Po pół roku i 10000 km przebiegu jestem bardzo zadowolony. Samochód komfortowy i pojemny. W najwyższym standardzie wyposażenia i na felgach 17" wygląda całkiem przyzwoicie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.5 tsi 150KM chodzi bez problemów, sprawnie przyspiesza, potrafi być ekonomiczny. Nie czuć odłączania cylindrów. Na razie brak zużycia oleju. Przy wyższych obrotach zaczyna hałasować. Poprzedni model z silnikiem 1.4 tsi wydawał się cichszy. Silnik szybko się nagrzewa do właściwej temperatury.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 7b DSG czasami się gubi, zwłaszcza przy mocny wciśnięciu gazu. Następuje szybka redukcja o 2-3 biegi w dół i ... nic się nie dzieje. Zanim samochód zacznie przyspieszać mija całkiem spora chwila - można się nie przyjemnie zdziwić, później już ciągnie bez problemó. Przy spokojnej jeździe szybko wrzuca wyższe biegi utrzymując ok 1,5-1,7 tys. obrotów/min. W górach na zjazdach skrzynia szybko "uczyła" się jak ma reagować, aczkolwiek nie do końca sprawdza się na takich trasach - słabo jej wychodzi hamowanie silnikiem.
5,0
Układ jezdny
Na felgach 17" jeździ się komfortowo, dobrze tłumi nierówności. Układ start-stop wyłączany każdorazowo jednym przyciskiem. Auto-hold zdecydowanie się przydaje przy skrzyni DSG, bo nie trzeba cisnąć cały czas na hamulec. Koła bardzo dobrze trzymają się mokrego asfaltu podczas ruszania z miejsca.
5,0
Karoseria
Karoseria nie porywa, piękny nie jest, ale brzydki też nie. Wybór takiej wersji musi być świadomy - wyższa karoseria to więcej przestrzeni i wygodniejsza pozycja. Bagażnik całkiem spory.
Komfort
5,0
Widoczność
BArdzo dobra widoczność przez szyby, gorzej z lusterkami - są po prostu za małe, ale można się przyzwyczaić. Przydaje się kamera cofania, asystent parkowania raczej nieprzydatny, choć potrafi zaparkować.
5,0
Ergonomia
Jak to w VW, wszystko poukładane i intuicyjne. Podłokietnik mógłby być trochę wyżej umiejscowiony - ale to już cecha indywidualna kierowcy. Nawigacja googla jest wyświetlana na ekranie radia po podłączeniu smartfona (android auto musi być wgrany do telefonu) lub nawigacja Sygic poprzez mirrorlink (musi być wersja Sygic na mirrorlink, bo zwykłej nie widzi).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, dobrze chłodzi. Podgrzewane siedzenia i kierownica także szybko się nagrzewają.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest bardzo dobrze jak na samochód kompaktowy. Nie jest to pełnowymiarowy van, ale jak na kompakt to jest bardzo dobrze. Tylna kanapa przesuwana o kilkanaście cm - można znacząco powiększyć przestrzeń bagażnika. Wygodne fotele ergoactive, ale funkcja masażu w fotelu kierowcy jest nieprzyjemna. Fotele trochę słabo trzymają na boki.
4,0
Wyciszenie
Do 90 km/h cisza, powyżej robi się głośniej ale do 120 km/h nie ma powodów do narzekania. Głośno już przy większych prędkościach, ale to nie samochód klasy premium, więc jest w miarę dobrze. Wysokie nadwozie, opory powietrza, hałas od silnika i opon to daje znać powyżej 120 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko paliwo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Drogo w wersji highline i z DSG, ale VW daje przyzwoite rabaty, więc porównując do innych marek cena akceptowalna przy wysokim poziomie wyposażenia. Wykończenie kabiny w wersji highline jak w klasie premium.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 10000 km nic się nie dzieje i oby tak dalej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak i oby tak dalej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
[l/100km]