Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf II

eastwood, 15 lat temu
Silnik 1.3 KAT 60KM 44kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 267 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf II 1.3 KAT 60KM 44kW 1986-1992 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Kiedyś mój kolega, który nie ma auta i w sumie woli jazdę na rowerze powiedział gdy podchodzilismy do golfa - \"Tyyy, to jest samochód. Żadnych dupereli i obłości. Taki klasyczny ... samochód\". Noo i coś w tym stwierdzeniu jest. Może nie jest piękny ale chyba taki jego urok. Zwykłe wozidło, z punktu A do B. Bez zbędnych duperel. A jak chcesz możesz ten samochód zmienić wizualnie mechanicznie, zrobić z nim wszystko na co pozawala ci portfel i podpowiada fantazja. Można nim wozić ziemniaki na bazar, albo jechać do teatru.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : małe ogniska rdzy
Silnik : słabe sprężanie na 2 cylindrach, wymiana dwóch zaworów
Przeniesienie napędu : przeguby zewnętrzne. prawodpodobnie do wymiany też wewnętrzne
4,0
Całokształt
To jest mój pierwszy własny samochód, gdyż jeździłem wieloma nie swoimi (mam porównanie). Jeżeli życie pozwoli chciałbym go nigdy nie sprzedawać, zrobić z niego auto na niedzielę, wnukom pokazać jakie to kiedyś wynalazki jeździły:) Jest trochę awaryjny ale, to tylko drobiazgi. Nie jest za szybki, ale na miasto wystarczy, nie jest ekonomiczny ale... ale i tak go kocham:) Jeżeli poświęcimy mu trochę czasu i serca odwdzięczy się bezproblemową jazdą. Dzięki prostej budowie stanowi niezłe pole doświadczalne dla zainteresowanych mechaniką. Większość rzeczy można naprawić i wymienić we własnym zakresie. Mnóstwo części zamiennych nowych i używanych. Mnóstwo elementów do klasycznego tuningu. Pięknie zrobiony Golf II GTI to w tej chwili klasyka. W Golfa można zapakować 4 osoby z bagażem i wyjechać na tydzień w góry albo ... gdzie się chce. Za cenę w granicach 2000-3000 PLN nic lepszego nie znajdziemy. Gnijące fiaty czy francuzy nie dorastają mu do pięt. Alternatywą są japończyki ale tu serwis jest zbyt kosztowny. Polecam ten samochód jako pierwsze auto. Dlaczego ten wóz króluje na wioskach? Bo można nim orać pole:) Jest nie do zajechania. Huczy, stuka ale jedzie prosto i ostro hamuje. Łatwo się nim parkuje, wjeżdża na krawężniki, jeździ po lesie i w głębokim śniegu. Gdyby dzisiaj wypuścili fabrycznie nowe Golfy II, to szły by jak ciepłe bułki, bo to auta na 30 lat albo i więcej. Mój dożyje moich wnuków:) Garbus naszych czasów, klasyk wzornictwa lat 80-tych. Trochę taki wół roboczy, ale z duszą. Owiany dresiarską sławą, zwany dresfurą. Ale co z tego? Wkładając w niego trochę serca i niewiele pieniędzy można odwzorować siebie, czyli albo wiejski tuning, albo klasyczny jak z fabryki, albo gustowne GTI.
Wrażenia
3,0
Silnik
Niestety brakuje mu mocy. W mieście, gdy auto nie jest obciążone może spokojnie się przemieszczać, a nawet ostrzej pojeździć (mała masa auta). Przy pełnym załadunku - 4 os. plus pełen bagażnik - niestety bardzo wolno się rozpędza. Ale pracuje harmonijnie, nie szarpie i jest w miarę elastyczny.
4,0
Skrzynia biegów
4 biegi dobrze zestrojone. Można jechać na III biegu 40 km/h bez katowania silnika. Precyzyjna, nic nie haczy. Dobra na miasto.
3,0
Układ jezdny
Auto całkiem wysoko zawieszone, bez zbędnych spojlerów. Pozwala na podjeżdżanie pod wysokie krawężniki. Ma niestety tendencję do podskakiwania na nierównościach i przechylania na boki. Do tego głośne. Zaletą jest jednak pełna kontrola nad autem. Łatwo wyczuć uślizgi kół. Jeżeli się nie przesadza, można poszaleć. Standardowe zawieszenie nie jest super. Łatwo można jednak je utwardzić i przykleić auto do drogi. Dużo części zamiennych.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Szyby duże, auto kanciaste. Wszystko doskonale widać. Lusterka też całkiem spore, ale mało nowoczesne więc trzeba uważać na \"martwe pole\".
4,0
Ergonomia
Regulacji kierownicy brak. Regulacja wysokości fotela jest ale jak dla mnie jakaś dziwna. Wysokość zmienia się tylko w tylnej części fotela. Przez co siedzi się albo wysoko/pochylonym do przodu, albo nisko/odchylony do tyłu. Przy moich 180 cm wzrostu znalazłem jednak swoją pozycję i jest bardzo wygodnie. Wszystkie przyciski w zasięgu, prosta obsługa. Dostęp do tylnych siedzeń nieco utrudniony w wersji 3 drzwiowej. Nie polecam wsiadania tam starszym osobą. Ale koleżanki i kolegów można spokojnie pakować. Poradzą sobie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rozgrzewa się szybko i mocno. Przy mrozach w granicach 15-20 st w ciągu 5 min jest już ciepło. Można nawet suszyć pranie:) Precyzyjna regulacja nawiewów. Gdy się robi gorąco tylko klima pomoże. Ja mam szyberdach, więc też jest znośnie nawet w największe upały.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie aut można powiedzieć, że jest wzorowo. 4 osoby podróżują komfortowo. Uważam, że golf jest optymalny jeżeli chodzi o rozmiary. Z zewnątrz nie za wielki, łatwo znaleźć miejsce do zaparkowania. Równocześnie w środku jest dużym autem (wliczając bagażnik). Auta miejskie typu Clio czy 206 są przy nim zwyczajnie ciasne. Wiem, że to inna klasa bo golf to kompakt. Porównuję tylko by zobrazować różnicę.
2,0
Wyciszenie
Przy 100-110 km/h jest ok. Przy 120 jest już głośno. Tu są tylko 4 biegi, więc silnik już słychać poważnie. Ale nie męczy, gdyż nie chodzi jak kosiarka. Słychać owiewające auto powietrze. Przy 110 km/h można spokojnie rozmawiać, słuchać radia. Może po niemieckiej autostradzie to mało, ale na nasze warunki wystarczy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak mały silnik, o tak małej mocy to jest słabo. 8-9 w mieście przy dość dynamicznej jeździe. Przy ostrym deptaniu i 10 można wyciągnąć. Poza miastem bez szaleństw można zejść do 7. Lepiej kupić Golfa z większym silnikiem. Przy 1.8 spala bardzo podobnie a dynamika o niebo lepsza. Ze spalania daje ocenę 2. Ceny części i napraw są śmieszne. Dużo zamienników w różnych przedziałach cenowych. Nowy reflektor kosztuje 35 zł:) Wiele części mechanicznych można kupić na szrocie. Jest zwyczajnie tanio. Naprawy tanie, bo auto proste. Wiele można zrobić samemu. Wymiana tarcz hamulcowych to 30 min. roboty. Łożyska tylne to samo. Wymiana żarówki (w nowych autach tylko w serwisie) z zegarkiem w ręku trwa 30 sekund. W tej kategorii 4+.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak pisałem, 2000-3000 PLN i auto do jazdy. Trzeba mieć 1000 zł by je doprowadzić do ładu i można spokojnie podróżować. W tej cenie nic lepszego nie ma. Maluch? Cinquecento? Lada? Skoda? heheh Jak się trafi dobry egzemplarz (a są różne perełki) można z powodzeniem cieszyć się bezawaryjnym autem. Są i egzemplarze za 10.000 czy 15.000 PLN. Dopieszczone do granic możliwości, z mocnymi silnikami i pięknymi dodatkami. Auta fanatyków kochających ten wóz.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma 20 lat i cudów nie ma. Tu się kabelek przetrze, tu szyba się ciężko opuszcza, a tu szyberdach pocieknie. Dużo jest tego, ale wszystko do zrobienia we własnym zakresie. Poza tym wszystkie te drobiazgi nie wpływają znacząco na komfort jazdy. Wnętrze auta jest proste i trwałe. Gwarantuje, że ciężko tu coś urwać albo złamać.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto jest niezawodne. Przez 2 lata ani razu mnie nie zawiodło. Nigdy nie musiałem otwierać maski w trasie. Robię tylko 1200 km/miesiąc ale przy przebiegu 260 tyś i 20 latach auta to i tak dużo. Trzeba jednak pamiętać, że z racji wieku auto wymaga doglądania. Ja lubię majsterkować więc wszystkie niedomagania usuwałem zawczasu. Nie jest to zatem auto bezobsługowe. Trzeba mieć do niego serce i zacięcie. Z racji wieku wiele części już się sypie, ale tak jak pisałem - w trasie nigdy nic nie padło. Może coś pohałasować, zadymić ale do domu nas dowiezie. Mógłbym nim dzisiaj wystartować do Paryża i z powrotem - spokojnie. Z poważniejszych remontów - wymiana 2 zaworów (nagary się zrobiły) czyli, zdjęcie głowicy, wymiana, części, uszczelki, koszt w sumie 400 zł:) Teraz trochę skrzynia biegów już hałasuje, ale tragedii nie ma. 200-300 zł i dalej będzie śmigać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 KAT 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf II