Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf II

maniek_85, 15 lat temu
Silnik 1.3 KAT 60KM 44kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 275 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf II 1.3 KAT 60KM 44kW 1986-1992 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Korozję widać dopiero w kilku miejscach. Wiele golfów niestety gnije ale to już pewnie zasługa tego, że wiele aut jest po wypadkach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : W silnikach 1.3 z wielopunktowym wtryskiem trzeba zadbać o wężyki dochodzące do odmy. Po tylu latach w większości tych aut ulegają zniszczeniu. A jak są nieszczelne to silnik zaczyna szarpać.
5,0
Całokształt
Za całokształt mogę wystawić 5. Niewiarygodne jest to, że na karoserii nie ma praktycznie śladów korozji (wersja Madison). Na pewno takich samochodów już się nie produkuje. Bo po co produkować auta, które będą jeździć przez ponad 20 lat...
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sprawuje się bardzo dobrze. Pomimo jego niewielkiej mocy jego dynamika jest na prawdę imponująca. Zaskoczeniem dla wielu na pewno jest to że silnik 1.3 wyposażony jest w wielopunktowy wtrysk paliwa. Praktycznie wymieniam w nim jedynie filtry oraz oleje.
4,0
Skrzynia biegów
Mój model został wyposażony w czterobiegową skrzynię biegów. Sprawuje się ona bardzo dobrze. Nie miałem z nią żadnych problemów. Miałem okazję jeździć nowszymi VW z pięcio biegowymi skrzyniami biegów. I mogę stwierdzić, że nie mam co narzekać na moją 4 - biegową skrzynię, a to z tego powodu, że przełożenia są po prostu \"dłuższe\".
5,0
Układ jezdny
Zaletą zawieszenia jest jego duża wytrzymałość, bardzo dobrze sprawuje się na polskich drogach. Jest to zawieszenie stosunkowo twarde. Samochód nie jest wyposażony we wspomaganie kierownicy, ale jego brak nie oznacza dyskomfortu na drodze. Również parkowanie w wąskich zakamarkach nie stanowi problemów. Poza tym elementy zawieszenia są tanie.
Komfort
5,0
Widoczność
To jest kolejna zaleta mojego autka. Pomijam już fakt, że widoczność do przodu jest bardzo dobra, pewnie jak we wszystkich VW. Ale niewątpliwą zaletą jest to, że autem można cofać na centymetry. Widoczność do tyłu dzięki dużej tylnej szybie jest bardzo doskonała. Jeżeli ktoś musi parkować w mieście, gdzie ciężko zaparkować, to Golf II z pewnością znakomicie się do tego nadaje.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Jak na auto z 1990 roku to jakość wykończenia jest z pewnością imponująca. Czasami słychać jakieś drżenie plastików ale to na pewno nie przeszkadza podczas jazdy. Dla mnie wadą jest to, że pedał sprzęgła trzeba wciskać zbyt głęboko w stosunku do pedału gazu lub hamulca. Jest on po prostu zbyt głęboko osadzony. Wszystkie elementy elegancko podświetlone. A jak się zaciągnie hamulec ręczny to nie ma opcji żeby tego nie zauważyć na desce rozdzielczej, bo kontrolka aż razi po oczach:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja też jest zrobiona bardzo dobrze. W aucie nie ma mowy o tym, żeby zimą parowały szyby. A jak zdarzy się, że są zaparowane to siła nadmuchu szybko rozwiąże ten problem. A latem podczas upałów wystarczy włączyć wentylator na \"2\" i nie trzeba szyb otwierać. Klimatyzacji pewnie nie ma co wymagać od 20 letniego auta. Na pewno nie każdemu muszą się podobać suwaki od regulacji ciepłego i zimnego powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni wystarczy dla każdego. Ja przy swoim wzroście (190 cm) mieszczę się do auta bez problemów. Spokojnie autem mogą podróżować 4 osoby. Auto ma twarde, wygodne i obszerne fotele. Jedynym problemem może być dostęp do tylnej kanapy, bo jest to trzydrzwiowa wersja nadwozia. Po wymiarach auta nigdy bym się nie spodziewał, że ma tak duży bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest porównywalne z autami z końcówki lat 90 - tych. A założę się, że od wielu jest dużo cichsze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest zadowalające. Przy prędkości 90 km/h - 5,8 l/100km, przy prędkości 110 - 120 km/h - 6,7 l/100km. Średnie spalanie w cyklu miejskim i na trasie z reguły zamyka się w 7 l/100 km. Prędkość maksymalna jaką udało mi się osiągnąć to ok. 160 km/h. Koszty ewentualnych napraw ale to naprawdę rzadkich napraw są bardzo niskie, a wiele z nich można wykonać samemu bez pomocy mechanika.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mieć auto za 3000 zł, którym się jeździ codziennie - bezcenne!!! Jeśli ktoś ma jakieś pytania to proszę pytać: gg4300201
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód spisuje się świetnie i jest niezawodny. Świadczy o tym fakt, że nie boję się nim przejechać nawet 1000 km dziennie. Samochodem jeżdżę codziennie do pracy albo na uczelnię.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście poważnych usterek w samochodzie nie było. I mam nadzieję, że nie będzie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 KAT 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf II