Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf I Hatchback

goblin, 15 lat temu
Silnik 1.5 70KM 51kW
Rok produkcji 1983
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Golf I Hatchback 1.5 70KM 51kW 1974-1983 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Auto nadwyraz dobrze sie prowadzi. Bardzo dobre wyczucie drogi nie \"izoluje\" kierowcy.
5,0
Całokształt
Auto zdecydowanie dla milosnika, na prozno szukac tu wygod i luksusow chociaz zle tez niejest mozna spokojnie uzywac auta na codzien bez odczuwania zmeczenia i niewygody. Najwieksza zaleta tego samochodu jest mala masa wlasna dzieki czemu wlasciwosci trakcyjne sa bdb. dynamika na b przyzwoitym poziomie. Biorac pod uwage fakt ze auto ma ponad 25lat jest wyjatkowo przyjazne w uzytkowaniu i daje wielka frajde z jazdy. I to jest najwiekszy plus tego samochodu daja naprawde wielka przyjemnosc z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocy moze nie za duzo, ale po lekkich modyfikacjach glowicy bylo juz troszke lepiej, nadrabia bardzo duza elastycznoscia, do tego mala masa samochodu sprawiala, ze auto potrafilo niejednego zaskoczyc.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 4 biegi plus tzw. nadbieg. bardzo dobrze zestopniowana z dluga trojka. do lewarka zmiany boegow trzeba sie przyzwyczaic.
5,0
Układ jezdny
W oryginalnym zestawieniu nie bylo indealnie. po zalozeniu stabilizatora przedniego (wyposazenie opcjonalne w bogatszych wersjach) oraz nizszego sztywniejszego zawieszenia trzymanie boczne w zakretach zdecydowanie powyzej przecietnej co pozwalalo na pokonywanie zakretow i zlalomow bez wiekszego stresu nawet przy duzych predkosciach
Komfort
5,0
Widoczność
Szkoda ze wspolczesne samochody nie sa tak dobre pod tym wzgledem.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzybiegowy wentylator ze sporym nadmiarem wydajnosci do tego szybkie nagrzewanie sprawia ze w tym aucie skrobanie szyb w zimie to zadkosc, parowania szyb tez mozna sie bardzo latwo pozbyc. Generalnie ogrzewanie tak wydaje ze nawet przy ujemnych temperaturach na zewnatrz mozna jechac w krotkim rekawku otwartej szybie i szyberdachu:)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj to szalu nie ma, golfik I jest malym samochodem wiec nie ma co sie spodziewac luksusow wewnatrz. Ale ciasno, przynajmniej z przodu tez niejest.
3,0
Wyciszenie
Dopiero po wymianie materialow wygluszajacych mozna powiedziec ze bylo jakies wygluszenie. Plusem jest dosc cichy silnik.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak to w gaznikowcu nie powala, do tego modyfikacje silnika przyczynily sie do wzrostu spalania. Ceny czesci zamiennych raczej niskie, chociaz juz zaczynaja sie robic problemy z dostepnoscia niektorych czesci. Naprawy bardzo proste zdecydowana wiekszosc mozna wykonac samodzielenie nie posiadajac wielkiego doswiadczenia.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za przyzwoity egzemplarz (odremontowany) trzeba zaplacic pare tys zlotych jednak jakosc takiego remontu nie zawsze bywa dobra, natomiast dobrze zachowany fabryczny egzemplarz jest ciezko znajdowalnym rarytasem i za takie auto trzeba zaplacic nieraz ponad 10tys zl.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochod tak prosty w konstrukcji, ze nie ma sie co psuc. W moim egzemplarzu wszystko dzialalo bez zarzutu przez caly czas.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedynym elementem sprawiajacym wieksze problemy byl gaznik, jednak po profesjonalnej pelnej regeneracji dalsza ekspolatacja byla bezproblemowa. Poza tym nie bylo zadnych problemow. Silnik zawsze odpalal bez problemow nie kopcil, nie bral oleju, wszystko jak najbardziej wpozadku.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf I Hatchback