto 11 - 11,5
b) trasa 7,2 - 7,5 prędkość 100-110
Trasa Darłowo-Gdańsk i z powrotem (390 km) kosztowała mnie 52 zł (przy obciążeniu 5 osób w tym dziecko)
Dodane 13.07.2005:
b) trasa Darłowo - Gdańsk w obie strony (386 km) zużyto 27,35 l gazu co dało spalanie 7,08 l / 100 km. Wyszło mniej niż ostatnio ponieważ tym razem podróżowały tylko 2 osoby.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto warte swojej ceny. Ma troche braków w porównaniu z nowszymi modelami ale do codziennej jazdy w zupełności wystarcza. Świetnie znosi instalacje gazową co przy dzisiejsdzych cenach benzyny ma duże znaczenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza kilkoma spalonymi żarówkami i innymi materiałami eksploatacyjnymi wymieniałem jedynie podnośnik szyby po stronie kierowcy (nowy 28 zł) i plastik do regulacji reflektora. Może jeszcze jakies drobjazgi ale nie pamiętam.
Raz miałem problem z odpaleniem na przełomie zima/wiosna (chyba nastąpiło oblodzenie gaźnika bo jak go rozgrzałem to do tej pory nie pojawił się drugi raz ten problem)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Praktycznie bezawaryjny. Poważnych usterek nie było jeszcze (ponad rok nim jeżdze ok. 14 tys km)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 70KM 51kW
[l/100km]