Jest to jeden z najtańszych pojazdów w ekspoatacji.Przestronne wnętrze,niezłe osiągi przy niskim zużyciu paliwa i bezpieczne zawieszenie to jego plusy.Przy tym wszystkim niezwykła żywotność silnika i dobre zabezpieczenie korozyjne.Porównując 20-letni golf=2-letni Fiat Uno. Golfa II polecam wszystkim,którzy nie mają wiele kasy a chcą mieć porządny samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tę pojemność i przeciętną moc osiągi bardzo dobre.Mój Golfik jest na wielopunkcie więc nie mam problemów z drżeniem silnika na wolnych obrotach.Do 140 przyspiesza przyzwoicie.Aha od wymiany do wymiany nie bierze grama oleju (należy też lać olej bardzo dobrej klasy),więc dziwne mi się wydaje,że do nowych aut ludzie dolewają 0,5 l/100 km.
4,0
Skrzynia biegów
Jedyny problem to zgrzytająca i ciężko wchodząca "dwójka" przy niskiej temperaturze.Skrzynka 4-bieg. z super elastyczna"trójką".Odkąd zmieniłem na 5-bieg. spadło zużycie o ok 1 l/100 km.Poza tym skrzynia jest OK
4,0
Układ jezdny
Przy 190 tys padły mi tylne amory (po 12 latach, chodziłyby dłużej ale samochód zaczął jeździć po polskich drogach).Po wymianie wszystkich amorów (oryginał SACHS) samochód trzyma się drogi jakby był przyklejony.Może zawieszenie jest za twarde ale nie boję sie wejść w zakręt z dużą prędkością,a głównie chodzi tu o bezpieczeństwo.Ponadto nasze polskie drogi są przyczyną drobnego luzu na przekładni kier.,na szczęście nie ma on wielkiego wpływu na bezpieczeństwo jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność we wszystkich kierunkach jest bardzo dobra.Tu lusterka mają normalne wymiary a nie tak jak np. w seicento - ktoś je zrobił chyba dla jaj.
4,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza czytelna,dobrze że mam obrotomierz bo bez niego nie potrafię się poruszać.Wszystko jest na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą faktycznie jest sauna,można się nieźle wypocić a latem prawie jak z klimą.Mam odymione szybki i po 30 min. (przy 30 st.C) jest przyjemnie,nigdy nie otwierałem szyb bo po co skoro dmuchawa daje przyjemny chłodek.Nigdy nie maiałem problemów z parowaniem szyb,5 minut i po sprawie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu rewelacja z tyłu bardzo wygodnie ale jest problem z wychodzeniem (wersja 3-drzwiowa).
4,0
Wyciszenie
Bez zarzutów,słyszę tylko szum wiatru i opon.Silnik zachowuje się cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pokonuję dużo tras i nie rzadko stoję w korkach ale jeżdżąc po Poznaniu Golfik palił 7,5 l (latem).
Ceny części zamiennych są chyba niższe niż do Poloneza. Kupiłem sobie nowe reflektory przednie,co z tego,że robione w Indiach jak komplet kosztował mnie 50 zł. Przy 230 tys dała znać o sobie tarcza sprzęgła,docisk był OK,ale wymieniłem komplet z łożyskiem-oryginał VALEO za niecałe 300 zł. To są dane z 2004 r więc nadal aktualne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Można wyrwać jeszcze na niemieckim rynku suuuuuper furkę z niewielkim przebiegiem a za małą kasę będzie się spisywać lepiej niż auta innych marek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie przypominam sobie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zdażyło mi się aby samochód odmówił posłuszeństwa.Wymiana części wynikała tylko i wyłącznie z naturalnego zużycia spowodowanego przebiegiem samochodu i stanem polskich dróg.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 KAT 60KM 44kW
[l/100km]