Karoseria
: Mimo 19 lat karoseria w dobrym stanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: klopoty z gaznikiem
4,0
Całokształt
Dobre przemieszczacz dla poczatkujacego kierowcy, z gazem nawet ekonomiczny
Wrażenia
3,0
Silnik
Chyba najbardziej awaryjnym elementem jest gaznik. Zle wyregulowany lub uszkodzony potrafi skutecznie wzbudzic nienawisc do samochodu. Dobrych fachowcow od gaznikow malo, a ceny ewentualnych napraw kosmiczne. Jednostka lubi wysokie obroty i tak naprawde zaczynamy przyspieszac gdy pedal gazu jest w podlodze. Kultura pracy silnika bez rewelacji.
4,0
Skrzynia biegów
4 biegi do dyspozycji. Mimo wysokiego przebiegu biegi wchodza precyzyjnie. Na zimnym silniku 1 musi pokonac niewielki opor. Wsteczny czasem zgrzytnie. Poza tym ok.
4,0
Układ jezdny
Spelnia swoja role, jest bezpieczny. W zaleznosci od preferencji jedni go beda chwalic, inni beda narzekac. Zawieszenie jest twarde i wszelkie nierownosci daja znac o sobie.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam problemow z manewrowaniem samochodem. Lusterka wystarczajace, widocznosc do tylu wystarczajaca choc zawsze mogloby byc lepiej.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, obsluga intuicyjna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na jakies specjalne chlodzenie w lecie nie ma co liczyc, przy -10/-15 w zimie w aucie mialem cieplo po 3-4km. Dmuchawa skutecznie walczy z zaparowanymi szybami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja mam wzrostu 182 cm i nie narzekam, na brak przestrzeni na tylnym siedzeniu tez mi sie jeszcze nikt nie skarzyl.
4,0
Wyciszenie
Daje dobrze bo na rocznik i klase samochodu nie jest najgorzej. Duzy poziom halasu powyzej 120 km/h spowodowany zapewne brakiem 5 biegu. Do 100 tylko szum opon i rytmy z radia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj roznie to bywa. W zimie smok, na krotkich trasach do 10 km potrafil przepalic 11-12l. Lato - trasa 6l/100, w cyklu mieszanym w granicach 8.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgow to wiele tego nie bylo, jakies sprezynki, srubki, przelaczniki swiatel.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukac zawsze dojechal na miejsce. Oprocz czesci eksplatacyjnych dodatkowo wyszla awarja aparatu zaplonowego, przegubu, Wymiana zuzytych czesci zawieszenia, regulacja gaznika. W sumie koszty czesci i robocizny wyniosly mnie 600 zl. Czesci tanie, ogolnie dostepne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 KAT 60KM 44kW
[l/100km]