Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf II

Piotr, 6 miesięcy temu
Silnik 1.3 55KM 40kW
Rok produkcji 1987
Przebieg: 242 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf II 1.3 55KM 40kW 1983-1987 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Samochód jeździł i jeździł. A, prostota i dostępność do wszystkiego jest zaletą na plus
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Jak już wspominałem. Kwestia z podstawą gaźnika.
5,0
Całokształt
Kupiłem samochód od starszego pana po stłuczce. auto było moim 1 autem i jestem z niego po tym okresie bardzo zadowolony. Owszem stan blacharki nie był najlepszy. Silnik miał swoje bolączki. Ale jeździł a w tej klasie samochodu było to najważniejsze. Plan na niego miałem by go zrobić i mieć na lata. Niestety brakowało czasu i musiałem go sprzedać. Wiem że w przyszłości kupię sobię kolejnego Golf'a 2 lub Passata b2. Bo te auta były genialne w swojej prostocie. Owszem trzeba przy tych autach coś zrobić raz na jakiś czas ale warto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak chodzi o osiągi jest elastyczny natomiast ciężko tym autem jechać jakoś bardzo szybko ponieważ jego maksymalna prędkość to między 150 a 160 a przyśpieszenie do 100km w moim przypadku wynosiło 12 sekund. Ale jak chodzi o jego żywotność to jestem naprawdę zdumiony zważywszy na fakt że wiem co te auto zniosło. Cztery gwiazdki daję za problemy z podstawą gaźnika ponieważ ciężko zdobyć dobrą która nie jest do wymiany po 1 miesiącu.
4,0
Skrzynia biegów
Musiałem wymienić sprzęgło po porzednim właścicielu. Skrzynia biegów w moim przypadku nie była jakoś bardzo precyzyjna. Miałem problemy z wrzuceniem biegu wstecznego ale wiedziałem że wszedł po charakterystycznym zgrzycie. Wiem że to kwestia jednej małej części po jej wymianie napewno nie było by problemu z biegami.
5,0
Układ jezdny
Auto jak chodzi o układ jezdny jest precyzyjne. Owszem czuć każdą dziurę lecz trzeba te auto mierzyć skalą auta niskobudżetowego i tutaj naprawdę nie mam żadnych zastrzeżeń
5,0
Karoseria
Poprzedni właściciel bardzo dbał o ten samochód. Ja niestety nie ale i tak pomimo tego fakt kondycji blacharki był zadowalający. Jeśli ktoś potrafi dbać to te auto jest w stanie przeżyć wiele aut. Jak chodzi o kwestie zderzeniowe to nie wiem ponieważ nie miałem żadnego wypadku ani stłuczki.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj ciężko doszukiwać się problemów. Naprawdę wszystko widać jedynym problemem mogą być małe lusterka. Natomiast da się przyzwyczaić i po oswojeniu się z pojazdem proste parkowanie w centrum miasta nie stanowi żadnego problemu.
4,0
Ergonomia
To jest prosty samochód. Wszystko jest na swoim miejscu. Jeśli kogoś poniesie wyobraźnia może dołożyć sobię parę drobiazgów. Problemem dla niektórych może być brak obrotomierza lub 4 biegi ale nie ma problemów wymiany lub dodania pewnych rzeczy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mój egzemplarz (chociaż nie wiem czy jaki kolwiek miał) nie posiadał klimatyzacji. Natomiast chłodzić-chodził, nagrzewać-nagrzewał ciężko doszukiwać się bóg wie czego w aucie takiej klasy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez problemu 5 było w stanie się zmieścić w tym aucie i nie narzekali na brak miejsca. Natomiast można odczuć spadek osiągów silnika natomiast patrząc na to że jest to 1.3 nie zaliczam tego do wady
3,0
Wyciszenie
Powyżej 110 ciężko coś usłyszeć zwłaszcza że auto wyje ponieważ ma tylko 4 biegi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Śmiesznie tanie części przy aucie które jest Young Timerem
5,0
Stosunek jakość/cena
Pod tym względem mogę powiedzieć tylko że auto jest bardzo tanie. Owszem wymaga trochę opieki natomiast w kryzysowym momencie zawsze można było liczyć na ten samochód
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest dosyć poważny problem z podstawą gaźnika po paru miesiącach znalazłem dobra która do dziś działa lecz nie polecam podstaw od Toprana ponieważ te psują się po 1 miesiącu. Zaliczam to do drobiazgów ponieważ awaria podstawy gaźnika pozwala ma dalszą jazdę lecz z falującymi obrotami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj mogę powiedzieć że przez cały okres posiadania pojazdu nie miałem problemu z poważnymi usterkami.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf II 1.3 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,50 zł
9,0
l/100km
11,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf II