Karoseria
: Ilość miejsca wewnątrz. Przy tak małych wymiarach zewnętrznych jest po prostu oszołamiająca.
5,0
Całokształt
Nie porywa designem, tyłka moc nie urywa, ale robi swoje... od tego jest Golf.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę za słaby do tej "budy", ale nadrabia oszczędnością. Co prawda deklarowanych przez producenta wartości spalania nijak nie udało mi się osiągnąć, ale i tak jest bardzo dobrze.
5,0
Skrzynia biegów
Cud, miód, malina. Bałem się skrzyni sekwencyjnej przy przesiadce z klasycznego automatu i rzeczywiście było czego się bać (długi czas zrzucania na niższy bieg przy wyprzedzaniu przykładowo). Z drugiej strony płynność pracy i sposób działania bez zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Przesiadłem się z autka o podobno "sportowym" zacięciu, więc spodziewałem się znacznego pogorszenia właściwości jezdnych. Z satysfakcją stwierdzam, że niepotrzebnie.
5,0
Karoseria
Jest po prostu dobrze. Plus był brzydki, bo był "plus". Sportsvan dzięki temu, że jest szerszy od zwykłego Golfa nie wygląda pokracznie. Wygląda jak zwykły Golf z daleka... a to zaleta.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra we wszystkich kierunkach. Właściwie nie ma się co do czego przyczepić. Małżonka chciała kamery cofania (była w poprzednim aucie), ale okazuje się, że tu nie jest konieczna.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, wszystko tam gdzie być powinno. Nie szukam przełączników, nie zastanawiam się, jak działa włącznik. Nawet nawigacja wyczuwa zbliżenie do niej ręki i od razu przechodzi do wyświetlania ikon nad mapą... fajne to.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4/5 za klimatyzację z tyłu. O ile w przednim rzędzie jest świetniej, to z tyłu, z racji większej powierzchni przeszklonej i małych nawiewów, nie jest już tak różowo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest to WOW tego samochodu. Wchodzisz do małego kompakta, a nagle okazuje się, że przestrzeni jest dużo więcej niż w sporym sedanie segmentu D, którym poprzednio jeździłeś. Z przodu jest dobrze, ale to z tyłu jest rewelacyjnie... zacząłem lubić jazdę w roli pasażera... jak żona siada z przodu, to mogę wyprostować nogi solidniej niż w samolocie w klasie business.
5,0
Wyciszenie
Silnik słychać, ale nie jest to dźwięk irytujący. Głośno robi się dopiero powyżej 150-160km/h na autostradzie (czego można się było spodziewać po gabarytach auta i małej mocy jednostki napędowej). Izolacja od dźwięków pochodzących z podwozia - wzorcowa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie brak awarii. Bieżące koszty eksploatacji są naprawdę niewielkie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to auto tanie. Na pewno za cenę używanego, trochę ponad rocznego egzemplarza (jak mój w chwili kupna) można kupić wiele innych samochodów. Myślę jednak, że jest warte każdej złotówki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak na chwilę obecną (ponad 10 tysięcy km przebiegu). Tak trzymać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak na chwilę obecną (ponad 10 tysięcy km przebiegu). Tak trzymać.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI BlueMotion Technology 110KM 81kW
[l/100km]