Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf II

Hroop, 19 lat temu
Silnik 1.3 KAT 60KM 44kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 175 tys. km
Volkswagen Golf II 1.3 KAT 60KM 44kW 1986-1992 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jak na tą klase auto oferuje dosyć przyzwoitą dozę komfortu, na dynamikę nie ma co liczyć z tym silnikiem (1,3 gaźnik Pierburg 2E), podobnie z ekonomią Z drugiej strony dosyć przyjemne auto (polecam jednak silnik 1,6 i wersje z lepszym wyposażeniem)
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest za słaby do tego auta i za dużo pali..
2,0
Skrzynia biegów
Mam skrzynię IV-biegową: - trudna do wymontowania (słaby dostęp do śrub) - biegi haczą, skrzynia pracuje ciężko i nieprecyzyjnie - problemy ze wstecznym
3,0
Układ jezdny
Dość dobrze pochłania nierówności, jednak w zakrętach jest niepewny Sprawe rozwiązałoby tutaj sportowe zawieszenie + niskoprofilowe opony Układ kierowniczy bez wspomagania ale nie ma z nim problemów nawet na parkingu.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko ok, w porządku we wszystkich kierunkach
4,0
Ergonomia
Wersja CL a więc tzw. "golas" - wyposażenie słabe, jednak wszystko pod ręką, dostateczna ilość schowków
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dosyć szybko sie nagrzewa, w lecie na trasie daje chłodne powietrze - w upalne dni w mieście bywa cieżko W zimie przy silnym zaparowaniu warto pomóc nadmuchowi szmatą..
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobra ilość miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu, brakuje mi regulacji kierownicy (albo żeby chociaż była ustawiona bardziej pionowo) i wysokości fotela, ciężko jest zająć dobrą pozycje za kierownicą - lubie siedzieć "na sportowo" i fotel jak dla mnie jest za wysoki.. Ale nie ma tragedii
4,0
Wyciszenie
Przy zamkniętych oknach cichutko do 120, powyżej zaczyna być głośno (silnik i IV-biegowa skrzynia) Od jakiegoś czasu trzeszczą przednie słupki, deska też czasem postuka(wresja z twardą deską) i ostatnio bardzo denerwujące jest skrzypienie plastiku na tylnym nadkolu - to wina polskich dróg :/
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj beznadzieja - w lecie po mieście udało mi sie zejsć na 8,6l/100km W zimie, w korkach tragedia.. Na trasie chcąc jechać dynamicznie (do 130) potrafi spalić ok. 9 litrów Przy naprawde ostrej jeździe po mieście (na max możliwości auta) potrafi wciagnąć nawet ponad 13,5!!! Wersje z wtryskiem sa zdecydowanie oszczędniejsze..
3,0
Stosunek jakość/cena
Zakup mógłby być tańszy.. Części w przyzwoitych cenach
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie nic wielkiego sie nie dzieje U siebie miałem problem z wentylatorem (działał tylko 3 bieg) - wizyta u dobrego elektryka, wymiana paru oporników, 30zł i działa - warto "przegonić" co jakiś czas dmuchawe na 3 biegu Poza tym był problem ze spryskiwaczem, a konkretnie z pająkiem - jeszcze raz sprawny elektryk (zaśniedziałe styki) i wszystko działa No i nie włączał sie szybszy bieg wycieraczek - odrobine siły i już jest jak powinno być czyli 2 ciągłe i 1 przerywany..
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problemy ze skrzynią mimo wymiany sprzęgła (razem z linką - biegi dalej haczą), poza tym wycieki oleju przy pompie wody Ale ogólnie jest ok - nie bałbym sie nim jechać w trase..

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 KAT 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf II 1.3 KAT 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
8,7
l/100km
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf II