Jak na tą klase auto oferuje dosyć przyzwoitą dozę komfortu, na dynamikę nie ma co liczyć z tym silnikiem (1,3 gaźnik Pierburg 2E), podobnie z ekonomią
Z drugiej strony dosyć przyjemne auto (polecam jednak silnik 1,6 i wersje z lepszym wyposażeniem)
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest za słaby do tego auta i za dużo pali..
2,0
Skrzynia biegów
Mam skrzynię IV-biegową:
- trudna do wymontowania (słaby dostęp do śrub)
- biegi haczą, skrzynia pracuje ciężko i nieprecyzyjnie
- problemy ze wstecznym
3,0
Układ jezdny
Dość dobrze pochłania nierówności, jednak w zakrętach jest niepewny
Sprawe rozwiązałoby tutaj sportowe zawieszenie + niskoprofilowe opony
Układ kierowniczy bez wspomagania ale nie ma z nim problemów nawet na parkingu.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko ok, w porządku we wszystkich kierunkach
4,0
Ergonomia
Wersja CL a więc tzw. "golas" - wyposażenie słabe, jednak wszystko pod ręką, dostateczna ilość schowków
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dosyć szybko sie nagrzewa, w lecie na trasie daje chłodne powietrze - w upalne dni w mieście bywa cieżko
W zimie przy silnym zaparowaniu warto pomóc nadmuchowi szmatą..
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobra ilość miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu, brakuje mi regulacji kierownicy (albo żeby chociaż była ustawiona bardziej pionowo) i wysokości fotela, ciężko jest zająć dobrą pozycje za kierownicą - lubie siedzieć "na sportowo" i fotel jak dla mnie jest za wysoki..
Ale nie ma tragedii
4,0
Wyciszenie
Przy zamkniętych oknach cichutko do 120, powyżej zaczyna być głośno (silnik i IV-biegowa skrzynia)
Od jakiegoś czasu trzeszczą przednie słupki, deska też czasem postuka(wresja z twardą deską) i ostatnio bardzo denerwujące jest skrzypienie plastiku na tylnym nadkolu - to wina polskich dróg :/
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj beznadzieja - w lecie po mieście udało mi sie zejsć na 8,6l/100km
W zimie, w korkach tragedia..
Na trasie chcąc jechać dynamicznie (do 130) potrafi spalić ok. 9 litrów
Przy naprawde ostrej jeździe po mieście (na max możliwości auta) potrafi wciagnąć nawet ponad 13,5!!!
Wersje z wtryskiem sa zdecydowanie oszczędniejsze..
3,0
Stosunek jakość/cena
Zakup mógłby być tańszy..
Części w przyzwoitych cenach
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie nic wielkiego sie nie dzieje
U siebie miałem problem z wentylatorem (działał tylko 3 bieg) - wizyta u dobrego elektryka, wymiana paru oporników, 30zł i działa - warto "przegonić" co jakiś czas dmuchawe na 3 biegu
Poza tym był problem ze spryskiwaczem, a konkretnie z pająkiem - jeszcze raz sprawny elektryk (zaśniedziałe styki) i wszystko działa
No i nie włączał sie szybszy bieg wycieraczek - odrobine siły i już jest jak powinno być czyli 2 ciągłe i 1 przerywany..
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problemy ze skrzynią mimo wymiany sprzęgła (razem z linką - biegi dalej haczą), poza tym wycieki oleju przy pompie wody
Ale ogólnie jest ok - nie bałbym sie nim jechać w trase..
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 KAT 60KM 44kW
[l/100km]