Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan

Divenow, 8 lat temu
Silnik 1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan 1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,38
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : auto bardzo uniwersalne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : to nie usterka, ale jakiś błąd programu - system star-stop wyłącza silnik zanim przestaną kręcić się koła, co może być wręcz niebezpieczne
Inne : zbyt mały zbiornik paliwa, szczególnie w trasie
Silnik : szarpnięcie przy ruszaniu po wygaszeniu i powtórnym uruchomieniu silnika przez system start-stop
4,0
Całokształt
Auto właściwie na każdą okazję, no może z wyjątkiem funkcji reprezentacyjnych ;-) Niezłe prowadzenie pomimo wyższego nadwozia, związane z tym usztywnienie zawieszenia powoduje że na naszych drogach wydaje się nieco za twarde i chwilami uciążliwe, szczególnie na felgach 17". Za to w szybko pokonywanych zakrętach okazuje się, że jedzie jak po szynach i właściwie nie odbiega od normalnego golfa z tym samym silnikiem. Komfort podróżowania, szczególnie na trasie bardzo zbliżony do klasę wyższego Passata. Zużycie paliwa na akceptowalnym poziomie, jednak zbiornik paliwa, szczególnie w trasie wydaje się za mały, dodatkowe 10l przydałoby się na pewno.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest dobrze. Po dwóch dieslach wybór padł na benzyniaka i w sumie nie żałuję, no może trochę tych 100 Nm, których czasem brakuje, szczególnie gdy chce się gwałtownie przyśpieszyć na niskich obrotach.
5,0
Skrzynia biegów
No cóż, wybór kolejnego VW był podyktowany głównie DSG; tym razem dostałem 7 biegów i sama skrzynia działa perfekcyjnie. Nie wiem tylko czy to kwestia tego dodatkowego biegu czy oprogramowania nastawionego na oszczędzanie paliwa, ale auto w mieście koniecznie chce jechać na jak najwyższym biegu co przy "brakujących" 100 Nm powoduje, że redukcja nie jest tak błyskawiczna jakbym tego oczekiwał.
4,0
Układ jezdny
Właściwie bez zastrzeżeń, które można mieć raczej do dróg niż samego układu.
Komfort
5,0
Widoczność
Nic dodać, nic ująć.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, jedyne zastrzeżenia można mieć do nieco za małych ikonek na ekranie zestawu multimedialnego, co utrudnia trafianie w odpowiednie funkcje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń wewnątrz auta wydaje się nierealnie duża, szczególnie wziąwszy pod uwagę wymiary zewnętrzne. Miejsca za kierownicą jest na pewno tyle samo co w Passacie, a przestrzeń nad głową o 10 cm wyższa, no i siedzi się wyżej, a co za tym idzie łatwiej wsiada i wysiada. Przestrzeni na tylnej kanapie znacznie więcej niż w Golfie kombi!
4,0
Wyciszenie
Silnika praktycznie nie słychać, oporów aerodynamicznych niewiele, jedyne hałasy pochodzą z nisko profilowych opon oraz zawieszenia, ale im lepsza droga tym jest ich mniej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno powiedzieć, bo auto nowe. Na razie tylko paliwo
4,0
Stosunek jakość/cena
Wziąwszy pod uwagę wyposażenie - DSG, ACC, multimedia oraz inne bajery chyba jest dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co konieczność "postawienia" od nowa systemu operacyjnego (w serwisie), które objawiło się czarnym ekranem wyświetlacza i brakiem nawigacji. Do tego dwa razy "zniknął" wyświetlacz radia (włączenie i wyłączenie zapłonu pomogło).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak. Z pozytywnych ciekawostek jest jedna, właściwe nie do uwierzenia, przejechałem ponad 14k km i nie dolewałem oleju!
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan 1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
92,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan