Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan

Hakibox, 8 lat temu
Silnik 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Oceniając po wymiarach katalogowych i patrząc z zewnątrz, wydaje się mniejszy niż jest w istocie. Ilość miejsca w środku i możliwość powiększania bagażnika względem potrzeb - bezcenna.
5,0
Całokształt
w 100% spełnia wymagania dla rodziny 2+2 która nie podróżuje z masą walizek :). Idealne rozwiązanie dla osób które oczekują ogromne ilości miejsca wewnątrz, przy umiarkowanych wymiarach zewnętrznych. Poprzednie auto - Octavia 2 kombi, miejsca z przodu OK, ale z tyłu tak sobie. z racji długości zdarzało się, że nie była poręczna w mieście. Za to bagażnik "łykał" wszystko. Sportsvan to inna filozofia. W nim jest ogromnie dużo miejsca wewnątrz, z umiarkowanym bagażnikiem. Na przestrzeni 6 miesięcy użytkowania, nie było sytuacji że "coś się nie zmieściło" :) Nawet meble dało radę ( byle do 180 cm długości). Pakowanie na wyjazd na innej zasadzie jak w kombi. Teraz trzeba się zastanowić jak ułożyć, i o ile przesunąć tylny fotel/fotele do przodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.4 TSI "mały wariat". Miałem już mocniejsze auta, ale nigdy Turbo benzyny. Sposób rozwijania mocy zdecydowanie lepszy niż turbo diesel. Ciągnie już od ok. 1400-1500 obr/min. aż do 4-4.5 tyś ( to jest odczuwalne). Nie lubi krótkich tras ( spalanie), a i przy dynamicznej jeździe wypić swoje musi ( 10-11 L/100) Po czasie, człowiek się przyzwyczaja i troszkę mocy brakuje. Żałuję że w celu wydłużenia żywotności DSG wybrałem wersję 125 KM zamiast 150 km. Cóż, w końcu za jakiś czas zmiana auta i wtedy... min. 160KM :)
5,0
Skrzynia biegów
DSG. ci ci znają nie muszę nić pisać :) Ci co maja wątpliwości, nie zastanawiajcie się. Jak finanse pozwalają BRAĆ ! w mieście mega wygoda, na trasie też odpręża. Jak chcemy poszaleć tryb SPORT, lub manetki. Kolejna zaleta, przy aktywnym tempomacie dodatkowo zatrzymanie do zera i ponowne ruszenie. Przy manualnej - nie da się :)
5,0
Układ jezdny
Trochę za twardy. Z jednej strony mega pewne prowadzenie, z drugiej podczas wakacyjnych wojaży trochę więcej komfortu by się przydało. Nastawy poczynione aby przy wyższym nadwoziu nie było tego czuć. Octavia przy nim to "fotel bujany" :)
Komfort
4,0
Widoczność
Słupki A ciut za szerokie lub zbyt pochylone. Niby są boczne małe okienka, ale praktycznie nic nie dają. Boki i tył bez problemu. Lusterka przez swój kształt czasem niewystarczające, ale jest opcja czujnika martwego pola - naprawdę działa i się przydaje.
5,0
Ergonomia
Miałem już Włocha, Francuza, Koreańczyka, Czecha, Niemca, Japończyka. Niemieckie auta są dla mnie najlogiczniej pomyślane. To czego się spodziewam gdzie ma być - tam jest. Rozwiązania na aranżację przestrzeni, również są na plus, choć tutaj zawsze palmę pierwszeństwa mają u mnie Francuzy ( ich vany )
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duża kubatura wnętrza i troszkę trwa zanim schłodzi. Grzanie jest ok, choć w TSI widać że wszystko jest podyktowane najmniejszemu spalaniu, i strategia jest aby w pierwszej kolejności "zagrzać" silnik.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pisałem już o tym wyżej. Miejsca w brud, z tyłu nie czuć różnicy pomiędzy Superbem ( choć w WV mm jest mniej ).
4,0
Wyciszenie
Tak do 130-140 km/h jest ok. Powyżej kłania się wyższe nadwozie. w ruchu miejskim izolacja od dźwięków z zewnątrz bardzo dobra. Zastanawiam się czy do lepszego wyciszenia, nie przyczynia się szklany dach. w Końcu szkło lepiej izoluje niż blacha.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kosztów serwisu nie znam. Koszta bieżące przeciętnie/dobrze. Głownie chodzi o spalanie. Żeby spalał tyle ile w książce, musiałbym wyjechać z Warszawy, założyć kapelusz :), i jeździć tylko na odcinkach ponad 15 km. Z drugiej strony, przy naprawdę dobrych osiągach, bez korków mieszczę się w 8.5 L/100 km średniego z 10 tyś km
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj jest największa wada tego modelu. Stosunek ceny do jakości jest na dobrym poziomie, ale cena jaką należy zapłacić za w miarę wyposażone auta - wysoka. Przed zakupem porównywałem wiele aut z klasy oraz innych segmentów. VW Sportsvan był dla mnie takim kompromisem. Inne marki/modele są cennikowo tańsze. Ale jak się napakuje wyposażenia, uwierzcie że różnica w cenie robi się naprawdę nie wielka. Przykład Octavii 3 kombi: wycofałem się z jej zakupu, ponieważ lepiej wyposażony Sportsvan wyszedł finalnie taniej :).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem wariują czujniki parkowania ( głownie z przodu i boku), czasem nie działa właściwie obsługa głosowa. Ogólnie jest dobrze, ale powinni jeszcze troszkę popracować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie ma co pisać, nic nie było ( oby jak najdłużej ) Silnik oleju nie bierze, jak to mówią o TSI. Skrzynia działa bez zarzutu. lać paliwo i jeździć :)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan